Microsoft se zabýval nápadem na handheld
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Microsoft se zabýval nápadem na handheld

Microsoft se zabýval nápadem na handheld

Jiří Bigas

Jiří Bigas

23. 7. 2016 09:23
Reklama

Zprávy tohoto druhy se cyklicky objevují v herním zpravodajství, ale když pocházejí přímo z důvěryhodného zdroje, určitě stojí za to nahlédnout trochu za oponu ve stylu “co by kdyby”. Někdejší šéf xboxové divize Robert Bach v rozhovoru pro IGN otevřeně hovořil o tom, že Microsoft si vážně pohrával s myšlenkou na kapesní konzoli a prozradil i to, proč z těchto plánů nakonec sešlo.

S projektem specializované cestovní konzole, která by byla součástí ekosystému Xbox, redmondský gigant koketoval opakovaně. Zařízení, které bývá nejčastěji označováno jako Xboy, se sice nikdy nedostalo do fáze prototypu, ale existovaly četné návrhy. Bach také prozradil, že i když se mu vždy neříkalo právě Xboy, počítalo se s tím, že by se skutečně jmenovalo X něco. I když se projektem Microsoft vážně zabýval, nebyl nikdy schopen k handheldu soustředit dostatek zdrojů a pozornosti.

Zpětně to ale Robert Bach vnímá jako šťastné rozhodnutí, nebo možná spíš shodu okolností. Společnost se namísto kapesní konzole plně soustředila na tu velkou, s níž se jí skutečně podařilo prosadit. Zatímco, jak se mělo později ukázat, cestovnímu hraní brzy začaly dominovat chytré mobily a tablety. I když tak Microsoft ve stejné době neměl v této oblasti zařízení, které nabízela konkurence v podobě firem Sony a Nintendo, z dnešní perspektivy se tento strategický krok - nepustit se do dalšího odvětví herního byznysu - jeví jako chytré rozhodnutí.

Tomuto trhu nyní vládnou smartphony a ze stejného důvodu z něj vycouvala i Sony, jejíž představitelé se nechali opakovaně slyšet, že nyní nepomýšlí tváří v tvář této konkurenci na nástupce PSP a Vity. Zdá se, že jediným, kdo dokáže tlaku mobilních her odolávat, je Nintendo, jemuž sice telefony a tablety také zkomplikovaly život, ale má v tomto oboru takovou reputaci a dlouholetou tradici, že jeho tradiční zařízení a hry stále dokážou oslovit početné zástupy zákazníků.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama