Daredevil se před lety mohl dočkat vlastní hry
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Daredevil se před lety mohl dočkat vlastní hry

Daredevil se před lety mohl dočkat vlastní hry

Pavel Makal

Pavel Makal

27. 6. 2016 12:15
Reklama

Ve dne slepý právník, v noci superhrdina, červený latex, růžky a charakter Mirka Dušína. Však to znáte, Daredevil se momentálně těší značné přízni díky seriálu z produkce Netflix. Hříchy filmové adaptace s Benem Affleckem v hlavní roli jsou zapomenuty. Stejně tak je ale zapomenuta i jedna hra, která kdysi téměř spatřila světlo světa.

Daredevil: The Man Without Fear započal svůj život v roce 2002 a i přes několik změn v celkovém konceptu byl nakonec projekt zrušen. Poměrně malá a nevýrazná akce z pohledu třetí osoby měla zaznamenat klíčové momenty z komiksové předlohy. Hra byla plánována pro Playstation 2 a Tim Page, bývalý prezident studia 5000ft Inc., které mělo virtuálnímu Daredevilovi pomoci na svět, ji popisuje jako sérii krátkých příběhů superhrdinské kariéry Matta Murdocha.

Marvelu se prototyp hry líbil a slavná komiksová společnost převzala nad projektem formální dohled. Jako držitel práv měla firma také poslední slovo v rozhodování o zásadních prvcích hry. Netrvalo dlouho a zvěsti o plánovaném filmu od Sony Pictures propůjčily hernímu Daredevilovi v očích vydavatele, společnosti Encore, větší potenciál. Hra tedy měla vyjít i na PC a první Xbox, zároveň spojení s filmem mělo projektu zajistit značný nárůst rozpočtu. Změnil se i koncept, z původně skromného pojetí měla nyní být open-world akce ne nepodobná Spider-Manům od Activision. Datum vydání bylo naplánováno na únor 2003, tak aby hra i film vyšly současně.

Hře nakonec podrazilo nohy příliš mnoho protichůdných vlivů. Zatímco Microsoft víceméně do vývoje hry nemluvil, firma Sony se více než razantně zapojila do rozhodovacího procesu, v němž často narážela na kreativní představu Marvelu. Zatímco komiksový gigant chtěl zůstat co nejvěrnější předloze, v Sony si usmysleli, že se titul vydá vstříc novým herním postupům, Daredevil bude grindovat po střechách mrakodrapů jako Tony Hawk po zábradlích a celé to bude pojato převážně nevážně. Není třeba dodávat, že to Marvel příliš nenadchlo.

Dalším značným problémem byla neochota vydavatele zaplatit licenci enginu Renderware, který můžete znát třeba z GTA 3 nebo Burnoutu. Malá firma, jakou 5000ft Inc. bezesporu byli, tak byla nucena vyrobit vlastní proprietární  engine. Do tohoto již tak problematického vývoje ještě přibyly obskurní záležitosti, jako například drogová závislost vývojářů, dále nejednotnost v určení směru vývoje a stále častější technické potíže. Situace se vyhrotila natolik, že v posledních několika měsících vývoje odešla od projektu drtivá většina týmu a hra zůstala v rukou najatých poradců. V té době již byla prakticky hotová, Marvel ji však odmítl schválit kvůli přílišnému odklonu od komiksového pojetí.

Pokud se podíváte na přiložené video, určitě nám dáte za pravdu, že hra na svou dobu vypadá opravdu dobře. Se současným úspěchem seriálu o slepém hrdinovi a nedostatkem kvalitních komiksových her by návrat Daredevila na scénu určitě stál za hřích. Hlavně kdyby svůj díl prostoru dostal i nesmlouvavý a o tolik efektivnější Punisher…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama