Spencer vyzdvihuje výhody Hololens
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Spencer vyzdvihuje výhody Hololens

Spencer vyzdvihuje výhody Hololens

Pavel Makal

Pavel Makal

20. 10. 2016 09:34 1
Reklama

PS VR je na trhu již týden a počáteční prodeje vypadají velice slibně. Virtuální realita je zkrátka fenoménem současnosti a ať už jste jejími příznivci, nebo ji považujete za další velkou bublinu, která v nejbližší době splaskne, celá řada vývojářů hovoří o jejím vlivu na budoucnost hraní. Nejinak je tomu v případě šéfa Xboxu Phila Spencera, který se na konto nových technologií rozhovořil pro server Famitsu.

Spencer mluvil o celé řadě aspektů herního trhu i o budoucnosti značky Xbox, většina témat se však týkala japonska a pozice Microsoftu a Xboxu na tamním specifickém trhu. Pro nás je mnohem zajímavější samotný závěr interview, ve kterém Spencer hodnotí přínos VR a porovnává jej s dalšími chystanými technologiemi.

Ve všem tom informačním shonu kolem virtuální reality se totiž tak trochu zapomíná na projekt Hololens, který vzniká v Microsoftu a sází na termín Mixed Reality, tedy realitu obohacenou o virtuální prvky. Zatímco klasické VR headsety podle Spencera nabízejí celou řadu výhod, hráči jsou jimi stále svázáni v určitém prostoru. Tuto nevýhodu podle něj Hololens zcela eliminuje. Na otázku, zda bude tento produkt podporovat větší množství her, Spencer odpověděl kladně:

„Jistě, probíhá spoustu zákulisních jednání, týkajících se her, využívajících rozšířenou realitu.  VR vám umožní vstoupit do virtuálního světa, ale pouze v omezeném prostoru. Naše technologie naopak tuto možnost nadále rozšiřuje díky mazání hranic mezi realitou a virualitou. Možná to zní strašidelně, ale dokazuje to, kolik toho může být vytvořeno a zažito. Nemohu vám zatím poskytnout bližší informace, ale mohu říct, že naše plány zatím pokračují skvěle.“

Vývojářská verze Hololens se začala prodávat již letos, běžní spotřebitelé však musí stále čekat a datum vydání pro ně zatím nebylo zveřejněno. Kromě AR/MR zařízení, kterým Hololens je, se Spencer vyjádřil i k budoucnosti virtuální reality na konzolích, jmenovitě na projektu Scorpio. Na otázku, zda k tomuto zařízení dostaneme i VR headset, jak by současný trend naznačoval, odpověděl Spencer ve smyslu, že vývojáři zařízení, jako je Oculus Rift nebo HTC Vive už nyní pohlížejí na konzole se zájemem. Podle něj unifikovaný hardware konzolí výhodou pro tvůrce VR her, protože mohou tvořit v rámci pro jasně dané specifikace a tím pádem ušetřit na vývoji, ale stále poskytnout celou řadu zábavných zážitků. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama