Co týden dal: Konec spekulací a jedné hry
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Konec spekulací a jedné hry

Co týden dal: Konec spekulací a jedné hry

David Plecháček

David Plecháček

15. 1. 2017 17:00 1
Reklama

Minulý týden jsem si možná trochu nešťastně povzdechl, že jsme psali o samých dobrých zprávách, ale žádná z nich nevyčnívala nad ostatní, a tak nevím, kterou si vybrat. Hned pondělí jsem zjistil, jak velkou chybou můj povzdech byl. Evidentně jsem si nějaké ty ložené tutovky vymodlil - k nelibosti některým hráčům. Vítejte u dalšího souhrnu týdne.

ÚZCE SPJATÍ

Co týden dal: Konec spekulací a jedné hry
i Zdroj: Hrej.cz

Netroufám si tvrdit, jestli úplně tou nejvýraznější, ale zprávou, která šokovala miliony hráčů po celém světě, je zrušení hry Scalebound od japonských tvůrců PlatinumGames. Jestli někdo čekal nějaké zrušení nějaké exkluzivity pro Xbox One, byl to spíše Crackdown 3, ale Scalebound, ačkoliv se jevil tak trochu rozporuplně, byl v našich očích pár kroků od samotného vydání, a tudíž mu žádné nebezpečí nehrozilo. Jak je ale vidět, v této branži si nemůže být jistý nikdo ničím.

O osudu Scalebound a o tom, jak se celá kauza vyvíjela, jsme poměrně obsáhle hovořili i v hPodu a proto to samé opakovat nebudu. Zejména proto, že se na konci týdne stala ještě jedna, neméně velká zpráva, která se během natáčení neprodiskutovala, neboť se udála až po něm.

SHOWSTOPPER

Co týden dal: Konec spekulací a jedné hry
i Zdroj: Hrej.cz

Pátek byl na naše poměry velice nestandardní. Asi máte představu, kolik jsme toho schopní za den napsat, ale vyprodukovat 20 zpráv, to se nám snad ještě nestalo. Vyburcovalo nás Nintendo, které nad ránem pořádalo vlastní konferenci týkající se Nintenda Switch.  O nové konzoli jsme během uplynulého roku psali několikrát, jeho odhalení jsme očekávali už v Los Angeles na E3, a ačkoliv odhalení konceptu proběhlo na podzim, až 13. ledna jsme se dozvěděli odpovědi na nejpalčivější otázky. Kdy konzole vyjde? Kolik bude stát? A jaké si na ní zahraji hry?

Na spoustu otázek se nám dostalo spoustu odpovědí. Opravdu spoustu odpovědí. V souhrnu si pro omezenou délku řekneme jen hrubý a ten nejzajímavější základ, ale obzory si můžete rozšířit jednotlivými novinkami, ke kterým budu odkazovat.

Ve většině zemí se konzole začne prodávat už 3. března. Pevně věříme, že se toto datum týká i České republiky i našich východních sousedů, ale s jistotou to bohužel potvrdit nemůžeme. Zato víme oficiálně stanovenou cenu – 299 dolarů, v přepočtu asi 7600 korun. Reálná cena bude ale zpravidla o něco vyšší. Kromě data vydání a ceny hráče nejvíce zajímají hry. Kdybych měl lineup nějakým způsobem shrnout, řekl bych, že si Nintendo přichystalo několik překvapení, ale také o tituly, o kterých jsme tak nějak dopředu tušili. Potvrdil se například TES V: Skyrim, The Legend of Zelda: Breath of the Wild (a především datum vydání stanovené také na 3. března) nebo Mario Cart 8.

Překvapení je o něco více. Splatoon jsme čekali, že půjde o regulérní druhý díl je ale poměrně překvapivé. Dojde také k dalšímu pokusu vytvořit sandboxového open-world Maria, a to v titulu Super Mario Odyssey. Launchovými tituly budou i menší – leč stále drahé – hříčky 1-2 Switch a Arms. Když už je řeč o ceně, potvrdilo se, že budou stát v drtivé většině standardních 60 dolarů, tak, jako na konkurenčních domácích konzolích.

Kromě tradičních first-party vývojářů se o slovo přihlásili i velcí vydavatelé. EA má pro hybridní zařízení jedinou hru, a to FIFA 17, zatímco Ubisoft – tradiční držák nových technologií – se vytasil s trojlístkem Just Dance 2017, Rayman: Legends a Steep. O Beyond Good & Evil 2 na prezentaci nepadlo ani slovo. Seznam her se postupně rozrůstal, takže jsme se později dozvěděli o malém titulu Snipperclips nebo o tradičním Bombermanovi.

Když jsme u cen, je potřeba zmínit i ceny příslušenství (zahrnuté do novinky o cenách her), ale také zpoplatněný multiplayer, ke kterému se Nintendo uchýlilo po vzoru Sony a Microsoftu. Je to ale v konečném důsledku krapet složitější a nejasnější, a proto vás pro více informací odkáži do této novinky. Čeká nás totiž ještě hardware.

Tomu se tradičně na konferenci nevěnovala téměř žádná pozornost, a tak většina informací vyplouvala napovrch až po jejím skončení. Nějaký základ ale padl už v úvodní novince, na kterou jsem odkazoval. Tak třeba výdrž baterie. V závislosti na titulu vám vydrží od 2,5 až do 6,5 hodiny. Na konzoli se také bude nacházet capture button pro zachytávání obrázků a videí. Zařízení samotné disponuje kamerkou, která snímá své okolí a orientaci v prostoru. Joy-Cony, netypické ovladače po stranách displaye, v sobě obsahují tzv. systém HD vibrací, které umožní lépe cítit, co ve hře držíte v ruce. Na této technologii bude evidentně postavená i hratelnost různých her, včetně hříčky 1-2 Switch.

Z těch techničtějších věcí známe vnitřní ukládací prostor (32 GB – o jeho potenciálním rozšíření čtěte zde), rozlišení přenosného displaye (1280 x 720), jeho úhlopříčku (6,2 palce, tedy necelých 16 centimetrů), a fakt, že se jedná o multi-touch obrazovku. Dok obsahuje celkem 3 porty USB, a samozřejmě konektor na HDMI a napájecí kabel. O výkonu zařízení a o tom, co obsahuje dok a samotná přenositelná část, nepadlo ani slovo ani několik hodin a dní po konferenci. Na tu nejpalčivější otázku si tak budeme muset ještě počkat.

MLUVKA HINES

Co týden dal: Konec spekulací a jedné hry
i Zdroj: Hrej.cz

Vybírat další témata po bok obou velikánů, o kterých jsem prozatím mluvil, je nadmíru složitý úkol. Zkusit to musím. Mne osobně zaujal obsáhlý rozhovor Peta Hinese z Bethesdy pro Oficiální Xbox magazín, ze kterého jsme během týdne několikrát čerpali. Pokaždé v jiné souvislosti – jednou kvůli remasteru Skyrimu, jednou kvůli Doomu a do třetice kvůli chystanému titulu Prey.

Začnu tedy popořadě, Skyrimem. Když Bethesda odhalila nový remaster, leckdo se podivil, protože do té doby se společnost vidině snadno vydělaných peněz úspěšně vyhýbala. Možná, že by to tak zůstalo i nadále, kdyby si vývojáři nevybrali pro experimentování s výkonem nových konzolí tehdy nejnovější Skyrim. Skyrim tak posloužil jako takový benchmark pro Fallout 4, a po jeho dokončení se studio rozhodlo, že by bylo zbytečně původní práce ponechat vniveč. A tak přišel nápad na Speciální edici oblíbeného Skyrimu. Celý příběh je k přečtení zde.

Zajímavý je i osud Dooma. Hines k tomu říká: „Zlomovým okamžikem v případě Doomu bylo, když jsme se na něj podívali a zjistili jsme, že tahle hra prostě nedosahuje kvalit, které po ní požadujeme. A nebyla to jen Bethesda, přišli za námi i lidé z id Softu a říkali, že ačkoli je to docela dobrá hra, prostě to není Doom.“ Nejjednodušší variantou tak bylo začít od znovu. Hines nakonec podotýká, jak je rád, jak dopadlo pokus číslo dvě. Nový Doom totiž parádně dostál svému jménu a dostali jsme přesně to, co jsme očekávali.

Řeč byla i o třetím velkém studiu spadající pod Bethesdu, a to o Arkane. Mezi hity tohoto týmu patří Dishonored, a letos uvidíme, zda se mezi úspěšné tituly zařadí i nové Prey. Můžeme údajně očekávat, že jádro hratelnosti bude podobné právě Dishonored, protože to je to, v čem jsou v Arkane výborní. Jiné prvky budou ale samozřejmě nové a značně odlišné.

LOCHNESKA MEZI HRAMI

Co týden dal: Konec spekulací a jedné hry
i Zdroj: Hrej.cz

Nikdo jej nikdy neviděl, ale přesto měl údajně existovat. Minulý týden jsme ale přišli se zprávou, že „něco jako Half-Life 3 nikdy neexistovalo“. Tak jak se to tedy má? Všelijak. Pro odpověď se musíme podívat až do předminulého týdne, kdy jsme publikovali zprávu, dle níž mohl být další Half-Life lecčím – strategií stejně jako interaktivním filmem. Zdroj blízký GameInformeru ale nově vnáší do celého příběhu nové světlo. Tvrdí, že ve ve Valve byly desítky lidí, kterých bychom se mohli zeptat na Half-Life 3 a každý by nám poskytl exkluzivní informace o podobě této hry. Jen by se pokaždé lišily. Jednotný projekt, který by ale vyšel jako HL3 tak, jak si všichni přejeme, ale nikdy neexistoval.

TÝDEN NÁVRATŮ

Během uplynulého týdne došlo k několika návratům. Vrátil se Tomus, který po několika týdnech našel cestu do našeho vašeho hPodu, vysílali jsme další retro (Command & Conquer: Renegade), vysílali jsme něco, co jako retro svými mechanismy v tom nejlepším slova smyslu působí (Shadow Tactics: Blades of the Shogun), tu samou hru jsme i recenzovali… bylo toho – opět – dost. Kdy ne? Proto neváhejte a na Hrej hledejte, co vás zajímá. Třeba vítěze v komunitním hlasování INVAZE

Videa a podcasty za minulý týden:Retro: Command & Conquer: Renegade, Hrajte s námi: Shadow Tactics, hPod #569

Recenze za minulý týden:Shadow Tactics: Blades of the Shogun, Space Hulk: Deathwing

Články za minulý týden:INVAZE 2016 – hlasování komunity

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama