Death Stranding běží na enginu Decima
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Death Stranding běží na enginu Decima

Death Stranding běží na enginu Decima

Pavel Makal

Pavel Makal

4. 12. 2016 13:21 8
Reklama

Jedna z palčivých otázek, která nám od oznámení nového projektu Hidea Kodžimy a jeho společnosti Kojima Productions vrtaly hlavou, je engine, na kterém hra poběží. Diskuze se točily okolo celé řady technologií, nyní však už konečně známe odpověď.

Během včerejší tiskové konference v rámci akce PlayStation Experience sice Kodžima oproti našemu očekávání na pódiu nevystoupil, v kalifornském Anaheimu však pořádal přednáškový panel, během kterého k odhalení používaného enginu došlo. Death Stranding nakonec poběží na technologii Decima od nizozemského studia Guerilla Games, který uvidíme například v chystané open world akci Horizon: Zero Dawn, studio na něm však pracuje řadu let a jeho předchozí verze byly použity v celé sérii Killzone nebo v adventurním hororu Until Dawn.

Kodžima si spolupráci s nizozemským studiem velmi pochvaluje. Od první chvíle se při jednání s Guerilla Games cítil velmi dobře a fakt, že dostal zdrojový kód bez toho, aby musel podepsat NDA, jej údajně velmi poctil. Právě enginu prý vděčíme za to, že Death Stranding vypadá tak působivě. Slavný designér navíc opětovně potvrdil, že trailer, který jsme viděli na The Game Awards 2016 je renderování v reálném čase na PS4 Pro. Nebyl by to ale Kodžima, kdyby si k enginu odpustil některé zajímavé konotace. Decima je řecká bohyně porodů, což podle něj úzce souvisí s kreativitou. Zároveň ale slovo Decima v japonštině zní jako Dejima, umělý ostrov, který vznikl poblíž Nagasaki v období Edo. Jedině na tomto místě měli japonští obyvatelé dovoleno obchodovat s holandskými námořníky. Spolupráce s Guerilla Games se tedy zdá jako osudová.

Technologie Decima je podle Kodžimových slov přímo báječná pro otevřené světy. S tím souhlasí i šéf Guerilla Games Hermen Hulst, který říká, že technologie v uplynulých letech prožila značný posun, aby byla schopná zvládat současné projekty. Decima není pouhý renderovací nástroj, zvládá umělou inteligenci, fyziku a obsahuje veškeré potřebné nástroje pro tvorbu světa. Připomeňme jen, že v souvislosti s Death Stranding se v minulosti spekulovalo o celé řadě technologií first party vývojářů Sony, jako jsou enginy, pohánějící poslední Infamous, Uncharted nebo chystaného Spidermana od studia Insomniac.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama