inzerce

Prey bude v lecčem podobné Dishonored

11. leden 2017 12:20 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (4)

Odpověď na otázku, čím se Prey inspirovalo, je poněkud složitější. Mnozí říkají, že Prey je více first-person RPG než nějaká stealth akce jako je Dishonored. Díky tomu by větší smysl dávalo přirovnávat jej k první hře francouzského studia Arkane, totiž k Arx Fatalis, duchovnímu nástupci Ultimy Underworld. Ultimu ale vytvořilo studio Blue Sky Studios (později známé jako Looking Glass), které přišlo například s Thiefem – s inspirací Dishonored – a také se System Shockem. A proč tak rozvleklý úvod?

Mimo jiné proto, že Prey je v ledasčem podobné i System Shocku. Tak, jako bychom našli tenké nitky mezi Thiefem a System Shockem od studia Looking Glass, podobné spojení najdeme i mezi Dishonored a Prey. V rozhovoru pro GamesRadar to prohlásil Pete Hines. „Nechceme po Arkane, aby udělali něco úplně jiného, nějaké závody nebo rugby. Spíše jim říkáme: 'Podívejte, děláte skvělé, poutavé first-person hry. Pokračujte v tom.' Dishonored je jenom evoluce toho, co studio dělalo před tím. To, co se děje s Prey, je v lecčem podobné,“ říká.

Podle Hinese jsou některé prvky nové, některé odlišné, ale jádro hry je opět poutavá first-person akce, která hráče nutí prozkoumávat okolí a dělat nejrůznější volby. „Myslím, že to přesně koresponduje s tím, jací tady v Bethesdě jsme,“ dodává PR marketingový ředitel společnosti.

V rozhovoru se mimo jiné opět probíralo zrušení jak Dooma, tak Prey 2. O Doomu jsme vám psali v pondělí, případ Prey byl ale přeci jen odlišný. Zatímco Doom měl nějakou předchozí verzi, ze které se vycházelo, Raphael Colantonio, prezident Arkane Studios, přišel za Bethesdou s tím, že by něco chtěl udělat. Nebyl tedy zatížen žádnou předchozí podobou a rozhodováním se, zda si něco z původního konceptu ponechá, anebo ne. „Arkane do vývoje Prey 2 nebyli zapojení. To, co teď dělají, s tou původní hrou nemá žádné do činění,“ podotýká Hines.

V určité fázi vývoje Prey 2 si musela Bethesda přiznat, že se vývoj neubírá tím správným směrem a museli nazvat věci pravými jmény a uvědomit si, že takhle to dál nejde. „Oba dva případy (Doom i Prey) dozrály do takového stavu, kdy za námi týmy přišly a byly schopny říct: 'Tohle je to, co chceme udělat, tohle je to, co chceme vytvořit, a tohle jsou důvody, proč si myslíme, že to bude fungovat.' U Prey to navíc bylo doplněné o to, že nám řekli, že mají 'nějaký základní koncept, ve kterém vás loví mimozemská entita a vy se snažíte přežít'. Zkusili jsme si to představit." Jak se Bethesda rozhodla, už víme. Dala projektu zelenou.

Zdroj: GamesRadar

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
9864338
DeSmond napsal 12. 1. 2017 v 12.16

martas: Co s timhle ma proboha spolecneho SW 1313? Ta spojitost mi nejak unika? Navic pokud vim, tak Prey 2 tu byl driv nez 1313, ikdyz dopadli oba stejne :)

Ocelotr2.0: Z Prey 2 existuje i gameplay. Samozrejme muzeme jen spekulovat, nakolik to byl jen nacancanej konceptualni build a nakolik skutecna fungujici hra, ale to video existuje a odpovida to tomu traileru. Navic to vypadalo dle me dost dobre.

Jinak tohle samozrejme nema s Prey 2 a vlastne ani s puvodnim Prey nic spolecneho. Je to uplne nova hra, kterou se ocividne jen bali prodavat pod novou IP a tak si rekli, ze se prizivi na znacce Prey. Me se tenhle koncept moc nelibil, ale nedavna gameplay videa me presvedcila, ze by to nemuselo byt vubec spatne. Ikdyz samozrejme nektere ty prvky jsou az nechtene vtipne (meneni se do veci typu hrnek), na druhou stranu je to pomerne funckni napad, obvzlast me na tom pak zaujalo to, ze budete diky tomu vlastne v neustale schize, zda nahodou tamhle ten hrnek, kos, ci tuzka neni skrytej emzak. Takze ve vysledku by ten nazev Prey daval docela smysl :)

Takze presto ze bych porad radsi videl funkcni Prey 2 (nebo dokonce prime pokracovani jednicky), tak tohle me i pres prvotni rozpaky pomerne dost zajima, navic v Arkany mam pomerne duveru, takze spatnou hru neocekavam :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.0 napsal 12. 1. 2017 v 09.35

Vypadá to cajkově.

martas: No oni z původního Prey 2 neukázali ani obrázek. Ten super CGI trailer dělala externí firma nemajícího nic společného s vývojem hry. Podle různých zpráv to prostě stálo za prd. Tenhle PREY je asi to nejlepší, co PREY mohlo potkat, i když to není PREY jaký sliboval trailer a podle všeho takový nebyl ani PREY minulý :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876970
martas napsal 11. 1. 2017 v 22.32

je úžasné jak si někdo může myslet že tvorbu prey 2 můžou nahradit "dishonored" (jedna osobo proti celému nepřátelskému prostředí s "magickými" schopnosti a celé s pokusem atmosfery co nejblíž dishonored v scifi kabátu rok 2120) a všichni si řeknou bravo skvělý nápad dishonored fungovalo kvůli zasazení atmosféře a lore. Ale to že na sebe naroubují lore ala konspirační teorie 60.let s démonickými emzaky a schopnosti přeměnit se na bread simulator (mug simulator). myslím že šlápli vedle už jen pro to že po zrušení Star Wars 1313 (aspoň myslím že je to ten název) se spousta lidí namlsala na traileru k prey 2 s ocekávaním trochu jiných kombinací herních principů.

Editováno: 11. 01. 2017 v 22.32

Nahlásit nevhodný obsah

20835570
UnreAll napsal 11. 1. 2017 v 17.48

Cim menej podobnosti s, u mna nevabnym Dishonored bude, zatial pohladny, Prey mat, tym lepsie.

Nahlásit nevhodný obsah