Spencer: Pro Japonsko nemáme vhodné hry
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Spencer: Pro Japonsko nemáme vhodné hry

Spencer: Pro Japonsko nemáme vhodné hry

David Plecháček

David Plecháček

17. 10. 2016 08:03 2
Reklama

O tom, že japonský trh má svá specifika, se netřeba zdlouhavě bavit. Daří se tam domácímu PlayStationu, Nintendo si žije ve vlastním světě, PC trh tam prakticky neexistuje, a hluboko, hluboko vzadu se krčí zástup fanoušků Xboxu One s desetkrát menší základnou hráčů, než má konkurence. Ale kde je ta příčina? Proč tomu tak je? A kde udělal Xbox chybu? Na to odpovídal Phil Spencer magazínu Famitsu.

Důvod je každému asi zřejmý, přesto je celková odpověď o něco složitější. Můžou za to obecně hry. Nabídka Microsoftu oproti Sony a Nintendu je zkrátka úplně jiná a japonským hráčům příliš nevyhovuje. Tamní prodeje jsou ale i tak pro Phila Spencera zklamáním: „Bohužel, Xboxu One se na japonském trhu nedaří tak, jak jsem doufal, ale stále věřím, že se situace může změnit s Xboxem One S.“

Situaci by nemusela změnit samotná konzole, nýbrž hry, které ji v krátkém sledu doprovodí. S takovými Gears of War 4 Xbox díru do Japonska neudělá, jelikož tamní hráči mají mnohem radši third-person japonská RPG, kterých Xbox příliš věru nenabízí: „Mnoho Japonců má rádo hry jako Persona 5 nebo Nioh, a i to je důvod, proč jsme se v minulosti spojili s některými japonskými studii, aby jejich lidé vytvořili tituly jako Blue Dragon nebo Lost Odyssey pro Xbox 360. Pokud plánujeme nějakou změnu, musí přijít hlavně skrze hry, o které by hráči na tomto trhu stáli,“ říká člověk z Xboxu nejpovolanější.

I proto hubenějšímu Xboxu hraje do karet to, že nedávno vyšlo ReCore od Keidžiho Inafuneho a (relativně) zanedlouho vyjde i Scalebound od PlatinumGames.  „Plánujeme do vývoje zapojit i další japonská studia, která by ve své zemi přilákala hráče k Xboxu. V tomto ohledu jsem také rád za to, že jsme na naší platformu dostali Final Fantasy XV,“ dodává.

Je pravda, že dvě vlaštovky jaro nedělají, snaha se ale cení. Pravda je ale ve skutečnosti taková, že i kdyby vzniklo pár dalších exkluzivních her tohoto ražení, beztak se Xbox nebude moci rovnat co do velikosti knihovny takových titulů s konkurenčním PlayStationem. Otázka se samozřejmě týká nejenom kvantity, ale i kvality takových her, přičemž Lost Odyssey i Blue Dragon byly hodnoceny poměrně dobře, zatímco současné ReCore příliš neoslnilo. Uvidíme, co Scalebound.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama