Sony: PS VR se s Oculem nedá měřit
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Sony: PS VR se s Oculem nedá měřit

Sony: PS VR se s Oculem nedá měřit

David Plecháček

David Plecháček

10. 3. 2016 10:25 4
Reklama

Server Polygon uveřejnil rozsáhlý rozhovor s Richardem Marksem, s člověkem, který je jednou z tváří stojící za chystaným PlayStationem VR. Během rozhovoru o samotném vývoji se později ke slovu dostal i vice prezident Sony Computer Entertainment Masajasu Ito, který přihodil i srovnání s konkurenčními zařízeními.

RANÉ POČÁTKY

Na Projectu Morpheus se pracuje téměř pět let. Za tu dobu se do vývoje zapojila přibližně pětina všech zaměstnanců SCE, jejichž celkový počet čítá 7 tisíc. Jednoduchými počty se dopracujeme úctyhodného čísla čtrnácti stovek zainteresovaných zaměstnanců, kteří více či méně pomáhali vývoj kočírovat. Podle Marksových slov, lidé, kteří pracovali na 3D audio systému se nikdy nemuseli setkat s lidmi od vývoje displaye, a podobně.

Aby všechny tyto skupiny mohli pracovat na stejném projektu, měl na starosti právě Richard Marks. „Fungovali jsme jako takové lepidlo mezi všemi těmi divizemi. Říkali jsme si Magic Lab,“ říká o své skupině. Ten ostatně kromě VR stojí i za zařízením PS Move, které sice neudělalo takovou díru do světa jako Wii nebo Kinect, ale nepřímo ovlivnilo vývoj PS VR. „Ten příběh je komplikovaný, ale v podstatě to, že jsme udělali Move, a proto že to zařízení existovalo, lidé si jej mohli vzít a připevnit si ho k hlavě a měli snímač pohybu jako v PS VR zadarmo,“ říká.

Jeff Stafford, další z dlouholetých HW vývojářů u Sony, pro změnu v rozhovoru přišel s tím, jak vznikl nápad na samotnou podobu zařízení. Na přelomu let 2011 a 2012 došli inspirace. V lednu 2012 ji šel načerpat na CES do Las Vegas, a byť nenašel to, co hledal, jeden přístroj mu vnukl myšlenku. „Hledal jsem cokoliv související s virtuální realitou. Najednou jsem v dálce zahlédl to, co vypadalo jako display připevněný před oči. Když jsem přišel blíž, byl jsem zklamaný, jednalo se pouze o přístroj na masáž hlavy,“ popisoval vtipnou příhodu. „A tak jsem si to z Amazonu objednal, a my z toho vytvořili Morpheus 1.0,“ dodává.

Sony: PS VR se s Oculem nedá měřit
i Zdroj: Hrej.cz

POHODLNOST HRAJE PRIM

Později se v rozsáhlém rozhovoru (který všem zájemcům o bližší vývoj tohoto zařízení pro svou obsáhlost doporučujeme) dostal ke slovu již zmíněný vice prezident Ito. Mezi jeho dvě nejdůležitější kritéria patřila cenová dostupnost a lehká manipulace se zařízením (lehce nasadit a lehce sundat). S obojím je nanejvýš spokojený. Jenže zejména druhá stránka dělala vývojářům značné problémy. Původně mělo mít zařízení zabudovaná sluchátka, ale bohužel se nepodařilo najít takové řešení, které by vyhovovalo všem. Ito však poznamenává, že to alespoň každému dává možnost vzít si svá oblíbená, která z nějakého důvodu preferuje. Zároveň bylo pro Sony důležitá i kvalita obrazu. Ovšem nejen v samotném headsetu, ale vývojáři chtěli mít obraz duplovaný, jeden před očima v PS VR, druhý na klasické obrazovce, a to zejména kvůli hraní s přáteli.

O hrách jako takových se z rychlíku zmínil Šuhej Jošida. Na rozdíl od third party vývojářů, Sony plánuje vytvářet spíše menší tituly, na kterých se ukáže, co funguje a co ne, než aby společnost vyhodila peníze za nějaké velké projekty. Alespoň z počátku. Hry na PS VR by se měly prodávat v podobném množství jako hry pro PS4, a jejich cena bude taktéž odpovídat konvenčním hrám.

CENA

Beztak nejdůležitějším aspektem bude cena samotného zařízení. Jošida se již dříve nechal slyšet, že zařízení bude stát přibližně jako nová konzole. Při té příležitosti se nechal slyšet, že stejně jako společnost, tak i on byl překvapen cenou konkurenčních zařízení. Divil se zejména firmě Oculus, která již dříve proklamovala, že jejich VR bude stát méně, než jaká je skutečná cena nyní. „Pokud hovoříme o high-end zařízení a kvalitě, tak ano, musím přiznat, že v tomto ohledu má Oculus lepší VR zařízení,“ říká pro změnu Ito. „Podstatnou informací ale je, že Oculus vyžaduje velmi výkonné, velmi drahé a rychlé PC. Naší největší výhodou je, že PS VR pracuje s PlayStationem. Hráči jej každodenně využívají, bude snadné si jej koupit a snadné jej použít. Není to pro člověka, kdo vlastní high-end počítač. PlayStation VR je pro drtivou část trhu.“

Nezapomeňme, že PS4 je nejrychleji prodávanou konzolí vůbec. Ito k tomu jen poznamenává, že „PS3 nebylo zklamání, ale hodně věcí muselo Sony přehodnotit“ a výsledkem je právě současná generace. Levnější, nejvíce prodávaná, s největší hráčskou základnou. Jak se v ní uchytí PS VR, ukáže čas.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama