Detaily o Star Wars: Republic Commando 2
Taktická first person akce Star Wars: Republic Commando z roku 2005 od LucasArts pro Xbox a PC je jedna z nejlepších her situovaných do universa Hvězdných válek. A pohříchu nedoceněná. Zůstalo u jediné hry a mobilní hříčky s podtitulem Order 66. Nemuselo tomu ale tak být.
Plány na pokračování se rozjely ještě před vydáním první hry. Další díl se měl jmenovat Star Wars: Imperial Commando a měl být založen na zradě vojáků Republiky. Jenže z nápadu sešlo. Tolik jsme věděli až dosud. Nyní jsme se konečně dozvěděli další zajímavé detaily. V úvahu přicházely hned dva různé příběhy a scénáře, které mohl titul vyprávět. Více světla do událostí vnesl jeden z bývalých vývojářů Brett Douville.
V rozhovoru pro web Cinelinx.com prozradil, že hlavní level designér Kevin Schmitt a kreativní šéf Tim Longo, který stejnou pozici zastává u Halo 5: Guardians, přišli se dvěma konkurenčními nápady na zápletku. Ve Schmittově příběhu by hráči museli provést takzvaný Rozkaz 66, který je známý z filmu Pomsta Sithů. Ten označil rytíře Jedi za zrádce a přikazoval klonovým vojákům popravit je.
Tim Longo měl jinou vizi, která zahrnovala postavu jménem Sev z Republic Commando. Byl opuštěn svými spolubojovníky a stal by se prvním vojákem v armádě Rebelů. Douville prozradil, že podle tohoto plánu by Sev nastartoval povstání a trénoval vojáky, kteří by bojovali s Impériem. Douville by si podle svých slov přál, aby našel své bývalé bratry ve zbrani a přeprogramoval je tak, že by proti Impériu bojovali společně.
Nakonec ale z plánů na pokračování sešlo úplně. Společnost LucasArts procházela vnitřní restrukturalizací a většina lidí z týmu, který vytvořil původní hru, z firmy odešla. Nejde zdaleka o jediný podobný případ. Bouřlivým změnám v LucasArts padl za oběť i původní třetí díl Battlefrontu, nadějná akční adventura s podtitulem 1313 v hlavní roli s Bobou Fettem nebo koncept hry s Darthem Maulem.