Sony bude opatrnější při uvádění dat vydání
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Sony bude opatrnější při uvádění dat vydání

Sony bude opatrnější při uvádění dat vydání

David Plecháček

David Plecháček

5. 12. 2016 14:42
Reklama

Sony viditelně prochází určitými změnami, které se odráží na tom, jak společnost prezentuje vlastní hry. První změna byla viditelná už na E3, ale spatřili jsme jí i na PlayStation Experience. Sony totiž výrazně překopala průběh svých akcí, a z dlouhých, rozevlátých prezentací z let minulých se stávají akce, které mají říz a spád.

Ale změnila se i jiná jejich část, která už tak patrná není. Bylo zvykem, že za velkou částí trailerů bývalo přesné datum vydání, to ale čím dál více nahrazují slogany typu „už brzy“ „v roce XY“ nebo jiný, blíže nespecifikovaný údaj. Co za změnou stojí?

O tom hovořil Šúhei Jošida. Dle jeho slov se Sony výrazně poučila z dřívějších mylných rozhodnutí a nově je mnohem opatrnější. Spousta her, která měla přesně uvedené datum vydání, se následně zpozdila, a bylo kontraproduktivní své fanoušky na nějaký termín lákat, když se ho následně stejně nedočkali.

Zkrátka a dobře Sony už nechce zklamávat své hráče, a tak už nic neslibuje, aniž by si byla jistá výsledkem. Generace PS4 se nese ve znamení větších ambicí jednotlivých studií, čímž se prodlužuje doba, která je potřebná pro vývoj her. To, co se týmy naučili během dřívějších generací se dnes na PS4 aplikovat nedá, a to je podle Jošidy důvod, proč dochází k tolika odkladům.

Když už Jošidu, prezidenta Sony Worldwide Studios, zmiňujeme, pojďme si jen letem světem říct, jak se na své hry těší. Řeč byla o N. Sane trilogii s Crashem Bandicootem, na kterou se Jošida obzvláště těší. I proto, že byl v minulosti této hry producentem. Prohlásil, že je „úžasné, jak se vylepšila grafika, ale jednotlivé věci zůstaly přesně tam, kde měly“.

Prakticky stejně ohodnotil trojici PaRappa the Rapper, LocoRoco a Patapon, tedy remaky, které jsou výrazně vylepšené, ale samotná hratelnost zůstala téměř beze změny. Kromě toho zmínil i velké projekty, Horizon: Zero Dawn, který je „úžasný“, a The Last of Us: Part II, na který je ještě příliš brzy, neboť je ve vývoji „superkrátkou dobu“.

Kromě toho nezapomněl podotknout, že PlayStation má za sebou velice povedený rok, ve kterém do rodiny PS4 přirostly tři nové modely hardwaru, totiž Slim verze, Pro verze a PS VR. Právě posledně zmíněná technologie mu připomněla, jaké to bylo před dvaceti lety, když přicházely první 3D hry a konzole, které je byly schopné přehrávat.

Podobný vývoj, který se uskutečnil u konvenčních her, Jošida očekává i u PS VR. Zkrátka a dobře, máme za sebou dva měsíce na trhu, ale čeká nás ještě dvacet let neustálého vylepšování. Pokud toho chcete býti součástí, můžete si pořídit první generaci headsetu – třeba na Xzone.cz.  

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama