Sweeney: Mladé hráče konzole netáhnou
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Sweeney: Mladé hráče konzole netáhnou

Sweeney: Mladé hráče konzole netáhnou

Pavel Makal

Pavel Makal

9. 1. 2017 16:23 36
Reklama

Tim Sweeney, jeden ze zakladatelů slavné herní firmy Epic Games a držitel ceny Development Legend, se v nedávné minulosti světu připomněl zejména svou otevřenou kritikou Universal Windows Platform a příznivým pohledem na rozbití tradičního konzolového cyklu ve prospěch častějšího uvádění výkonnějšího hardware. V posledním rozhovoru pro magazín Glixel ale tvrdí, že konzole jsou v podstatě přežitkem.

Sweeney se svěřil se svým pohledem na virtuální realitu. Právě ta podle něj v příštích zhruba 12 letech způsobí revoluci nejen v tom, jakým způsobem hrajeme, ale razantně promění celou společnost. Zatímco se ale Sony pyšní skvělými výsledky prodejů svého hardware během poslední vánoční sezóny, Sweeney je k budoucnosti konzolí mnohem příkřejší:

„Výsledky prodejů konzolí za uplynulé vánoční období ukázaly, že konzolový trh v současnosti prochází výrazným úpadkem. Nemyslím si, že je to momentální stav. Podle mě ve skutečnosti čelíme faktu, že nové mladé hráče konzole příliš nezajímají. Takže je tu publikum starších hráčů, jako je celá řada z nás v Epicu, kteří s nimi stále zůstávají, někteří ale odpadají. Nakonec je to tak, že hry, které si můžete pořídit a sledovat jejich pravidelné zlepšování v horizontu řady let jsou mnohem poutavější a spolehlivější než současný model, kdy se každé Vánoce vydá nová hra a je třeba přesvědčit zákazníka k její koupi.“

Sweeney si také nepokrytě přihřívá vlastní polívčičku, když tvrdí, že pro ostatní společnosti v herní branži bude velice náročné změnit svůj přístup a adaptovat se na novou pozici na trhu. Uvádí, že v Epicu už byli schopni tyto změny identifikovat před několika lety a právě proto se nyní zaměřují na hry, jako je Paragon nebo chystaný Fortnite. Nadále hovoří o tom, že problém neleží jen v mobilních hrách, na kterých mladí hráči vyrůstají. V současné době se podle něj trend posunul od delších herních seancí ke krátkým úsekům, rozprostřeným do celého dne. Proto mají údajně v současnosti takový úspěch hry, jako je League of Legends, Dota nebo Overwatch, které svou podstatou podobný styl hraní umožňují. I proto je nyní podle Sweeneyho na vzestupu hraní na PC.

Nezanedbatelným problém je podle něj také vzrůst cen vývoje her. První Gears of War stály 12 milionů dolarů a dokázaly vydělat 100 milionů, poslední díl pro minulou generaci konzolí s podtitulem Judgement pak sice vydělal stejně, ale s pětinásobnými náklady. Na současné generaci je pak situace ještě náročnejší, protože ceny vývoje vzrostly, výdělky však zůstaly stejné. Právě to přimělo firmu, která byla v minulosti synonymem AAA vývoje, aby se přeorientovala na levnější free-to-play tituly. Souhlasíte se Sweeneyho pohledem na svět, nebo si myslíte, že to s konzolemi nebude tak horké? Dejte nám vědět v komentářích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama