"Neúspěch Wii U nehodláme opakovat"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka "Neúspěch Wii U nehodláme opakovat"

"Neúspěch Wii U nehodláme opakovat"

Pavel Makal

Pavel Makal

26. 8. 2016 10:48 3
Reklama

Dny, týdny a měsíce plynou, výstavy probíhají a končí a o Nintendu NX pořád víme mizivě málo, nebo spíše prakticky nic. Chystané konzoli od japonského výrobce bylo řadou spekulací a dohadů přiřknuta řada podob a vlastností, samotní Nintendo však stále mlčí. Serveru [a]list se v uplynulých podařilo získat rozhovor s prezidentem americké pobočky společnosti Reggie Fils-Aimem, který vnáší trochu světla do uvažování slavné společnosti.

Fils-Aime mluvil zejména o strategii, kterou si firma hodlá zvolit pro uvedení NX během jara příštího roku. Na otázku, jak hodlá Nintendo reagovat na kroky Microsoftu a Sony odvětil, že jeho zaměstnavatel je tradičně známý volením vlastní cesty a příliš se nestará o konání konkurence. Podle Fils-Aima se firma nyní zaměřovala na to, aby zákazníci pochopili a přijali chystané nové tituly, ať už jde o Legend of Zelda: Breath of the Wild, Pokémon Sun and Moon, Ever Oasis nebo Mario Party Star Rush. Na E3 se Nintendu údajně podařilo představit celou řadu nových produktů a nyní je na čase začít podle potřeby představovat zákazníkům nové zařízení. Fils-Aime vyjadřuje pevné přesvědčení, že Nintendo má v současnosti několik silných titulů, které mohou výrazně ovlivnit vánoční sezónu a důvěru chová i v silný koncept NX.

K otázce poučení z nepříliš úspěšného životního cyklu Wii U se prezident Nintendo America vyjádřil s pokorou. Uvedl, že každé spuštění nové platformy nebo důležité herní značky je poučením. Nintendo se vždy snaží podchytit, co se povedlo a co příliš nefungovalo a v případě Wii U to platí dvojnásob. Stále však věří, že koncept druhého displeje je něčím, co má v herním světě smysl a zároveň připomíná, že na Wii U vyšla řada velice kvalitních titulů. Jmenovitě se jedná například o Splatoon, Super Mario Maker, Smash Bros. nebo pokračování Bayonetty. Chlubí se tím, že v porovnání s konkurenčními platformami nabízí Nintendo nejširší spektrum unikátních her, které si od kritiků i hráčů samotných odnášejí velice pozitivní hodnocení.

Zároveň přiznává, že v případě NX se musí více zaměřit na to, jak konzoli prezentovat veřejnosti. Je podle něj třeba citlivě vysvětlit zákazníkům unikátní prvky zařízení a co konkrétně znamenají pro jejich herní zážitky. Také je podle něj třeba lepší plánování, co se týče software, aby nové konzoli zajistili pravidelný přísun nových her, tedy něco, co v současné generaci příliš nefungovalo. Fils-Aime bere tyto záležitosti jako tradiční lekce, které herní průmysl udílí. Je zkrátka třeba mít dobré portfolio a vaši zákazníci musí chápat váš koncept. Pak se firmě povede dobře.

Je zřejmé, že samo Nintendo si je vědomo chyb, kterých se v rámci životního cyklu svého zatím posledního herního zařízení dopustilo. NX potřebuje jednoznačný koncept a dostatek her, kvůli kterým po konzoli budou hráči toužit. Bylo by však velmi naivní spoléhat se nadále jen na vlastní zdroje, pro masový úspěch je nutné získat i podporu vývojářů ze třetích stran. Ti se momentálně na adresu NX vyjadřují více než pozitivně, doufejme, že jim to vydrží i co nejdéle po jeho vydání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama