Jak se změnila monstra v Doomu za 23 let
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak se změnila monstra v Doomu za 23 let

Jak se změnila monstra v Doomu za 23 let

Jiří Bigas

Jiří Bigas

19. 5. 2016 09:55 3
Reklama

První Doom vyšel v prosinci 1993, ten nejnovější, který se jmenuje pro pořádek úplně stejně, minulý pátek. Dělí je téměř čtvrtstoletí, během nějž udělala grafika neuvěřitelný pokrok. Zato monstra… Monstra zůstávají stále stejná. Mění se jen jejich podoba.

Vývojáři ze studia id Software pojali novinku velmi tradičně a i když se estetikou víc blíží třetímu dílu z roku 2004, její atmosféra i tempo jednoznačně odkazuje k originálu. O to zajímavější je srovnat, jak se za tu dobu proměnila jednotlivá monstra. Někteří nepřátelé jakoby si z oka vypadli, jiní museli obětovali část svého původního a lehce naivistického kouzla ve prospěch temnějšího a strašidelnějšího pojetí.

Původní srovnání připravil server finder.com.au s využitím bohatého obrazového archivu Doom Wiki. My jsme originál doplnili ještě o obrázky z třetího dílu, které ilustrují chybějící mezičlánek i proměňující se estetiku hry. Ne všechna monstra měla ale v Doomu 3 svůj ekvivalent. Třeba Spider Mastermind alias Spiderdemon se ve trojce nakonec neobjevil, i když se o něm během vývoje uvažovalo a vzniklo několik konceptů. Stejně tak chybí ve třetím Doomu Baron of Hell. Na druhou stranu se tu ale proháněl třeba Arch-Vile, který debutoval ve dvojce, a toho byste zase hledali marně v novém Doomu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama