Vývoj Zeldy pro Switch začal loni na jaře
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývoj Zeldy pro Switch začal loni na jaře

Vývoj Zeldy pro Switch začal loni na jaře

Pavel Makal

Pavel Makal

19. 1. 2017 11:28 8
Reklama

Nintendo Switch je v posledních dnech tím nejžhavějším tématem herního světa. Po páteční konferenci, na níž byly představeny některé technické prvky a především chystané hry, sice přišlo mírné zchlazení ve formě nepříliš působivého startovního line-upu a hlavně ceny zařízení a jejího příslušenství, jedno je ale aspoň konečně jasné – nová Zelda skutečně vyjde se startem nové konzole. K této příležitosti poskytl producent hry Ejdži Aonuma rozhovor britskému Eurogameru.

Interview přineslo spoustu zajímavých informací, a to i o pozadí vývoje a úskalích, která tým musel překonat. Aonuma říká, že velký důraz je ve hře kladen na nečekaná setkání a překvapivá zjištění. Základní zápletka o tom, že Link posledních 100 let strávil v hlubokém spánku, bude velice důležitá. Tento styl vyprávění byl zvolen proto, aby se každý hráč mohl s postavou ztotožnit po svém a v průběhu hry se dozvíme detaily o tom, co se před sto lety stalo. Aonuma si je vědom toho, že někteří hráči již z mapy, která bude přiložena ke speciální edici, začali dešifrovat příběh hry. Tvrdí ale, že se vše důležité dozvíme během hraní.

Koncept Breath of the Wild se zrodil již po dokončení předchozího Skyward Swordu, který vyšel na Nintendo Wii v listopadu 2011. Aonuma vzpomíná, že z mnoha stran slyšel na Skyward Sword chválu, ale řada hráčů si přála prozkoumat i místa, která spojují jednotlivé herní oblasti, zkrátka ony chybějící mezery. Právě tohle bylo důvodem, proč Breath of the Wild nabídne skutečný otevřený svět. A až hardware Nintenda Wii U mu tuto možnost poskytl. Více než rok pak tým vytvářel nástroje a systémy pro tvorbu světa.

Jednou z nejzajímavějších informací, která z rozhovoru vyplynula, je fakt, že na verzi pro Nintendo Switch se začalo pracovat teprve loni na jaře. Tehdy byla definitivně schválena a rozšíření vývoje na novou platformu znamenalo další extra porci práce a zvýšené nároky na autorský tým. Jedním z hlavních rozdílů je samozřejmě ovládání, Wii U nabízí kromě hlavní obrazovky ještě sekundární displej na ovladači, zatímco Switch má jen jednu obrazovku. Údajně se ale nakonec tyto záležitosti podařilo vyřešit rychleji a snáz, než vývojáři původně čekali.

Aonuma také otevřeně tvrdí, že ve verzích pro Wii U a Switch není, co se týče hratelnosti, prakticky žádný rozdíl, snad kromě kratších nahrávacích časů na novější platformě, které jsou ale dány použitým médiem. Zatímco Wii U využívá optické disky, do Switche se strkají cartridge. Popírá také nedávné spekulace o tom, že by měla být verze pro Wii U zrušena. O tom prý ve firmě nikdy nepadlo ani slovo, hra začala svůj život jako titul pro Wii U a hráči na této platformě dostanou kompletní zážitek. Zároveň nikdy nebylo pochyb o tom, že hra vyjde jako launchový titul pro Switch, navzdory informacím, které v uplynulých měsících kolovaly po internetu.

Závěrem nás Aonuma vybízí k tomu, abychom záběrům z traileru, například plačící princezně Zeldě, nepřikládali velký význam, protože se jedná o pouhé střípky, vytržené z kontextu. Zelda sama bude mít propracovanou osobnost, nepůjde o ubrečenou rozmazlenou holku, jak by si někdo mohl myslet. Z producentových slov je znát, že je na hru velice pyšný a těší se, až si ji hráči budou moci vyzkoušet. Jak se na novou Zeldu těšíte vy? Pořídíte si kvůli ní Switch, vystačíte si s Wii U verzí, nebo vás hra úplně míjí? Dejte nám vědět v komentářích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama