XO a Scorpio neumožní hrám různý framerate
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka XO a Scorpio neumožní hrám různý framerate

XO a Scorpio neumožní hrám různý framerate

David Plecháček

David Plecháček

15. 6. 2016 08:20 20
Reklama

Spekulovalo se, co že se to na E3 objeví za konzole, dlouhou dobu to vypadalo, že se dočkáme odhalení pouze hubenější verze S, Microsoft ale všechny překvapil tím, když odhalil Project Scorpio. Na něj se v současné době soustřeďují pohledy všech hráčů i novinářů, a ti se pochopitelně snaží vydolovat co nejvíce informací.

Už víme, že by nový Xbox měl dosahovat výkonu 6 TFLOPS, což se ze současných náznaků zdá být víc, než co by mohl nabídnout PlayStation Neo. Jenže kdo už si brousí zuby, musí si je brousit poměrně dlouho dopředu - Scorpio by měl na trh dorazit do příštích Vánoc. Proč ale Microsoft přistoupil na odhalení s takovým předstihem? „Chceme o Scorpiu mluvit teď, aby byli zejména vývojáři o situaci obeznámeni s předstihem,“ vysvětluje generální manažerka Microsoft Studios Shannon Loftis.

„Hry, které vychází v těchto dnech, potřebují několik malých úprav k tomu, aby nám dali kýžený upgrade, až Scorpio vyjde. Pokud do hry implementujete dynamické škálování, na Scorpiu to bude vypadat lépe takřka bez pozdějšího zásahu. Zároveň chceme, aby Scorpio byl jasný signál, že hraní ve 4K není vize budoucnosti, ale že ta doba právě přichází,“ zdůraznila. Způsob, jak si v Microsoftu představují chod na starších zařízení, je v podstatě velmi prozaický - hry by měly být nativně vytvářeny ve 4K, s tím, že se rozlišení jednoduše sníží pro chod na původním Xboxu.

Vyšší rozlišení je jedna věc, ale o tolik silnější hardware by se měl podepsat i na snímkovací frekvenci. Jak Shannon Loftis poznamenala, stále bude na vývojářích, na kolika snímcích framerate zamknou, zda si vyberou 30 nebo 60 FPS, ale na přímou otázku, zda se jednotlivé verze her pro různé typy Xboxů budou v tomto ohledu lišit, manažerka v celku překvapivě odpověděla negativně: „Ne, co se týče frameratu, nebudeme dělat rozdíl ve hrách pro Xbox One, Xbox One S a Xbox Scorpio, protože zrovna počet snímků za vteřinu volí autoři v závislosti na tom, jaká jejich hra je, jaké má mechanismy, a podobně.“ Ostatně nemožnost rozdílů se dá vysvětlit i na jednom aspektu her - na kompetitivním multiplayeru. Pokud by na jednom zařízení běžela hra plynuleji, onen hráč by měl nespornou výhodu. A to se týká pochopitelně i her v rámci cross-platformního hraní. Názornou ukázkou může být Killer Instinct , který by na výkonnějších počítačích mohl běžet lépe, ale díky multiplayeru je hra zamknutá - stejně jako na Xboxu - na 60 snímcích.

Hry na zařízení, které v tuto chvíli nese označení Project Scorpio, by zkrátka neměly být kapitolou samou o sobě. Jak tato sympatická manažerka dále zdůrazňuje, Microsoft o těchto hrách zkrátka přemýšlí jako o hrách pro Xbox One, které využijí určité benefity, které konzole nabízí - zejména vyšší rozlišení.

Ale co samotná cena? „O ceně prozatím nemluvíme, ale pravdou je, že se jedná o prémiový kus hardwaru,“ dodává Shannon Loftis. Čekat cenovku okolo čtyř set, nebo možná i pěti set dolarů (tedy 10 až 12 a půl tisíce korun) by bylo asi naivní.

Na druhou stranu, pokud máte zájem o virtuální realitu, upgrade bude nevyhnutelný. Microsoft od začátku vybočoval smýšlením o tomto trendu, ačkoliv se v poslední době vyrojily spekulace, že sám nějaký VR headset chystá, už teď říká, že jistou prémiovost zajistí právě kompatibilita s VR. Na druhou stranu... „Je těžké smýšlet o VR v obývacích pokojích jako o aktivitě pro masy, protože se nejedná o žádný zážitek pro více lidí. Ano, je to neuvěřitelný zážitek. Vydavatelé, vývojáři, ostatně i hráči, ti všichni nám řekli, že by si přáli možnost zahrát si ve VR i na Xboxu. Až přijde ta správná doba a to správné místo pro VR, až se stane společenštější činností, Scorpio bude u toho a bude na to připravený,“ dodala na závěr vyčerpávajícího rozhovoru. 

Špíčkem na závěr je čerstvá informace z úst samotného Phila Spencera, který se nechal slyšet o podpoře myši a klávesnice. Jak už  nějaký čas víme, na této podpoře se neustále pracuje, a v současné době nás dělí měsíce od finálního uvedení na trh. PC hraní a Xbox se tak ještě více sblíží: „Jakmile povolíme klávesnici a myš na konzolích, bude zajímavé sledovat, kolik hráčů u počítačů si řekne, že by vlastně mohli ty samé hry hrát stejným způsobem na Xboxu. To je vlastně celá idea programu Play Anywhere, a ta se tak stane pro tyhle hráče ještě lákavější,“ říká Spencer. „Nacházíme se v situaci, kdy devkit klávesnice funguje a my se soustředíme na myš. Tam nás čeká ještě hodně práce, jsme poměrně daleko od cíle, ale už to nejsou roky, řekl bych, že nám zbývají měsíce práce, ale přesné datum opravdu nevíme.“ 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama