Vivendi opět kupuje další akcie Ubisoftu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vivendi opět kupuje další akcie Ubisoftu

Vivendi opět kupuje další akcie Ubisoftu

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

2. 5. 2016 11:12 4
Reklama

Mediální konglomerát Vivendi koupil na konci minulého týdne další akcie ve francouzském vydavatelství Ubisoft a zvýšil svůj podíl ve společnosti na 17,7 %. Jeho zástupci se nechali slyšet, že výhledově budou chtít koupit ještě více akcií a "navázat plodnou spolupráci s tvůrcem her jako Assassin's Creed a The Division."

Vivendi tak zvyšuje vlastnictví společnosti navzdory přání majitelů Ubisoftu, bratrů Guillemotových, kteří vlastní nejen Ubisoft, ale i tvůrce mobilních her Gameloft. Yves Guillemot prohlásil, že si přeje, aby Ubisoft zůstal nadále jeho společností a že bude o nezávislost bojovat dostupnými prostředky.

Na konci února navštívil Guillemot potenciální kanadské investory, kteří by potenciálně mohli zabránit Vivendi vlastnit většinový podíl ve společnosti. Tehdy Guillemot s bratry držel 16% podíl v Ubisoftu a jeho cílem bylo zajistit věrnost partnerů, jejichž společný podíl by přesáhl 50 % a mohli tak zabránit Vivendi prosadit změny v představenstvu společnosti. Příští setkání akcionářů je naplánované na záři.

Vivendi současně s nákupem akcií vydalo prohlášení, že se nechystá převzít Ubisoft a neplánuje skoupit větší podíl akcií. Ubisoft na to zareagoval tím, že je prohlášení ani přístup Vivendi nepřekvapuje a pouze potvrzuje jejich "notorickou strategii plíživého řízení, během které říkají, že nemají v úmyslu převzít kontrolu nad Ubisoftem, zatímco neustále navyšují svůj podíl a připravují útok na příštím setkání akcionářů."

Ubisoft ale ani nevěří slovům Vivendi o spolupráci. Navzdory opakovaně zaslaným žádostem Vivendi údajně nikdy nepředstavilo žádné podrobnosti či přesvědčivý plán o zamýšlené práci obou firem.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama