Vývojáři komentují zrušení Scaleboundu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojáři komentují zrušení Scaleboundu

Vývojáři komentují zrušení Scaleboundu

David Plecháček

David Plecháček

11. 1. 2017 10:05 10
Reklama

Včerejší zpráva z čistého nebe o zrušení hry Scalebound rozpoutala vlnu emocí. K situaci se opakovaně vyjádřil Microsoft, nejprve svou tiskovou zprávou, později i skrze ústa Phila Spencera. Prostor na vyjádření nyní dáváme i samotným tvůrcům, japonskému studiu PlatinumGames, které prostřednictvím Keniči Sata, prezidenta společnosti, vydalo oficiální prohlášení.

„Je nám líto, že musíme přiznat, že nám Microsoft 9. ledna 2017 oznámil zrušení Scaleboundu. Jsme zklamáni, že to nakonec skončilo tímto způsobem, obzvláště proto, že se na náš projekt těšila spousta fanoušků tak jako my samotní,“ stojí ve zprávě.

Sato samozřejmě podotýká, že pro fanoušky PlatinumGames to nebyla jediná hra, ke které mohou vzhlížet, neboť se na náš trh v březnu chystá NieR: Automata pro PS4 a PC. Studio dále pracuje na Granblue Fantasy Project Re:Link pro PS4 a Lost Order pro iOS a Androidy, obě hry jsou ale v plánu především pro japonský trh a není zřejmé, zda se dostanou i k nám.

Mnohé novinky se točí i kolem Hidekiho Kamiji, člověka zodpovědného za vývoj zrušeného Scalebound. Slavný vývojář, který má na svém kontě Bayonettu či Devil May Cry, si měl podle insidera Shinobi602 vzít osobní volno, aby se z celého průběhu duševně zotavil. Namísto toho se ale ozval sám Kamija se sérií tweetů, v nichž mimo jiné tuto teorii popřel.

„Jak jste možná zaregistrovali, vývoj Scalebound byl bohužel zrušen. Velice se omlouvám každému, kdo se na tuto hru těšil. Omlouvám se, že vám zkraje nového roku přinášíme tyto špatné zprávy. Jediné, co mohu slíbit, je, že neustaneme ve vytváření našich zábavných her,“ popsal ve své dnešní zprávě. Pokračuje se slovy, že bude pracovat extra poctivě, aby hráče tímto způsobem nemusel zklamat podruhé, a že doufá, že fanoušci studiu zachovají přízeň. „A... Vzít si nějaký čas na odpočinek?... Já!? V žádném případě,“ reagoval na spekulace závěrem.

Stále v nás hlodá červíček, proč k samotnému zrušení vlastně došlo. Zrušení dlouho očekávaného titulu komentoval vlastním článkem i magazín VG24/7, který akční RPG charakterizoval jako schizofrenní hru. „Bylo to zvláštní, každá ukázka za zavřenými dveřmi byla jako úplně jiná hra,“ popisuje web rozdíly mezi tím, jak hra působila navenek skrze trailery a jak působila na osobních prezentacích. Údajně to vypadalo tak, jako by v trailerech byla vize, kterou tlačil Microsoft, kdežto v ukázkách to, po čem toužili vývojáři.

Třešničku na dortu tomu nasadil sám Phil Spencer, který prohlásil, že její zrušení je vlastně pro hráče Xboxu lepší. Vzpomněli jsme si na jeho relativně nedávný rozhovor (ze dne 17. října 2016), ve kterém si Spencer naopak Scalebound pochvaloval, protože se jednalo o titul, kterým mohl Xbox společně s ReCore zamíchat kartami na japonském trhu. „(Kromě Scalebound od PlatinumGames a ReCore od Keidžiho Inafuneho) plánujeme do vývoje zapojit i další japonská studia, která by ve své zemi přilákala hráče k Xboxu,“ říkal tehdy. Následný obrat o 180 stupňů příliš nechápeme...  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama