O Deep Down jsme už dva roky neslyšeli
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka O Deep Down jsme už dva roky neslyšeli

O Deep Down jsme už dva roky neslyšeli

Pavel Makal

Pavel Makal

5. 1. 2017 12:01 3
Reklama

Možná si ještě vzpomenete na akci PlayStation Meeting z února 2013, kdy byla světu poprvé představena PlayStation 4. Na dvouhodinové akci se poprvé ukázaly například hry Knack, Killzone: Shadow Fall, Infamous: Second Son, Driveclub, The Witness nebo třeba tvůrčí Dreams od Media Molecule. A také Deep Down.

Pokud si mohu na začátek dovolit drobnou osobní poznámku, byla to právě krátká ukázka z Deep Down od Capcomu, co mi v tu chvíli okamžitě prodalo novou konzoli od Sony. Teaser s oheň chrlícím drakem jsem od té doby viděl nesčetněkrát, nadšeně jej ukazoval známým a spřádal divoké myšlenky na to, jak úchvatnou hrou Deep Down jistě bude. Temná fantasy atmosféra, naprosto nekompromisní technické zpracování a epické souboje s obřími bossy, to vše jsem ve svých představách Deep Downu připisoval.

Na Deep Down měl pracovat Jošinori Ono, kterého známe zejména díky sérii Street Fighter. Hra měla využívat zbrusu nový engine Panta Rhei, který byl vytvořen na míru potřebám PlayStation 4. A hra vypadala vážně skvěle. Hratelnost měla být mixem Dragon’s Dogma a Dark Souls, ale s mnohem nižší křivkou obtížnosti a jednotlivé dungeony, do kterých bychom se vydávali, měly být procedurálně generované. Jenže každá další zpráva, která se následně o hře objevila, mé nadšení zadupávala stále hlouběji do bláta.

Základem hry totiž nebyla temná fantasy, ale futuristická vize New Yorku z roku 2094. Příběh se orientuje na skupinu, operující pod názvem „Ravens“, tedy „Krkavci“, jejíž členové  pomocí manipulace s prastarými předměty dokáží znovu prožít historii. Připomíná vám to něco? Zajímavé je na tom snad jen to, že ony zvláštní předměty měly původně patřit tajemné civilizaci, žijící v patnáctém století v Bohemii, tedy v naší vlasti.

Pokud už jsme se smířili s tím, že titul nebude tradiční fantasy a ještě k tomu bude klást důraz na kooperativní hraní skupiny až čtyř hráčů, přišla další rána. Jošinori Ono na Tokyo Game Show v roce 2013 oznámil, že se hra stane free-to-play titulem. Dočkali jsme se také záběrů ze samotného hraní, které ovšem zdaleka nepůsobily tak skvělým dojmem, jako odhalovači trailer. Optimisté mezi námi doufali dál, jenže původní datum vydání, stanovené na rok 2014, dávno uplynulo a v loňském prosinci uběhly už dva roky od posledního novinky, která by se hry týkala. Capcom oficiálně projekt nikdy nezrušil a loni v srpnu navíc prodloužil jeho ochrannou známku, bohužel ale není jasné, jestli z něj ještě někdy bude něco víc, než ono velmi působivé a téměř čtyři roky staré video.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama