Cerny: Nová generace by byla problémová
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Cerny: Nová generace by byla problémová

Cerny: Nová generace by byla problémová

David Plecháček

David Plecháček

24. 10. 2016 15:17 2
Reklama

Sony čeří se svým PS4 Pro hladiny jinak stojatých vod, a vzhledem k tomu, že první mezigenerační upgrade přijde už za 14 dní, snaží se je zase ustálit. Jak totiž říká architekt PlayStationu Mark Cerny, ono o zas tak moc nejde. Zkrátka a dobře, nejedná se o novou generaci, ale o mezikrok, o který se prakticky nemusíme zajímat, natož pak strachovat - pokud nechceme lépe vypadající hry...

„PS4 Pro není začátek nové generace, a věřte mi, že je to dobře,“ naznačuje, že nová generace přináší oproti tomuto kroku mnoho nevýhod a především nejistot. Když se řekne nová generace, vybavíme si nový design, novou architekturu procesoru, novou grafickou kartu, nový gamepad, celý nový způsob, jak vytvářet a prodávat hry, a tohle všechno s PS4 Pro zůstane při starém.

Pro bude využívat stále tu samou x86 architekturu, stejně jako starší sourozenec - a právě proto tomuto kroku Cerny říká, že vlije novou krev do žil současné generace. „Nevěříme, že se tu rozpadá koncept generací. Generace jsou pro celý průmysl prospěšné, stejně tak pro herní komunitu. PS4 Pro cílí na zařízení s vysokým rozlišením, na 4K, a na vyšší framerate.“ Zároveň jedním dechem dodává, že samozřejmě poslouží i k přehrávání a streamování 4K obsahu.

Sony je také pod čím dál tím větším tlakem, aby přinesla zážitek, který je konkurenceschopnější oproti výkonným počítačům, a prakticky se tak potvrzují slova, že konzole byla stará už tehdy, když přišla na trh. Pro společnost je pak nejsnazší možností udělat právě něco jako generační upgrade, aniž by se rovnou přicházelo s novou konzolí.

Cerny v rozhovoru zopakoval i to, že upgrade na PS4 Pro by neměl být složitý ani pro vývojáře. Právě minimalizování tohoto úsilí bylo jedním z cílů, které si společnost nastavila při tvorbě konzole Pro. „Musíme si být jistí, že to na vývojáře bude mít minimální efekt,“ říká. „Věřím, že jsme toho docílili. Stejně tak jsme si museli být jistí - a opět díky tomu, že se jedná o jakýsi mezikrok - že na konzoli bude obsah, který bude kompatibilní se standardním modelem.“

Designéři zkrátka věděli, že za sebou nemohou nechat zhruba 700 her a požádat vývojáře, aby je od základ předělali tak, aby fungovali i na silnější verzi. Opačně to samozřejmě musí fungovat taktéž, o čemž nás Sony už v minulosti několikrát přesvědčovala. Věříme, že majitelé současné generace, kteří odmítnou přechod na PS4 Pro, prakticky nic nepoznají a budou si schopní vystačit i se současným zařízením, které mají doma. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama