Konami si došláplo na Castlevanii od fandy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Konami si došláplo na Castlevanii od fandy

Konami si došláplo na Castlevanii od fandy

Jiří Bigas

Jiří Bigas

8. 12. 2016 13:21 5
Reklama

Dost možná si vzpomenete, že jsme vás v polovině října upozorňovali na remake prvního dílu japonské série Castlevania z roku 1986. Na svědomí jej má nadšenec s přezdívkou dejawolf, který za tímto účele využil Unreal Engine od Epicu. Nicméně tahle pohádka neměla dlouhého trvání.

Jako obvykle v těchto případech, už v první novince Zdeněk upozorňoval na vysoce pravděpodobnou možnost, že se autorovi mohou ozvat právníci Konami s tím, aby svého “nekalého” jednání zanechal. A tak se také stalo. I když programátor z řad fanoušků hry vytvořil celý titul od základnu znovu, využívá pochopitelně licencovanou značku a další chráněné rekvizity originálu.

Nebylo tak velkým překvapením, když se advokáti japonské firmy skutečně ozvali. Na rozdíl od mnoha jiných případů však bylo v tomto případě Konami ještě benevolentní. Zatímco Nintendo nemilosrdně likviduje drtivou většinu nadšeneckých pokusů o Maria, Metroid nebo Pokémony, v tomto případě majitel značky alespoň umožnil, aby už vydaná první úroveň mohla být nadále dostupná ke stažení. Ostatně vymýtit by se ji z internetu beztak už nikdy zcela nepovedlo.

Autor remaku dejawolf však musí přestat s dalším vývojem a updaty. Existuje ještě malý záblesk naděje na resuscitaci projektu, protože kdosi z britské pobočky Konami se pokusí projektu získat oficiální požehnání, ale při pověsti, jakou vydavatel v tuto chvíli má, tomu zřejmě nyní věří jen málokdo. Prozatím je ale remake prvního level stále k dispozici na stránkách autora.

Netřeba dodávat, že toto rozhodnutí hráče příliš nepotěšilo. Stěžují si, že Konami se nechce tohoto úkol samo chopit, ani jej nechat na fanoušcích, kteří jsou ochotní udělat remake za ně a zdarma. Příznivci série také nechtějí pochopit, proč se Konami takový projekt nelíbí, když se na něm jeho autor jinak neobohatí. Ale to už je téma k jiné debatě.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama