Roberts hovoří o volbě enginu Star Citizen
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Roberts hovoří o volbě enginu Star Citizen

Roberts hovoří o volbě enginu Star Citizen

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

25. 9. 2016 19:49 4
Reklama

Star Citizen je vývoji dlouho, opravdu dlouho. Poprvé se zmínka o hře objevila již v roce 2011, od té doby si však hra získala doslova obrovskou pozornost hráčů a poté tato hvězda jen strmě stoupala. Výsledkem je crowdfundingová kampaň, která dokázala překročit 124 milionů dolarů, tedy necelé a především těžko představitelné tři miliardy korun. Jenže plná verze hry stále nikde a jak se dnes dozvídáme, tak na vině není problematická technologie ani potíže s CryEnginem.

O tom veřejnost v rozhovoru pro Kotaku ubezpečuje ten nejzasvěcenější – Chris Roberts. A ten nejen na adresu technologie CryEngine nespílá, ale dokonce se navrch dušuje, že výběr enginu dopadl na výbornou. Pokud by prý tehdy tým sáhl například po Unity či po Unreal Engine, mohl vývoj hry vypadat jinak. Potažmo hůře.

Stejné obtíže by údajně tým potkaly kdekoli jinde a s čímkoli jiným v rukách.

Tehdy byl CryEngine v porovnání s jinými technologiemi údajně dospělejším řešením s více možnostmi a fakt, že v průběhu vývoje musel Roberts a jeho tým provádět v enginu zásadní změny, nebyl na tomto rozhodnutí nikterak závislý. Stejné obtíže by údajně tým potkaly kdekoli jinde a s čímkoli jiným v rukách.

Z oněch zásahů do enginu pak Roberts zmiňuje zejména nutnost přejít na 64 bitovou architekturu a předělání práce s perspektivou a kamerou – zapracovat totiž prý bylo nutné na možnosti libovolně měnit pohled z první a ze třetí osoby. To sice CryEngine uměl již tehdy, animace ale v takový moment údajně nedosahovaly shodných kvalit.

Roberts hovoří o volbě enginu Star Citizen
i Zdroj: Hrej.cz

A na to konto Roberts zmiňuje, že tehdy zkrátka neexistoval engine, který by uměl vše to, co tým vyžadoval. Zásahy tedy nutné byly a CryEngine jich vyžadoval v porovnání s konkurencí nejméně. A těch pár změn prý čert vem – přeci jenom, Star Citizen okouzlil davy hráčů mimo jiné svojí komplexností a ta zkrátka vyžaduje velký zápal pro věc a především odpovídající technologie.

K tomu nelze než popřát hodně štěstí i do budoucna a už přeci jen zdárné dokončení vývoje. V tuto chvíli je samozřejmě otázkou, zda by Roberts o použitém enginu vůbec mohl mluvit negativně (a sypat si tak popel na hlavu), je ale každopádně sympatické již jen to, že se k těmto obavám hráčů vůbec vyjadřuje.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama