inzerce

Vývojáři komentují zrušení Scaleboundu

11. leden 2017 11:05 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (10)

Včerejší zpráva z čistého nebe o zrušení hry Scalebound rozpoutala vlnu emocí. K situaci se opakovaně vyjádřil Microsoft, nejprve svou tiskovou zprávou, později i skrze ústa Phila Spencera. Prostor na vyjádření nyní dáváme i samotným tvůrcům, japonskému studiu PlatinumGames, které prostřednictvím Keniči Sata, prezidenta společnosti, vydalo oficiální prohlášení.

„Je nám líto, že musíme přiznat, že nám Microsoft 9. ledna 2017 oznámil zrušení Scaleboundu. Jsme zklamáni, že to nakonec skončilo tímto způsobem, obzvláště proto, že se na náš projekt těšila spousta fanoušků tak jako my samotní,“ stojí ve zprávě.

Sato samozřejmě podotýká, že pro fanoušky PlatinumGames to nebyla jediná hra, ke které mohou vzhlížet, neboť se na náš trh v březnu chystá NieR: Automata pro PS4 a PC. Studio dále pracuje na Granblue Fantasy Project Re:Link pro PS4 a Lost Order pro iOS a Androidy, obě hry jsou ale v plánu především pro japonský trh a není zřejmé, zda se dostanou i k nám.

Mnohé novinky se točí i kolem Hidekiho Kamiji, člověka zodpovědného za vývoj zrušeného Scalebound. Slavný vývojář, který má na svém kontě Bayonettu či Devil May Cry, si měl podle insidera Shinobi602 vzít osobní volno, aby se z celého průběhu duševně zotavil. Namísto toho se ale ozval sám Kamija se sérií tweetů, v nichž mimo jiné tuto teorii popřel.

„Jak jste možná zaregistrovali, vývoj Scalebound byl bohužel zrušen. Velice se omlouvám každému, kdo se na tuto hru těšil. Omlouvám se, že vám zkraje nového roku přinášíme tyto špatné zprávy. Jediné, co mohu slíbit, je, že neustaneme ve vytváření našich zábavných her,“ popsal ve své dnešní zprávě. Pokračuje se slovy, že bude pracovat extra poctivě, aby hráče tímto způsobem nemusel zklamat podruhé, a že doufá, že fanoušci studiu zachovají přízeň. „A... Vzít si nějaký čas na odpočinek?... Já!? V žádném případě,“ reagoval na spekulace závěrem.

Stále v nás hlodá červíček, proč k samotnému zrušení vlastně došlo. Zrušení dlouho očekávaného titulu komentoval vlastním článkem i magazín VG24/7, který akční RPG charakterizoval jako schizofrenní hru. „Bylo to zvláštní, každá ukázka za zavřenými dveřmi byla jako úplně jiná hra,“ popisuje web rozdíly mezi tím, jak hra působila navenek skrze trailery a jak působila na osobních prezentacích. Údajně to vypadalo tak, jako by v trailerech byla vize, kterou tlačil Microsoft, kdežto v ukázkách to, po čem toužili vývojáři.

Třešničku na dortu tomu nasadil sám Phil Spencer, který prohlásil, že její zrušení je vlastně pro hráče Xboxu lepší. Vzpomněli jsme si na jeho relativně nedávný rozhovor (ze dne 17. října 2016), ve kterém si Spencer naopak Scalebound pochvaloval, protože se jednalo o titul, kterým mohl Xbox společně s ReCore zamíchat kartami na japonském trhu. „(Kromě Scalebound od PlatinumGames a ReCore od Keidžiho Inafuneho) plánujeme do vývoje zapojit i další japonská studia, která by ve své zemi přilákala hráče k Xboxu,“ říkal tehdy. Následný obrat o 180 stupňů příliš nechápeme...  

Zdroj: DualShockers

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20803179
Solearis napsal 12. 1. 2017 v 09.54

Začínam mať silné pochyby o tom či Microsoft ešte spraví vôbec nejakú konzolu. Nechápem na čo robia vôbec Project Scorpio. Možno by dávalo väčší zmysel pre korporát predávať brandované PC v bundli s kontrolerom. Je to škoda, monopol na veľkých konzoliach nebude dobrý pre nikoho. :-/

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 11. 1. 2017 v 23.46

DeSmond: MS má svých studií dost, jen mi přijde logičtější investovat do pořádných věcí.... ten recore a scalebound například byly podle mě vyhozené prachy. Stejně to skoro nikdo nekoupí, moc lidí to nezajím , takže smysl této exkluzivity je pro mě skoro nulový...

Sony má sice dost studí, ale skoro všechny jsou hrozně pomalé a na PS4 zatím toho moc nepředvedli... vlastně Uncharted 4, kde Naughty Dogs je jistota a pak na zakázku Bloodborne... bohužel letošek je u PS4 ve znamení Hotizon, GT a pak zbytek no name divných her (asi jako ten scalebound a recore)... takže pro mě zase nic moc.

Nahlásit nevhodný obsah

9864338
DeSmond napsal 11. 1. 2017 v 16.15

leco77: Tak Phil se nedavno zaprisahl, ze s casove ekluzivnim obsahem skoncili, ze je to prej stejne blbost, ktera nici herni byznys :) (Ikdyz teda ver tomu cloveku, kdyz to rekl v dobe, kdy se pres tyhle ekluzivita MS platforma stale propaguje). Za me je lepsi investovat do studia, nez si zaplatit ekluzivitu. V tomhle dle me ma Sony oproti MS dost navrh....

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 11. 1. 2017 v 15.18

mě hra nelákala, ale musela být v dost špatném stavu, když si vezmu, že byl MS (sice za sníženou cenu), schopný vydat něco jako ReCore :D

jen nechápu, proč MS neinvestuje do zajímavějších věcí... takové hry musely sátt hrozně peněz. přitom nic z toho stejně není. To už mi přijde mnohem lepší zajistit si časovky, třeba jako ten rise of the Tomb raider. prostě známé hry si zajištovat a ně neznámé a ještě na pohled blbosti :D

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 11. 1. 2017 v 14.49

DeSmond: ;)

Nahlásit nevhodný obsah

4519932
digmen napsal 11. 1. 2017 v 12.22

Jak už jsem psal k minulé novince, zrušení Scaleboundu mě zas až tak netrápí. Radši si počkám na Nier: Automata a pak snad už konečně někdy vyjde i nový Vanquish :-D

Nahlásit nevhodný obsah

9864338
DeSmond napsal 11. 1. 2017 v 12.19

Phil opet zabodoval svoji neprekonatelnou retorikou :D On si koukam rad kaka do huby k snidani, k obedu i k veceri :)

Hry je skoda, vypadala prinejmensim dost zajimave. Ale otazka teda je, jaka ve skutecnosti byla, kdyz z textu vyplyva, ze to, co jsme videli, bylo neco zcela jineho, nez co se dalo hrat.

Jsem zvedav, jestli pozdeji vyplavou na povrch dalsi informace, ktere tuhle kauzu trosku osvetli. Docela by me to zajimalo.

Tak jeste ze vyjde alespon to NieR, na ktere jsem po demu neskutecne nazhaveny :D

Nahlásit nevhodný obsah

20862850
Pericul napsal 11. 1. 2017 v 11.29

David Plecháček: Díky za reakci, myslel jsem, že to tak nějak bude.

Nahlásit nevhodný obsah

20875595
David Plecháček napsal 11. 1. 2017 v 11.27

Pericul: Ta reklama vede přímo ke konkrétní hře a přidává se automaticky podle toho, k jaké kartě novinku připojíme. Tím, že je novinka přiřazená ke kartě Scalebound, se automaticky přidá i onen banner. Bohužel s tímto nemůžeme nic udělat, i když to samozřejmě postrádá určitou logiku.

Nahlásit nevhodný obsah

20862850
Pericul napsal 11. 1. 2017 v 11.21

Je škoda že to MS zrušil, Scalbound byla jedna z her co mě vábila ke koupi Xboxu.

PS technická.
Dávat reklamu na prodej zrušené hry (nabízet titul, který ve článku pohřbíváte) mi přijde lehce zvláštní. (někdo by mohl říci až amorální)
Chápu, že Xzone propojuje hHrej a obchod (nic proti tomu nemám), ale chtělo by to hlídat si pod jaké články se tlačítko "koupit na Xzone" objevuje. ;-)

Nahlásit nevhodný obsah