CliffyB: Kampaně v FPS hrách jsou moc drahé

1. únor 2016 14:08 / Vojta Dřevíkovský / Novinky / Diskuze (6)

Cliff Bleszinski má jednoduchou odpověď na otázku, proč se vývojáři a vydavatelé otáčejí ke střílečkám bez singleplayerových kampaní. V rozhovoru pro PC Gamer se známý vývojář vyjádřil k současným trendům mezi střílečkami a vysvětlil, proč se na nás valí vlna FPS bez herních módů pro jednoho hráče.

"Singleplayerové kampaně stojí nejvíc peněz," řekl Bleszinski. "Je to většinou pětasedmdesát procent z rozpočtu. Vy to pak propaříte během víkendu a jdete do multiplayeru."

"Jako vývojář buď děláte kampaň na dva dny nebo Assassin's Creed, Skyrim nebo Fallout - neskutečně rozsáhlý, otevřený svět, na kterém pracujete celou věčnost a stojí spoustu peněz. Tak se to dělá, aby klasický konzolový hráč nešel a po dohrání to nevrátil, jako Dead Space za 60 dolarů."

Minulý rok se na trh v podobě bez singleplayerové příběhové kampaně dostaly tituly jako Evolve, Star Wars Battlefront a Rainbow Six: Siege a letos nás čeká minimálně Overwatch, Battleborn, Umbrella Corps, Paragon či právě Cliffyho LawBreakers.

Zdroj: PC Gamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876978
Dr.One napsal 1. 2. 2016 v 21.43

Ocelotr2.0: "A teď mě dobře poslouchejte, nebudu to víckrát opakovat!" :)

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 1. 2. 2016 v 17.52

Pan Bleszinski má pravdu v té ceně za singleplayerovou kampaň. Ono udělat ty "wow" momenty něco stojí. Taky si ale zoufá nad problémem, který tady byl ještě před několika lety, ale myslím, že už není tak palčivý -- vracení her a nebo jejich prodej v bazarech. Digitální distribuce tomuhle udělala přítrž a jde vidět, že stále více her jsou vydávány už bez krabiček. Případně se v krabičkách vydají jen sběratelské nebo GOTY (a tedy dražší) edice.
Díky tomu tady singleplayer ještě nějaký ten pátek bude :-)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr2.1 napsal 1. 2. 2016 v 16.00

Tom11: Nesnášim multiplayer jinak než z gauče, protože do toho online se velmi často rvou peníze a cheatování. Poctivej singl jako má Zelda nebo Skyrim samozřejmě stojí prachy, protože postavy musí mluvit, potřebujete AI (často stojí víc než grafika), a nevystačíte si s MOBA arénou za kterou by každej hráč Starcraftu v singl i multi-misi Starcraft vyhodil oknem + vývojáři musí vymýšlet originální a zajímavé questy + příběh (a to bolí nejvíc - nestačí vágní JE ROK 2033, LIDSTVO JE MRTVÉ A VŠICHNI BOJUJÍ V ARÉNĚ - PREPARE TO FIGHT CHALLENGER).

Ano Cliffe, opět si objevil Ameriku, protože dřív to bylo tak, že SOUL CALIBUR byl dražší než METAL GEAR SOLID (kroutim vočima). To je snad jasný že arenénový multiplayer bude vždy levnější, jelikož nepotřebuje něco jako 60km čtverečních herního prostoru. Berte to s rezervou, to co pán výše vyblil, je jen propagace PARAGONu.) Takhle bylo to důležité, aby to pán výše říkal, když je to každému nad těsnou hranicí demence jasné ?

Editováno: 1. 02. 2016 v 16.09

Nahlásit nevhodný obsah

20878919
Tom11 napsal 1. 2. 2016 v 15.36

a vetsinou jsou stejne jen do poctu, mam rad singleplayer kampane a hry, v podstate je preferuju pred MP, ale posledni dobou zejmena u FPS je to naprosta tragedie, pribeh totalne hloupej a herni napln jiz 10x videna nekde jinde

Nahlásit nevhodný obsah

20819608
Forcik napsal 1. 2. 2016 v 15.17

tam jde spíš o neúměrné ceny multiplayerů, kde vypláznete 1500 za MP hru, kde neni skoro žádný obsah a ten si pak musíte dokupovat ve formě DLC za další pálky.

Nahlásit nevhodný obsah

15916702
Merengues9 napsal 1. 2. 2016 v 14.46

Já mám hodně rád multiplayerové hry, ale když je singleplayerová hra opravdu skvělá tak tomu se nic nevyrovná.

Nahlásit nevhodný obsah