Vývojáři Pandemic pracovali na Saboteur 2
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojáři Pandemic pracovali na Saboteur 2

Vývojáři Pandemic pracovali na Saboteur 2

David Plecháček

David Plecháček

28. 9. 2016 12:40 10
Reklama

Rok 2008 se do historie zapíše především začátkem ekonomické krize. V její návaznosti zaniklo několik herních studií, přičemž jedním z nejpoznamenanějších regionů byla Austrálie. Na konci desetiletky už neexistovalo prakticky žádné tamní velké studio – a stejný osud potkalo i pobočku studia Pandemic.

Do portfolia tohoto studia (spolu se základnou ve Spojených státech) patřil například původní Star Wars Battlefront, stejně jako série Mercenaries nebo Destroy All Humans! či Full Spectrum Warrior. Možná si také vzpomenete na úspěšnou open-world akci The Saboteur. Od začátku roku 2008 se stalo Pandemic Studios (pro zajímavost spolu se studiem BioWare, obě měla společného majitele) součástí holdingu Electronic Arts.

EA mělo velké plány – v Pandemicu rozjelo práce na třetích Mercenaries, herní stejnojmenné adaptaci na film The Dark Knight a také na Star Wars Battlefront III, jehož smutný osud dokládají některá videa z minulosti. Hra byla hotová z 99 procent, a přesto když došlo v roce 2009 k uzavření Pandemicu, nedošlo k jejímu vydání. Rebootu série jsme se dočkali až loni na podzim.

To jsou všechno známá fakta a dosud tak rekapitulujeme historii. V rozhovoru pro Finder.com ale dnes Morgan Jaffit prozradil, že studio v Americe pracovalo i na druhém díle The Saboteur, o čemž se dosud nevědělo. Jaffit, vedoucí designér v australské pobočce, se totiž k tomuto projektu na několik dní nachomýtnul. Brisbaneskou kancelář totiž postihl zánik nejdříve, měsíce před tím, než ten samý osud potkal i studio ve Spojených státech. Jaffitovi tak byla nabídnuta práce právě tam.

„Pandemic v Los Angeles mi nabídli práci, a tu jsem z kraje roku 2009 vzal. A tak jsem tam šel a týden jsem tam pracoval. Cítil jsem, jak to tam skomírá. Po týdnu jsem to raději vzdal. Měl jsem být na pozici výtvarného režiséra hry The Saboteur 2,“ říká. „Měl jsem ale několik požadavků, chtěl jsem, aby rozhodnutí o detailech vytvářeli lidé, kteří tyto detaily následně samí dělají. Ale když jsem byl v LA, viděl jsem, že jsou zdegenerováni jednáním EA a nikdo nemohl udělat žádné rozhodnutí.“

Vyprávění pokračuje: „Vedli jsme několik rozhovorů, které pak skončily něčím jako: ‚No, dobře, tak já to zanesu výtvarnému režisérovi.‘ Jenže ten to pak zase musel přenést výkonnému řediteli a tak dál. Celý proces se tak stočil k lidem v EA, kteří neměli nic společného s vývojem. K lidem jako Frank Gibeau (tehdejší prezident EA Studios, pozn. red.) a dalším zbytečným, nepoužitelným a nebezpečným idiotům,“ říká doslova.

Není třeba říkat, že Jaffit toto odmítal a tak po týdnu ze studia odešel. Studio v LA bylo uzavřeno do konce toho samého roku. Bohužel z informací nevyplývá, v jakém stádiu druhý Saboteur byl. Jaffit se následně vrátil do Austrálie, kde založil studio Defiant, které se proslavilo například hrou Hand of Fate. Ostatní členové se rozutekli především do 343 Industries, Infinity Ward, Treyarchu či Respawnu. Doufáme ale, že se Saboteur někdy na naše obrazovky vrátí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama