Hideo Kodžima: Horory už dělat nechci
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hideo Kodžima: Horory už dělat nechci

Hideo Kodžima: Horory už dělat nechci

Pavel Makal

Pavel Makal

7. 2. 2017 09:30 4
Reklama

Snad žádná hra mě v mé skoro dvacetileté hráčské kariéře nedokázala vyděsit tak důkladně, jako se to povedlo nenápadnému hratelnému teaseru na později zrušený projekt Silent Hills od Hidea Kodžimy a Guillerma del Tora. Pohled do „tváře“ Lisy, ducha, který obývá prostor o pouhých dvou chodbách, navěky zjizvil mou duši. Přesto je fakt, že Silent Hills pod taktovkou slavného japonského designera a mexického filmového režiséra nikdy nevzniknou, poměrně skličující. Hideo Kodžima se nyní v rozhovoru pro IGN vyjádřil k tématu hororových her a svému potenciálnímu budoucímu zapojení do tohoto žánru.

Tvůrce slavné série Metal Gear, který momentálně pracuje na projektu Death Stranding, sám sebe nevnímá jako kdovíjakého nebojsu: „Snadno se vyděsím. A vlastně, tohle platí i pro Alfreda Hitchcocka nebo Stevena Spielberga. Protože se lehce vyděsíme, není pro nás problém vytvořit něco strašidelného, protože zkrátka rozumíme principu děsivosti. Během toho procesu si ale neustále přestavujeme šílené situace a já z toho nakonec mám zlé sny. To je důvod, proč nechci dělat hororovou hru.“

Tak jste to slyšeli sami. Člověk, který dal světu P.T., se nyní odvolává na noční můry a další hororové hry už dělat nechce. Na druhou stranu je z Kodžimových dalších slov zřejmé, že se v tomto žánru velmi dobře orientuje a ví, na jakou strunu zabrnkat, aby hráčům navodil skutečně velmi nepříjemné pocity.

„Myslím, že nejefektivnějším způsobem, jak někoho vystrašit, je ukázat jim něco, co je jen mírně neobvyklé. Jen trochu, aby na první pohled neviděli, co konkrétně je špatně. Když to uděláte, zmatete tím hráčovu mysl a jeho nervy se dají na pochod. Dalším faktorem je pocit neznáma. Když o něčem nic nevíme, je to mnohem děsivější. Dobrým příkladem je bungee jump. Pokud jste to dělali víc než jednou, pak víte, že to není nikdy tak děsivé jako poprvé. Něco, s čím nemáte žádné zkušenosti, umí pořádně vystrašit. Dalším dobrým příkladem je Vetřelec. Dnes už jeho podobu každý zná, ale v prvním filmu jste po většinu času viděli jen kousíčky během rychlých střihů. Neznali jste jeho tvar. Až na konci jej vidíte a řeknete si, že vypadá jako člověk, jako někdo, kdo má na sobě kostým maskota. Pak už děsivý není, ale do té doby je neznámou entitou. A to je děsivé.“

Jak je vidět, hororový žánr skutečně přichází o potenciální perly. Možná se někdy v budoucnu Kodžima nechá zviklat a přeci jen na svůj koncept Silent Hills nějakým způsobem naváže. A jestli se to stane, pak nám budiž nebe milostivo.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama