Reklamní kampaň NMS podrobena vyšetřování
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Reklamní kampaň NMS podrobena vyšetřování

Reklamní kampaň NMS podrobena vyšetřování

Pavel Makal

Pavel Makal

29. 9. 2016 09:05 21
Reklama

No Man’s Sky jsme dlouho považovali za onen zázračný titul, který zlomí přesvědčení o tom, že malý tým nemůže vytvořit skutečně obří hru. Realita se nakonec ukázala být trochu komplikovanější a ze hry se stal prostředek ukázkového rozdělení komunity. Ať už patříte do tábora fanoušků, kteří si vesmírný průzkum užívají, nebo do skupiny těch zklamaných, kteří se cítí podvedeni nenaplněnými sliby Seana Murrayho, jen málokomu se kontroverze plynoucí ze stavu hry po vydání zcela vyhnula. Nyní to navíc vypadá, že se o reklamní kampaň hry začínají zajímat úřady.

Advertising Standards Authority, tedy úřad pro posuzování reklamních standardů, v uplynulých dnech potvrdil britskému Eurogameru, že zahájil rozsáhlé vyšetřování kampaně No Man’s Sky. Úřad se problematickému titulu začal věnovat na základě řady stížností od hráčů, kteří si hru zakoupili. Vzhledem k tomu, že vyšetřování stále probíhá, odmítli se k němu zástupci instituce vyjadřovat. ASA má ovšem v případě nálezu vady v reklamní kampani nařídit její okamžité stažení a zakázat její obnovení. V případě, že zadavatel odmítne uposlechnout nařízení, může orgán udělit nejrůznější sankce.

Nejzásadnějším bodem vyšetřování je podle všeho prezentace hry na Steamu, která podle mnoha obvinění nereprezentuje skutečnou kvalitu hry. Steam například uvádí absenci nahrávacích obrazovek nebo fakt, že ve hře spolu různé frakce soupeří o oblasti galaxie. Problematické jsou i poskytnuté screenshoty a trailery, které jednak podle obvinění nezobrazují finální grafickou podobu, zároveň obsahují prvky, které se ve hře nevyskytují, jako jsou velké bitvy nebo komplexní chování zvířat.

Na Redditu se k celé situaci vyjadřuje uživatel AzzerUK, tedy jeden z těch, kteří na hru podali stížnost. Zmiňuje, že vůči Hello Games, Steamu nebo hře samotné necítí žádnou zášť, cítil však povinnost upozornit na to, jak se prvky reklamní kampaně diametrálně liší od podoby vlastního produktu. Sám údajně nepožádal o vrácení peněz, způsob prezentace hry je ale podle něj jednoznačně zavádějící. O hře se vyjadřuje jako o laciném generátoru screenshotů, který mu nejvíce připomíná hru Spore. Doufá, že zájem úřadů přiměje Steam přehodnotit a lépe si hlídat obsah prezentací nabízených her.

Nutno říci, že k ne úplně povedené kampani No Man’s Sky se kriticky vyjádřil i prezident Sony Worldwide Studios Šúhei Jošida, když řekl, že Sean Murray v rozhovorech slíbil více, než bylo jeho studio nakonec schopno splnit. Zároveň je třeba říct, že to není poprvé, co se ASA o herní byznys zajímá. V roce 2014 například označila reklamy na mobilní verzi hry Dungeon Keeper od EA za zavádějící a donutila vydavatele je stáhnout. Podobný osud potkal i Final Fantasy 13, která v reklamní kampani na verzi pro Xbox 360 použila záběry z PlayStation 3.

Hello Games ani Steam se k situaci zatím nevyjádřili, nabízí se však otázka, jak moc by hře změna prezentace na Steamu v současnosti ublížila. Hra už tak rapidně ztrácí aktivní hráče a u titulu podobného ražení se dá úspěšně předpokládat, že opravdoví zájemci už jej vlastní. V uplynulých dnech spadl zájem na nové minimum a na Steamu hrálo No Man’s Sky jen 2123 hráčů ve stejný čas. Alespoň se ale potvrdil slib Seana Murrayho, že potkat ve vesmíru jiného hráče je téměř nemožné.

  

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama