Prey bude v lecčem podobné Dishonored
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Prey bude v lecčem podobné Dishonored

Prey bude v lecčem podobné Dishonored

David Plecháček

David Plecháček

11. 1. 2017 11:20 3
Reklama

Odpověď na otázku, čím se Prey inspirovalo, je poněkud složitější. Mnozí říkají, že Prey je více first-person RPG než nějaká stealth akce jako je Dishonored. Díky tomu by větší smysl dávalo přirovnávat jej k první hře francouzského studia Arkane, totiž k Arx Fatalis, duchovnímu nástupci Ultimy Underworld. Ultimu ale vytvořilo studio Blue Sky Studios (později známé jako Looking Glass), které přišlo například s Thiefem – s inspirací Dishonored – a také se System Shockem. A proč tak rozvleklý úvod?

Mimo jiné proto, že Prey je v ledasčem podobné i System Shocku. Tak, jako bychom našli tenké nitky mezi Thiefem a System Shockem od studia Looking Glass, podobné spojení najdeme i mezi Dishonored a Prey. V rozhovoru pro GamesRadar to prohlásil Pete Hines. „Nechceme po Arkane, aby udělali něco úplně jiného, nějaké závody nebo rugby. Spíše jim říkáme: 'Podívejte, děláte skvělé, poutavé first-person hry. Pokračujte v tom.' Dishonored je jenom evoluce toho, co studio dělalo před tím. To, co se děje s Prey, je v lecčem podobné,“ říká.

Podle Hinese jsou některé prvky nové, některé odlišné, ale jádro hry je opět poutavá first-person akce, která hráče nutí prozkoumávat okolí a dělat nejrůznější volby. „Myslím, že to přesně koresponduje s tím, jací tady v Bethesdě jsme,“ dodává PR marketingový ředitel společnosti.

V rozhovoru se mimo jiné opět probíralo zrušení jak Dooma, tak Prey 2. O Doomu jsme vám psali v pondělí, případ Prey byl ale přeci jen odlišný. Zatímco Doom měl nějakou předchozí verzi, ze které se vycházelo, Raphael Colantonio, prezident Arkane Studios, přišel za Bethesdou s tím, že by něco chtěl udělat. Nebyl tedy zatížen žádnou předchozí podobou a rozhodováním se, zda si něco z původního konceptu ponechá, anebo ne. „Arkane do vývoje Prey 2 nebyli zapojení. To, co teď dělají, s tou původní hrou nemá žádné do činění,“ podotýká Hines.

V určité fázi vývoje Prey 2 si musela Bethesda přiznat, že se vývoj neubírá tím správným směrem a museli nazvat věci pravými jmény a uvědomit si, že takhle to dál nejde. „Oba dva případy (Doom i Prey) dozrály do takového stavu, kdy za námi týmy přišly a byly schopny říct: 'Tohle je to, co chceme udělat, tohle je to, co chceme vytvořit, a tohle jsou důvody, proč si myslíme, že to bude fungovat.' U Prey to navíc bylo doplněné o to, že nám řekli, že mají 'nějaký základní koncept, ve kterém vás loví mimozemská entita a vy se snažíte přežít'. Zkusili jsme si to představit." Jak se Bethesda rozhodla, už víme. Dala projektu zelenou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama