Vývojáři odstranili nekorektní mod
Vesmírná 4X strategie Stellaris od Paradoxu vyšla teprve 9. května, ale komunita okolí ní už je aktivní. I když obvykle modifikace život podobným hrám prodlužují a pomáhají jím vyrůst, najdou se i opačné případy. Tahle konkrétní strategické novince spíše škodila a rozhodně by jí neudělala dobrou reklamu.
Pro Stellaris vznikl mod nazvaný European Phenotype and Names Only (White Humans), který nahradil původně různorodé multikulturní lidstvo jen bělochy. Ve službě Steam Workshop neunikl nežádoucí pozornosti a vývojáři uznali, že s ohledem na reakce, které vyvolal, se nejedná o projekt, který by se shodoval s hodnotami jejich studia.
Autoři původně chtěli nad modifikací přimhouřit oko, i když se jim příliš nezamlouvala. Když pak ale její autor aktualizoval popis svého výtvoru o nevhodné pasáže, které neměly žádnou souvislost s hrami, uvědomili si podle komunitního manažera Paradoxu, že celá věc zašla až příliš daleko.
Přímé spojení s jejich počinem se jim vůbec nelíbilo, a tak rázně zakročili a nechali mod odstranit. Paradox se tak chtěl v první řadě distancovat od potenciálně kontroverzního a nekorektního textu, kterým autor mod doplnil. Autoři si nepřáli, aby se tento popis mohl zobrazit na produktové stránce Stellaris. Podle komunitního manažera je úkolem Paradoxu dělat hry a ne se zabývat politickou agitací.
COO Paradoxu Susana Meza Graham později doplnila, že komentáře k modu byly větší problém než modifikace samotná. Tým je podle jejích slov rád za každého, kdo se pustí do tvorby modifikací, dokud se drží předepsaných pravidel. Současně ale studio očekává, že autoři modů pomohou Paradoxu vymýtit z diskuse jakékoli rasistické komentáře.