Konzolový port DayZ není mrtvý
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Konzolový port DayZ není mrtvý

Konzolový port DayZ není mrtvý

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

23. 9. 2016 13:34 3
Reklama

O možnosti existence zombie survival akce DayZ i na konzolích jsme poprvé psali již v létě před těžko uvěřitelnými čtyřmi lety. Od té doby jsme se toho ale o této inkarnaci bohužel příliš mnoho nedozvěděli. Snad s čestnou výjimkou faktu, že se konzolový port potýká s obtížemi a že jen tak nevyjde. Jenže to jsme si dokázali domyslet i bez takovéhoto upřesnění, Bohemia Interactive nás však i nadále ubezpečují, že i na konzole se mrtváci dostanou. Časem.

Ony problémy sice zas tak dramatické být nemusí, časová prodleva od oznámení po dnešní zprávu však hovoří za své – ano, na hře se jistě pracuje a v plánu stále je, jenže priorita leží jinde. A to takže v živoucí komunitě hráčů na PC. A co to znamená v praxi, to již v rozhovoru pro Eurogamer vysvětlil kreativní ředitel vývoje hry, Brian Hicks.

Konzolový port DayZ není mrtvý
i Zdroj: Hrej.cz

Dle jeho slov prakticky celá aktivita v týmu momentálně vězí ve snaze dokončit počítačovou verzi hry a to značí v první řadě vůbec zdárně dotáhnout do konce tvorbu enginu hry – Enfusion. Ten prý ještě nejenom není hotový, ale dokonce ještě ani nemá implementované všechny dílčí aspekty. A přesunutí pozornosti směrem ke konzolovým verzím hry se tak prý neuskuteční dříve, než dojde k dokončení technologie na pozadí. Nicméně až to bude přeci jen hotové, tak hra pravděpodobně zamíří nejprve na Xbox One, neboť právě tam je k dispozici alternativa programu early access na Steamu – Xbox Game Preview.

DayZ stále láká i přes půl milionu současně hrajících dobrodruhů s tím, že v těch slabších chvílích se hra propadá na 250 – 300 tisíc.

Hicks se v rozhovoru nadále vyjádřil i k PC verzi, jež se stále nalézá ve stavu alfaverze. Tvůrci dříve oznámili, že by rádi v roce 2016 vstoupili do bety a plnou verzi vydali v roce příštím, což by mohl být i případ vydání alespoň rozpracovaných konzolových edic hry. Jenže ani tady prý ještě není cokoli jistého a Hicks jen trefně souhlasí, že vývoj skutečně trvá déle, než samotní tvůrci čekali, konec je prý však již v dohlednu (tedy v případě PC verze hry). A to už přeci jen zní přinejmenším pozitivně, stejně tak jako současné cifry týkající se počtu hráčů. DayZ totiž stále láká i přes půl milionu současně hrajících dobrodruhů s tím, že v těch slabších chvílích se hra propadá na stále ještě úctyhodných 250 – 300 tisíc.

A ve finále se Hicks ve svých slovech dostal i k Deanu Hallovi, tvůrci původní modifikace, jež celé to zombie i survival šílenství vlastně před lety započala. Hall prý již na hře skutečně žádným způsobem oficiální cestou nespolupracuje a věnuje se svým projektům, v týmu má však prý neustále otevřené dveře a i nadále prý částečně figuruje alespoň v roli neoficiálního konzultanta.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama