Akční RPG Scalebound od Platinum zrušeno
i Zdroj: PlatinumGames
Novinka Akční RPG Scalebound od Platinum zrušeno

Akční RPG Scalebound od Platinum zrušeno

Pavel Makal

Pavel Makal

10. 1. 2017 09:01 8
Reklama

Studio PlatinumGames je známo především svými zběsilými hack'n'slash akcemi. Do jejího portfolia patří například šílený MadWorld, jednoznačně nejbrutálnější hra pro Nintendo Wii, věhlas si ale studio získalo především skvělou dvojicí her se sličnou čarodějnicí Bayonettou v hlavní roli nebo skrz povedený spinoff slavné série Metal Gear s podtitulem Revengeace, který hráčům umožnil naporcovat mečem prakticky cokoli, od melounu až po mramorové pylony. V současné době studio finišuje práce na Nier: Automata a až do včerejška jsme také měli za to, že se již brzy dočkáme dlouho slibované hry Scalebound, kterou PlatinumGames připravovali pro Microsoft Studios. Bohužel jsme se ale během včerejšího večera dozvěděli, že tenhle titul si už nezahrajeme.

S informací o zrušení Scaleboundu přišel nejdříve server Kotaku, v té době se ale ještě jednalo o nepotvrzené zprávy od anonymních zdrojů. Kotaku však neváhalo požádat Microsoft o vyjádření a redmontský softwarový gigant přislíbil, že již brzy poskytne o Scaleboundu nové informace. Ještě předtím ale tvrzení Kotaku podpořil i britský Eurogamer, který taktéž uvedl, že i jeho zdroje mluví o zrušení vývoje připravovaného akčního RPG.

Navíc na povrch vyplavaly i zprávy o tom, že od posledního předvedení hry na loňském Gamescomu se vztahy mezi vývojářským týmem a vydavatelskou společností značně zhoršily. Zdroje Eurogameru hovoří o zpomalení prací během podzimu, kdy byla podstatná část důležitých členů vývojářského týmu nucena vzít si měsíční volno kvůli odpočinku od vysoce stresujícího pracovního nasazení. Projekt tak nabral další zpoždění, promeškával další a další deadliny a mimo jiné trpěl i poměrně zásadními problémy s enginem.

Vyjádření Microsoftu na sebe nakonec nedalo dlouho čekat a vyšlo v horizontu několika hodin. Tiskové prohlášení je poměrně strohé: „Po důkladném zvážení se Microsoft Studios rozhodly ukončit produkci titulu Scalebound. Tvrdě pracujeme na tom, abychom našim fanouškům v letošním roce přinesli úžasné hry, jako například Halo Wars 2, Crackdown 3, State of Decay 2 nebo Sea of Thieves a další skvělé zážitky.“  Navíc velmi krátce po tomto oznámení začal Microsoft systematicky „uklízet“ veškeré materiály, týkající se Scaleboundu, ze svých sociálních sítí. Například z YouTube kanálu Xboxu zmizely veškeré trailery, příspěvky na Twitteru od oficiálního Scalebound účtu nebo od komunitního manažera Larryho Hryba alias Majora Nelsona, týkající se této hry, jsou buď smazány, nebo nepřístupny. Na YouTube kanálu PlatinumGames však záběry ze hry stále můžete najít.

Těžko říct, co vše stálo za zrušením hry. Scalebbound byl oznámen v roce 2014 a opakovaně byl označován za klíčový titul v lineupu Xboxu One. Šéf vývoje Hideki Kamija, který v minulosti stál za Bayonettou či Devil May Cry, často Scalebound označoval za vysněný projekt a výsledek mnoha zrušených prototypů. Hra ale bohužel u hráčů nebudila takové nadšení, jaké by si její autoři a zřejmě především vydavatelé přáli. Na loňské E3 se dočkala skutečně negativního přijetí a možná i to bylo důvodem jejího dalšího odkladu, původně totiž měla vyjít již v loňském roce.

 Phil Spencer nás ostatně opakovaně ujišťoval, že se projektu vede dobře a jeho odklad je pouhým strategickým rozhodnutím. Vyvstává tak otázka, zda se máme strachovat i o ostatní projekty Microsoftu, o nichž Spencer takto hovoří. Konkrétně můžeme vzpomenout například na Crackdown 3. Z pohledu exkluzivních titulů na tom však momentálně Xbox není v porovnání s konkurenční PlayStation příliš dobře. Spencer se na Twitteru vyjádřil v tom smyslu, že zrušení Scaleboundu bude nakonec pro hráče na Xboxu One lepší. Možná má tedy Xbox nějaké schované trumfy v rukávu.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama