Sony: Na 'pravé 4K' je potřeba až 8 TFLOPS
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Sony: Na 'pravé 4K' je potřeba až 8 TFLOPS

Sony: Na 'pravé 4K' je potřeba až 8 TFLOPS

David Plecháček

David Plecháček

31. 10. 2016 12:38 28
Reklama

4K. Tato dvě písmena se za poslední půlrok stala nejskloňovanějším označením na světě, a pochopitelně i u nás. Může za to Project Scorpio od Microsoftu a PlayStation 4 Pro od Sony. Jenže není 4K jako 4K – známe nativní 4K a upscalované 4K. Nativně ho slibuje Microsoft, na upscale vsadila Sony. A zahořela válka...

Vzpomeňme na titulky: „PS4 Pro podle Microsoftu na 4K nestačí“ nebo „Běžné oko nerozezná nativní 4K od upscale“ či snad „Pouze Scorpio umožní pravé 4K“, to jsou zprávy, které kolovaly v posledních týdnech internetem i našimi stránkami a snažili se přesvědčit eventuální zákazníky o tom, která z konzolí je lepší. Jenže právě poslední zpráva, totiž že Scorpio umožní pravé 4K, není podle Sony reálná. Říká to architekt PlayStationu Mark Cerny.

Cerny v rozhovoru pro AV Watch prohlásil, že na nativní 4K nestačí „pouhých“ 6 teraFLOPS – jak říká Microsoft - ale dokonce 8. Zpochybnil tak tvrzení, že Scorpio jako jediné nabídne pravé 4K.

Moc místa mezi 4K a variantou od Sony není. Rozumějte, PlayStation by měl zajistit hry v rozlišení „extrémně blízkém ke 4K“, a to má výpočetní výkon 4,2 teraFLOPS, Scorpio ale bude mít výkon ještě o značnou část vyšší, a na 4K to není – kde jej tedy využije? Přiblíží se ještě extrémněji ke 4K? To pravděpodobně uvidíme až v dalším kole žabomyších válek.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama