Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha

Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha

David Plecháček

David Plecháček

26. 6. 2016 16:00 1
Reklama

Všichni se vzpamatováváme z hektického kolotoče jménem E3, který jsme absolvovali v týdnu minulém. A když říkám všichni, myslím tím úplně všechny – nás, jakožto magazín Hrej obecně, kluky, kteří se vrátili z místa činu, všechny, kteří se účastnili pražského zpravodajství, ale třeba i média zahraniční, samotné vývojáře, vydavatele, a v neposlední řadě myslím i vás, naše čtenáře a diváky. Volnější tempo, které svět zařadil v posledních sedmi dnech, nám všem přišlo vhod. A i když jsme toho vyplodili i tak poměrně dost, je na čase také drobné ohlédnutí za samotným veletrhem v LA.

PO DVOU TÝDNECH

Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha
i Zdroj: Hrej.cz

Celou E3 bych vám mohl připomenout jen suchými odkazy, protože jen tak se dá obsáhnout všechny hry a informace, o kterých jsme nějakým způsobem referovali. Rád bych se tomu vyvaroval, ale to nejdůležitější si shrnout musíme. Nejprve je potřeba připomenout, že minulou neděli souhrn nevyšel právě proto, z kolika různých zdrojů jste mohli nové informace čerpat. Nechyběly Vlogy přímo od Vojty s Jardou z prosluněné Kalifornie, ve kterých nepopisovali jenom strasti a útrapy, nýbrž i dojmy z různých prezentací či her, z nichž si spousty i zahráli. Nechyběla ani tradiční pražská studia, ve kterých jsme vám z redakce odpovídali na nejaktuálnější kauzy a témata a která tak náležitě doplňovala informace od našich vyslanců.

Nechyběla ani psaná Preview na ty největší novinky, které se na veletrhu objevily, přičemž jich bylo tolik, že z nich čerpáme doteď. Nechyběl ani hPod 539 přímo z Ameriky, a nově si od pátku můžete poslechnout i podcast s pořadovým číslem 540. No a pochopitelně nechybělo ani komentování všech prezentací, na jejichž záznamy (či jejich konkrétní pasáže) se můžete podívat skrze sekci HrejTV. Všechny odkazy případně naleznete dole pod tímto článkem. A teď už jdeme na věc...

E3 - TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ

Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha
i Zdroj: Hrej.cz

KONZOLE

Dlouho se čekalo, že na těchto místech dostanou prostor tři společnosti, ale jedna z nich své zbraně složila předem. Nintendo své NX stále zahaluje tajemstvím, a i když jej čekáme už na jaře příštího roku, na E3 o něm nepadla takřka ani zmínka. Kolbiště tedy zůstalo volné pro dva nesmiřitelné rivaly – pro Microsoft a pro Sony.

První na řadu přišla nikoliv výkonnější, ale kompaktnější verze Xbox One S. Ta by měla na pulty obchodů dorazit před koncem roku. Svými parametry by se příliš neměla lišit od původního Xboxu, kromě chybějícího Kinect portu, podpory videí ve 4K a samozřejmě samotné velikosti. Více hráčů ale zajímá ona výkonnější verze – Project Scorpio. Ten by měl vyjít na Vánoce 2017, ale jeho cena a výkon se budou pohybovat zcela někde jinde. Jak potvrdil Phil Spencer, jedná se o konzoli připravenou na virtuální realitu a konvenční hraní ve 4K rozlišení, a pokud o tyto aspekty nemáte zájem, Scorpio pro vás údajně není. Framerate by i přes znatelně vyšší výkon neměl doznat změn (zejména díky kompatibilitě s původním Xboxem).

Čekali jsme, že Sony musí zareagovat, ale nakonec… nic. PlayStation Neo je stále ve vývoji, vyjít by měl do konce roku, ale žádné oficiální specifikace neznáme. Pravda je, že Sony netajilo své překvapení z odhalení Scorpia – jednak proto, že vyjde až za rok a půl, ale i proto, že nabízí takový výkon. PlayStation by na něj dosáhnout neměl, přesto na kvalitnější VR zážitek a na hraní ve 4K bude připraven.

A co na to my? My máme obavy. Oprávněné – to, co nás čeká, může vést ke dvěma závěrům. Varianta 1: Obě konzole budou dočasně fungovat společně se svými staršími ekvivalenty a následně se od nich odtrhnou, což bude mít za následek zkrácení životních cyklů (čemuž se ale obě společnosti horlivě brání). Anebo je tu Varianta 2: Obě konzole budou opravdu koexistovat celou dobu, ale vzhledem k tomu, že tady ani Xbox One ani PlayStation 4 nejsou napořád, je možné, že životní cyklus PS Neo a XO Scorpio bude razantně kratší – a vyplatí se potom dražší konzoli třeba na 2 roky kupovat? Obě dvě varianty jsou špatné, protože na nich bude bita buď ta první skupina, která si je nekoupí, nebo ta druhá, která si je koupí. Vyberte si…

HRY

Pojednání o hrách by nebylo o nic kratší, tak se pojďme podívat opravdu na to nejdůležitější.

U Electronic Arts se nových záběrů dočkal Battlefield, který neztratil nic ze své akčnosti, a první světovou válku tak připomíná zejména svými kulisami. Nové video má i Titanfall 2. Řeč byla i o novém Mass Effectu, přičemž vás především odkáži do Jirkovi veleobsáhlé novinky. No a konečně něco málo padlo i na téma Star Wars her. Suma sumárum, žádné překvapení.

Následovala vsuvka s třetí Mafií, kterou jsme také živě prezentovali a na kterou se také můžete podívat ze záznamu, přičemž hlavní chod mezi tím chystala Bethesda. Ta nad pondělním ránem ukázala remaster The Elder Scrolls V: Skyrim, nové znovuzrozené Prey, Dishonored 2 a oznámila Quake Champions, o kterém se dozvíme na srpnovém QuakeConu. Novinky čekají i Fallout – nové DLC a v roce 2017 i VR verze samotné hry. A možná se během prezentace mihla i zmínka o novém Wolfensteinovi.

Microsoft kromě konzolí ukázal i službu Play Anywhere - všechny first-party hry od MS si nově budete moci zahrát jak na Xboxu, tak na Windows 10. Tyto hry – jejichž seznam naleznete zde - pak budou podporovat tzv. cross-buy a cross-multiplayer. Tento tah je obecně přijímat velice rozpačitě, protože to prakticky znamená, že Xbox přichází o své exkluzivity. Některé analytické společnosti dokonce přispěchali s názorem, že se Microsoft v budoucnosti stáhne z konzolového trhu. To jsou pro nás možná příliš silná slova, je ale pravda, že kromě půlgenerací se jedná o další kontroverzní rozhodnutí. A z her? Viděli jsme záběry z ReCore, Sea of Thieves, Scalebound, nové Gearsy, Forzu Horizon, We Happy Few, Dead Rising 4, State of Decay 2 nebo Halo Wars 2.

Ubisoft si téměř jako jediný troufl představit i hry pro VR. Konečně jsme viděli záběry z Eagle Flight, a pokud máte rádi Star Trek, jistě oceníte i VR herní zpracování. Nebo snad ne? Z ostatních her jsme o ledasčem věděli dopředu. Just Dance vychází každoročně, nový South Park nás potěšil, ale nepřekvapil, na Ghost Recon: Wildlands nejvíce oceňujeme prostředí, ale taktická kooperace bez parťáků na drátě tradičně moc fungovat nebude, Watch Dogs se ukázal už před konferencí, a tak toho moc nezbývá. Ano, For Honor nás i podle dojmů ostatních začíná přesvědčovat o tom, že se z toho opravdu vyklube povedená hra, a tak jediné překvapení pro nás představovala nová IP – Steep.

Vrchol večera a prakticky celé E3 představovalo Sony. God of War 4, The Last Guardian, Horizon: Zero Dawn, Detroit, to byli značky, které jsme čekali, ale že se z VR hororu Kitchen stane Resident Evil VII (dokonce s hratelným demem, které jsme pro vás zahráli v Hrajte s námi), že se dočkáme nové IP Days Gone, že dojde na tolik provolávané remastery Crashe Bandicoota, že uvidíme Spider-Mana od Insomniaců, a že na pódium přijde i samotný Hideo Kodžima a představí tam svou novou akční hru Death Stranding, to překvapilo snad všechny na světě. Jenom trochu škoda, že se s výjimkou Last Guardiana dočkáme všeho nejdříve v roce 2017.

Nintendo z her představilo prakticky pouze novou Zeldu. Samozřejmě se konalo i PC Gaming show, které by se nám do programu nevešlo, a tak jsme vám jej stručně shrnuli v této novince.

HOROR NA ZCESTÍ

Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha
i Zdroj: Hrej.cz

A o étrojce stačilo. Definitivně, šlus, konec, sbohem a šáteček. Než se ale s dnešním souhrnem rozloučíme, alespoň zkratkovitě se pojďme podívat, co dal opravdu tento týden.

Pokud máte rádi horory, pokud vás zaujal P.T., a pokud vám přijde, že takových her není mnoho, možná vás zasáhla zpráva ze začátku června o zrušení Allison Road. Důvody, které vedly k zániku tohoto projektu, ale i po několika dnech nejsou zřejmé. Nějaké útržky se sice v médiích objevily, ale minimálně můžeme konstatovat, že stále budí rozpaky. Největší otázkou zůstává, kdo na hru vlastní práva, zda-li vývojáři, nebo plánovaný vydavatel Team17. Nakonec se zdá, že hra má ještě nějakou naději, a že její vývoj bude pokračovat stále ve studiu Lilith. Ale kdyby to náhodou neklaplo, nových her se objevuje poměrně dost. Můžeme zmínit třeba novinku s názvem Side Effect. Však vy si kdyžtak vyberete…

DROBKY O HARDWARU

Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha
i Zdroj: Hrej.cz

Nebudu chodit kolem horké kaše, ještě se pojďme podívat na zprávy, které se týkají konzolí. Jednou z nich je, že společnost Take Two by měla zájem vyvíjet hry pro NX. NX vychází v březnu, a kromě nové Zeldy nevíme o tolika hrách, které by se na něj mělo objevit. Za to s firmami obecně, těch je jako much – EA, Ubisoft, Activision, Square Enix, Bandai Namco, Koei Tecmo a nově i Take Two vyjádřily určitý zájem na vývoji her i pro tuto platformu.

A ještě navštivme Sony. Stejně, jako se chystá výkonnější Xbox a PlayStation zároveň, možná, že se obě konzole přiblíží ještě něčím jiným. Gamepadem. Microsoft svou Elite verzi už nějaký čas vyrábí a prodává, a Sony si pravděpodobně řeklo, že něco podobného by nebylo od věci u svých čtyřiceti milionů oveček. Který z návrhů se vám líbí více?

E3 V SEDMI

Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha
i Zdroj: Hrej.cz

Electronic Arts, Bethesda, Microsoft, Ubisoft, Sony a Nintendo. To jsou ti největší hráči na trhu, kteří mají tak silné portfolio, že si mohou dovolit uspořádat tradiční tiskovou konferenci. Jenže šest nemusí být číslo finální, Warneři si myslí, že sedmička je lepší! No opravdu. Společnost Warner Bros. se nechala slyšet, že pokud by byl její lineup dostatečně konkurenceschopný, nezdráhala by zauvažovat nad vlastní tiskovou konferencí… No neříkejte, a kdo dál? Co třeba Take Two, o nichž jsme mluvili výše?

UEDA ZACHRAŇUJE SITUACI

Co týden dal: Post-E3 speciál, směr Praha
i Zdroj: Hrej.cz

Když jsem vyjmenovával hry od Sony, které se objevily na prezentaci, zmínil jsem se, že většina her přijde relativně za dlouho. Jedinou vlaštovkou věštící jaro bude The Last Guardian, a že to je jediný kůň ve hře si dost možná uvědomuje i samotný tvůrce Fumito Ueda i šéf Sony Šúhei Jošida. Oba dva se k dlouho chystanému titulu vyjádřili během týdne, přičemž Ueda se rozpovídal na téma, jak chce hráče vtáhnout do příběhu, zatímco Jošida zvolil strategii obdivu a nezapomněl podotknout, jak i přes dlouhý vývoj projektu věří.

KONEC DOBRÝ, VŠECHNO DOBRÉ

A teď už se náš čas naplnil definitivně. Pokud nemáte dost, pod článkem se podívejte na seznam článků a videí, po dlouhé době jsme vydali další recenzi (konkrétně na Mirror’s Edge Catalyst, na který nezbyl čas před hektickým veletrhem. Hru jsme ve středu zahráli i v rámci Hrajte s námi), napsali jsme další podrobnosti o Horizonu, Watch Dogs nebo Mafii atd., a tak doufáme, že vaší lačnost po obsahu jsme i tentokrát během týdne ukojili. Za týden se s vámi budu těšit znova ve stejný čas a na stejném místě.

Videa a podcasty za posledních 14 dní: E3 Vlog #1E3 Vlog #2E3 Vlog #3E3 Vlog #4E3 Vlog #5E3 Vlog #6, Studio Praha #1, Studio Praha #2, Studio Praha #3, E3 konference Electronic Arts (1)E3 konference Electronic Arts (2)E3 konference BethesdaE3 konference MicrosoftE3 konference UbisoftE3 konference SonyE3 konference Nintendo, Post E3-2016 pokecE3 prezentace Mafia III, Pozor, spoiler! - Sherlock HolmesHrajte s námi: Resident Evil 7 demo, Hrajte s námi: Mirror's Edge Catalyst, hPod 539 a 540

Recenze za posledních 14 dní:Mirror's Edge Catalyst

Články za posledních 14 dní: E3 Blog #1, E3 Blog #2, E3 Blog #3, Dojmy z E3 - God of War, Dojmy z E3 - Call of Duty: Infinite Warfare, Dojmy z E3 - Battlefield 1Dojmy z E3 - Horizon Zero DawnDojmy z E3 - Mafia IIIDojmy z E3 - Sid Meier's Civilization VI, Dojmy z E3 - Days Gone, Preview - Nioh, Preview - Parkitect

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama