Masivní rozhovor s designerem Wildlands
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Masivní rozhovor s designerem Wildlands

Masivní rozhovor s designerem Wildlands

Pavel Makal

Pavel Makal

27. 6. 2016 14:13 5
Reklama

Jakkoli může Ghost Recon: Wildlands působit jako mírně ozvláštněná The Division, pokud by si tato udělala ze zasněženého New Yorku výlet do pořádně žhavé Bolivie, snaží se nás vývojáři (a Zdeněk) přesvědčit o opaku. V rozsáhlém rozhovoru pro server GamingBolt  se o hře rozpovídal hlavní designer Dominic Butler.

Wildlands mají být nejrozsáhlejším otevřeným světem, jaký Ubisoft ve svých hrách kdy představil. Přihoďte si k tomu záplavu různých možných úprav všeho možného, plynulý přechod mezi singleplayerem a kooperací více hráčů a masivním RPG systémem, mapujícím váš postup hrou a vyjde vám pořádně ambiciozní projekt. Takových už jsme ale z dílny Ubisoftu pár zažili a ne vždy to bylo úplně příjemné, vzpomene si vlastně po třech měsících na trhu ještě někdo na Division, tedy s výjimkou problémů, ve kterých se hra neustále utápí? Uvěřit slibům francouzského vydavatele bude tentokrát ještě těžší, než kdy dříve.

Počátek rozhovoru patřil kampani pro jednoho hráče. Základní otázkou bylo, do jaké míry si hráč bude moci hru užít sám, bez přátel v online kooperaci. Buttler nás ujišťuje, že hru si lze od začátku do konce užít jako sólista, nebo v kooperaci s až třemi dalšími hráči. V případě osamělého hraní vaše tři parťáky zastoupí umělá inteligence, abyste v nehostinném světě měli aspoň nějaké zastání. Designér zmiňuje, že i opravdové speciální jednotky se do akce nepouštějí bez zálohy. Podstatné je, že vývojáři dbají na to, abyste v žádném okamžiku hraní netratili na tom, že nemáte kamarády na hraní. Na rozdíl od The Division tedy hra umožňuje hrát úplně offline.

Následující otázka se věnuje velikosti mapy a jejímu porovnání s ostatními projekty Ubisoftu. Buttler se samozřejmě s pýchou zmiňuje o tom, že se jedná o největší otevřený svět, jaký kdy firma stvořila. Velikost tu ale není jen samoúčelným číslem, které dobře vypadá na zadní straně krabičky. Dává vývojářům spoustu možností. Bolívie je podle Buttlera rozmanitou zemí, narazíme na prašné cesty, divočinu, džungli a nepřehledná údolí. Hra vás bude přímo nutit využívat veškerou nabízenou pomoc: vzdušnou podporu, obrněné vozy a podobné zábavné hračky. Doufejmě, že slova o nutnosti adaptovat se prostředí pro přežití se budou tentokrát skutečně zakládat na pravdě.

Od prostředí rozhovor plynule přechází k příběhu, který budou Wildlands vypravovat. Buttler tvrdí, že jako každá správná clancyovka si i Wildlands pohrávají s konceptem „co kdyby?“ Tentokrát se celý příběh bude točit kolem drogových kartelů, které přerostly do tak obludných rozměrů, že už se nemusí ani skrývat. Jsou zkrátka všudypřítomné, mocné a topící se v penězích. No a další krok, když nevíte coby, je prostě udělat v Bolívii státní převrat a z celé země udělat jednu velkou drogovou plantáž. No a to vy, tedy jednotka Ghost, nemůžete nechat jen tak plavat. V E3 traileru nám byl představen jeden z drogových bossů, chlapík jménem El Sueño. Je to hlavní šéf celé organizace a Bolívii řídí jako firmu. Nepřipomíná vám to nic?

Vaše činy ve světě Wildlands by měly mít permanentní vliv na stav světa. Buttler se nadále rozhovořil o několika systémech, které jsou pro hru klíčové. Geografický ekosystém se stará o střídání denní doby, efekty počasí a různé topografické podmínky, které budou přímo ovlivňovat hratelnost. Dále ve hře funguje normální doprava, po světě se pohybují běžní občané, rebelové a samozřejmě samotní příslušníci zločineckého kartelu. Všechny systémy se navzájem ovlivňují, denní doba i počasí má vliv na dopravu a každodenní činnosti obyvatelstva.

K systému vašeho postupu hrou se Buttler zatím příliš nevyjádřil, údajně se ale velkého oznámení dočkáme velmi brzy. V podstatě si ale na začátku vytvoříte svého agenta, dáte mu vzhled, vybavení a zbraně dle vlastní libosti a tak dále. V průběhu hry můžete vybavení rozličně měnit podle aktuální potřeby. Časem získáte nová zařízení, přídavné součástky na zbraně a podobně. Klíčovou součástí bude i dron, hojně využívaný pro průzkum terénu. Velmi důležitá je svoboda v rozhodování, jak se s jakou situací popasujete. Hra nebude penalizovat hlasitý ani stealth postup, každý hráč si tak může svobodně vybrat svůj herní styl.

Nuže, Wildlands jsou rozhodně zajímavým přírůstkem do rodiny open world akcí a naděje na to, že obdržíme skvělou a zábavnou hru, umírá poslední. Poučen z předchozích nezdarů si ale raději počkám na hotový produkt a až pak vyřknu svůj ortel.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama