Podivná propagace Shadow of Mordor
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Podivná propagace Shadow of Mordor

Podivná propagace Shadow of Mordor

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

7. 10. 2014 15:46 1
Reklama

Ačkoliv nejnovější hra ze světa Středozemě sklízí pochvaly od hráčů i recenzentů, známý youtuber TotalBiscuit odhalil fakt, že společnost Plaid Social, která se stará o marketing Middle-earth: Shadow of Mordor v zahraničí, rozdávala youtuberům přeběžné PC kódy ke streamování pod podmínkou, že výsledné video bude obsahovat pouze samou chválu.

Kauzu vynesl na světlo Jim Sterling ve svém pořadu Jimquisition, kde zmiňuje, že Warner Bros. předschválené záznamy z hraní Shadow of Mordor na YouTube nechává, zatímco ostatní blokuje skrze Content ID.

Dle Sterlinga bylo ve smlouvě, kterou Plaid Social youtuberům představil, výslovně řečeno, aby recenzenti „přesvědčili diváky ke koupi hry" a „zaměřili se na skalní i casual hráče, kteří Středozemi milují." Smlouva poté nařizovala jeden živý stream, jedno YouTube video (které by Warner Bros před uploadováním na YouTube zkontrolovali), jeden post na Facebooku a jeden na Twitteru a také nařídila podobu těchto postů. Naopak, videa nesměla zmínit knihy a filmy Hobit a Pán prstenů či postavy z nich.

A zatímco TotalBiscuit si kopii hry dokázal obstarat sám, ti, kteří smlouvu s Plaid Social odmítli podepsat a umožnit tak firmě kontrolu nad obsahem recenzí, titul nedostali.

Plaid Social už má dle Sterlinga s podobnými praktikami zkušenost a TotalBiscuit prý odmítl se společností spolupracovat. Je tedy docela škoda, že vydavatelé sáhli po takových téměř mafiánských praktikách zvlášť v případě hry, která sbírá jedno skvělé hodnocení za druhým.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama