MS plánoval prodat 200 milionů XOne
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka MS plánoval prodat 200 milionů XOne

MS plánoval prodat 200 milionů XOne

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

1. 10. 2016 08:25 5
Reklama

rozhovoru pro magazín Stevivor se současný šéf divize Xboxu, Phil Spencer, rozpovídal o launchi konzole, o původních plánech a ze současného pohledu také o celkem přehnaných cifrách. Protože věřte nebo ne, původně Microsoft plánoval prodat na 200 milionů nových Xboxů. Úctyhodná cifra, zda se však jednalo o celkový odhad čítající různé revize (například plánované Scorpio), to nevíme. Nicméně plánem zkrátka bylo prodat více, než doposud dokázala prodat jakákoli jiná konzole.

Možná si na to konto vzpomenete, že veleúspěšného PlayStationu 2 se vyexpedovalo na 150 milionů kusů, Xbox však chtěl jít ještě o poznání dále. Prvotní odhady a plány přitom vznikaly ještě pod vedením Dona Mattricka (který MS následně opustil a šel do potápějící se Zyngy), o nepovedených plánech se však dozvídáme až od šéfa aktuálního. Ten se však od původního vedení a především od dřívějších plánů v žádném případě nedistancuje.

MS se ve svých marketingových kampaních zaměřil obecně na konzumenta digitálního obsahu a upozadil hráče, zatímco konkurence v podobě Sony na to šla přesně naopak.

Spencer v rozhovoru také nadále vysvětluje, jak společnost plánovala dostat Xbox do každého obývacího pokoje a kterak chtěla konzoli prodat všem, tedy nejenom hráčům. A to je nakonec také to, co zřejmě vydavateli (málem) zlomilo vaz – MS se ve svých marketingových kampaních zaměřil obecně na konzumenta digitálního obsahu a upozadil hráče, zatímco konkurence v podobě Sony na to šla přesně naopak a do centra své reklamní kampaně pro nový PlayStation 4 posadila právě hráče samotného.

MS plánoval prodat 200 milionů XOne
i Zdroj: Hrej.cz

Divize Xboxu tehdy nesprávně vsadila na změnu v chování uživatelů televizí západního světa – již před příchodem Xbox One se čím dál tím více soustřeďovala pozornost lidí na streamovací služby typu Netflix. Obsah začínal být konzumován odlišným způsobem než doposud a Xbox chtěl této módní vlně jít naproti a vytvořit zařízení, které zaujme nejen hráče, ale například i běžného konzumenta televizních seriálů.

To nutně nebyla špatná myšlenka, z našeho pohledu se však v takových plánech poněkud nepatřičně objevil Kinect – periferie, jež měla být k Xboxu neustále připojená a která celkem nesmyslně kradla výkon (který byl již tak o nějaké procento nižší než u konkurence) a navyšovala cenu.

Silnější PS4 bude prý citelně slabší než konkurence, ta však přijde o poznání později a je otázkou, kolik bude stát.

Tak jako tak bylo celkem záhy očividné, že to všechno byly kroky špatným směrem a musela nastoupit nějaká forma korekce. V tuto chvíli totiž nelze než připomenout, že dosud se nového Xboxu prodalo zhruba o polovinu méně než konkurenčního PS4 a je otázkou, jak tomu bude v příštích letech a měsících. Silnější PS4 Pro bude prý citelně slabší než konkurence, ta však přijde o poznání později a je otázkou, kolik bude stát. MS se však dušuje, že cena bude adekvátní výkonu.

Nicméně co se stalo poté, toho jsme již každopádně byly svědky my všichni – MS navrátil pozornost konzole zpět ke hraní a do centra dění se tak dostal právě hráč sám. Na to konto Spencer dodává, že si společnost nezaslouží věnovat pozornost jiné části publika, dokud si nezíská pozornost té centrální – hráčů. A prvním z takových kroků je například iniciativa Xbox Play Anywhere, tedy užší propojení komunity konzolové a té na PC. Je ovšem otázkou, nakolik se vlastně hráčům může líbit protěžování nestandardního formátu PC her.

Jak to tedy bude s Xboxem dále a zda se pozměněný přístup vyplatí, to ukáže až čas. Nám však nezbývá než popřát hodně štěstí, byť by to třeba mělo být i z pozice fanboyů stáje modrých – konkurence je totiž zdravá a ve finále z toho mohou těžit pouze hráči samotní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama