Alien: Isolation 2 se nejspíš nedočkáme
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Alien: Isolation 2 se nejspíš nedočkáme

Alien: Isolation 2 se nejspíš nedočkáme

Jiří Bigas

Jiří Bigas

2. 10. 2015 12:13 16
Reklama

I když konec survival hororu od britského studia Creative Assembly po pokračování přímo volá, nezdá se být reálné.

Alien: Isolation mnozí hráči vyčítali, že navzdory skvělé atmosféře a autentickému zpracování je hra trochu zdlouhavá a řadu zákazníků začala nudit. Ať už je to kvůli recyklaci prostředí, stále se opakujícím úkolům, podvádějícímu vetřelci nebo jednoduše nemožnosti udržet hráče v napětí po takovou dlouhou dobu, přes vší kritiku se ti, kteří hru pokořili, shodují v tom, že šlo o jednu z nejlepších herních adaptací této značky. Pokračování by si tedy rozhodně zasloužila. Jenže…

Šéf studia Creative Assembly Tim Heaton nevidí možnost, že by se začalo dělat na dvojce jako moc pravděpodobnou. V rozhovoru pro GamesIndustry.biz vysvětlil, že důvodem jsou nižší prodeje, než si vydavatel představoval. Nevypadá to proto, že by se vývoj pokračování vyplatil. Jak ale naznačil, situace se může ještě změnit.

Přes dva miliony prodaných kopií jednoduše nestačí na to, aby se vývojáři a Sega rozhoupali pustit do Alien: Isolation 2. Alespoň zatím. To ovšem neznamená, že by vývojáři nebyli na svoje dítko patřičně pyšní. Jen mu očividně předpovídali lepší budoucnost. Není to tak, že by dvojka nepřicházela vůbec v úvahu, ale firma se zdráhá vynaložit další balík peněz, když nemá jistotu, že na sebe projekt vůbec vydělá.

Sega si tak očividně nepřeje, aby se vývojáři z Creative Assembly vystavovali další nejistotě a namísto toho se soustředili na skvělé portfolio ostatních her, které si po stránce financí vedou výborně. Pevně doufejme, že vydavatel jednoho dne změní názor. Pomoci by tomu třeba alespoň malým dílem mohla skutečnost, že shodou okolností je to jen pár dní, co vyšel Alien: Isolation na Mac a Linux. Verze, která vyšla 29. září, tedy bezmála rok po originálu, obsahuje všechna DLC.

Navzdory všem drobným výtkám je neuvěřitelné, co se Creative Assembly s Alien: Isolation podařilo. Značku, na níž si už vylámalo zuby leckteré slavné studio (v Gearbox Software by mohli vyprávět), důstojným způsobem transformovali do napínavé hry, která zaplnila další prázdné místo na mapě příběhu. Navíc bychom neměli opomenout, že strategičtí specialisté, kteří jsou spojováni především se sérii Total War, neměli na tomto poli valné zkušenosti, a přesto dokázali relativně cizí žánr zvládnout.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama