Hall: Na vývoji her pro VR se nedá vydělat
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Hall: Na vývoji her pro VR se nedá vydělat

Hall: Na vývoji her pro VR se nedá vydělat

Pavel Makal

Pavel Makal

10. 12. 2016 16:23 8
Reklama

Termín „virtuální realita“ patří k těm, které jsme v uplynulém roce skloňovali nejčastěji. To, do jaké míry tato technologie ovlivní budoucnost hraní, sice zjistíme až za nějaký čas. Jisté však je, že už nyní jsme mohli vyzkoušet celou řadu her pro různé VR headsety. Drtivá většina z nich ale zatím působí spíše jako menší hříčky a na skutečný průlom do AAA sféry stále ještě čekáme. Má ale taková hra vůbec naději na vznik?

Jméno vývojáře Deana Halla mnohým z vás bude jistě povědomé. Pětatřicetiletý Novozélanďan stojí za slavným modem pro Armu 2 s názvem DayZ. Hall měl později v Bohemia Interactive pracovat na samostatném titulu stejného jména, v roce 2014 ale společnost opustil, aby si založil své vlastní studio s názvem RocketWerkz, které na loňské E3 oznámilo svůj debutový projekt Ion. Letos na jaře ale tým odhalil i VR akční strategii Out of Ammo, která vyšla v září na HTC Vive.

Hall se nyní na diskuzním fóru Reddit rozpovídal o tom, jak funguje byznys s VR softwarem. Dle jeho slov není vývoj her pro virtuální realitu něčím, na čem by se dalo zbohatnout. Spíše naopak. Přestože má jeho hra na Steamu velmi pozitivní hodnocení, Hall ji označuje za prodělečnou. Nepočítá s tím, že by na hře studio v budoucnu začalo vydělávat. A to i přesto, že se hra prodává výrazně lépe, než celá řada jiných VR titulů. Hall kritizuje postoj hráčů, kteří se často nevybíravě vyjadřují na účet vývojářů za to, že s některým z výrobců headsetů podepsali exkluzivní smlouvu výměnou za financování. Podle něj je to prakticky jediný způsob, jak vývojářská studia mohou zůstat nad vodou. Nejde tu přitom o extrémní výdělky, ale v zásadě jen o způsob, jak vydělat na výplaty pro zaměstnance.

Hall naopak přístup výrobců VR hardware chválí. Zároveň ale dodává, že je situace v současné době bezvýchodná. Na vině je samozřejmě malý počet zákazníků, který zase tkví v nemalé ceně VR zařízení. Pro tak malý trh je velmi těžké dělat hry, které budou mít vysoké produkční hodnoty. Nedostatek kvalitních her zas ve hráčích nebudí přílišnou chuť do VR investovat a vzniká tedy začarovaný kruh. Hall svůj příspěvek na Redditu končí tím, že v budoucnu už neplánuje další hry pro VR. Tento postoj ale podle něj sdílí velká spousta dalších vývojářských týmů, jen o tom zatím nikdo nechce hovořit veřejně. Celá situace by tak brzy mohla pro budoucnost VR znamenat výrazné potíže. Jak se na celou situaci díváte vy? Investovali jste už do některého z VR headsetů? Zdá se vám, že pro novou hračku máte dost obsahu? Vidíte ve VR budoucnost, nebo se vám už tento způsob hraní stačil omrzet? Dejte nám vědět v komentářích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama