Hines: Zrušení Doomu 4 bylo správnou volbou
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hines: Zrušení Doomu 4 bylo správnou volbou

Hines: Zrušení Doomu 4 bylo správnou volbou

Pavel Makal

Pavel Makal

9. 1. 2017 15:30 2
Reklama

V prosinci jsme vás informovali o existenci dokumentu, který mapuje historii různých prototypů, z nichž měl vzejít Doom 4. Jak již nyní víme, historie se nakonec ubírala trochu jiným směrem a namísto nového číslovaného pokračování se vývojáři z id Software rozhodli pro reboot značky a doslovný návrat ke kořenům. Toto rozhodnutí bylo podle kritiky i fanoušků rozhodně správné a kladně jej nyní hodnotí i viceprezident PR a marketingu Bethesdy Pete Hines.

Ten se v rozhovoru pro Xbox: The Official Magazine rozhovořil na celou řadu zajímavých témat, jedním z nich se ale týká i složitého vývoje nového Doomu. Hines zdůrazňuje, jak těžké je rozhodnutí ukončit projekt, na kterém mnoho lidí pracovalo dlouhou dobu, a padly na něj nezanedbatelné finanční prostředky. Uvádí ale, že toto rozhodnutí nepřišlo pouze ze strany vydavatele, s podobou vyvíjené hry nebyli spokojeni ani její autoři z id Software.

„Zlomovým okamžikem v případě Doomu bylo, když jsme se na něj podívali a zjistili jsme, že tahle hra prostě nedosahuje kvalit, které po ní požadujeme. A nebyla to jen Bethesda, přišli za námi i lidé z id Softu a říkali, že ačkoli je to docela dobrá hra, prostě to není Doom. Příliš se to odklonilo od našeho vnímání toho, jak by měl Doom vypadat. A nemyslete si, že jsme z té situace měli radost! V podstatě jsme zrušili hru. Přesně to jsme udělali. Zrušili jsme něco, na čem lidé dlouho pracovali a co nás stálo mnoho peněz, abychom začali zcela od nuly.“

Je jasné, že podobná náročná rozhodnutí se nečiní snadno, patří ale k neoddělitelně k hernímu byznysu a nakonec z nich hráči většinou těží. Hines říká, že Bethesda je pořád primárně obchodní společnost. Musí platit své zaměstnance, vydělávat na svůj provoz a ukončování projektů se rozhodně nebere na lehkou váhu. Vývoj her je nicméně složitou disciplínou a podobné věci se zkrátka dějí. Pochvaluje si ale, že Doom, který loni vyšel, naprosto bezvýhradně dostál svému jménu. Je podle jeho slov rychlý, brutální a také dost odlišný od konkurence. Právě poslední jmenovanou kvalitu Hines vyzdvihuje jako něco, co žánr FPS akcí potřebuje jako sůl.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama