Stellaris představuje mimozemšťany
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Stellaris představuje mimozemšťany

Stellaris představuje mimozemšťany

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

20. 10. 2015 16:35 4
Reklama

Velká vesmírná strategie od Paradoxů tento týden odhaluje první pohled na hratelné rasy a politické systémy, které budou určovat styl, jakým budou hráči hrát.

Na začátku hry si budeme moci vybrat ze šesti základních tříd - savci, hmyz, ptáci, plazi, měkkýši a houbovití - což bude mít velký vliv na vzhled a názvy jejich lodí a kolonií. Jejich přesnější vzhled si budeme moci zvolit ze zhruba 100 unikátních animovaných obrázků, které našim potvůrkám dodají tvář. Teda asi až na ony inteligentní houby.

Stellaris představuje mimozemšťany
i Zdroj: Hrej.cz

Nicméně každá rasa bude definována nejen svojí genetickou výbavou, ale také filozofií, kterou vývojáři nazývají Ethos. Ethos určuje chování umělé inteligence, technologický vývoj, správní zřízení, možné vyhlášky a nařízení a pravděpodobné vztahy s ostatními civilizacemi. Při založení svého impéria si hráči budou moci zvolit do jakých z nabízených Ethosů věnují tři body, přičemž mohou do jednoho vložit dva body, což je učiní v tomto ohledu fanatiky.

Myšlenkové směry jsou rozděleny do pěti stupňů mezi následujícími extrémy: kolektivistický - individualistický, xenofób - xenofil, militaristický - pacifistický, materialistický - spirituální.

Stellaris představuje mimozemšťany
i Zdroj: Hrej.cz

Dle vybraných Ethosů se hráčům nabídnou možné správní systémy, vždy však alespoň tři: jistý druh monarchie, jistý druh demokracie a jistý druh oligarchie. Vývojáři slibují, že každý má své výhody a nevýhody, například monarchie nemají volby, ale zase se musíte postarat, abyste měli právoplatného nástupce na trůnu.

Velice zajímavé je pak rozhodnutí nepoutat rasy a Ethosy striktně k sobě. Naopak, čím více se rozrůstáte po galaxii, tím více je pravděpodobné, že se Ethos obyvatel okrajových planet vašeho impéria bude časem lišit od toho vašeho původního.

Může se tak stát, že obyvatelé vzdálených planet nebudou souhlasit s vašimi rozhodnutími, protože jste pro ně například příliš zpátečničtí. To však neznamená, že budete vůči rozmarům okrajových kolonií bezbranní. Můžete proti nim zakročit, případně uznat jejich názory a změnit své zvolené Ethosy.

Na konec dlouhého postu vývojáři naznačili, že změnit lze nejen filozofické hodnoty vašeho impéria, ale také genetické vlohy vaší rasy. O tom se však dozvíme někdy jindy, příště se Paradox bude věnovat postavám vůdců.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama