Mody pro Banished jsou na cestě
Jarní mánie okolo Banished utichla v momentě, kdy všichni středověcí starostové dosáhli vytouženého vybalancování ekonomiky své vesnice a začali se rozhlížet, co dál. Tvůrce hry, Luke Hodorowicz, podporu uživatelských modifikací slíbil zpřístupnit někdy po vydání hry, ale jak měsíce plynuly a o modech se stále mlčelo, začali jsme pozbývat naději.
Nic však není ztraceno! Hodorowicz se v rozhovoru pro PC Gamer vyjádřil, že posledních pár týdnu na podpoře modů pracoval a že to prý není nic lehkého, zvláště pak, když na hře pracuje sám. Pozměněním vlastních nástrojů, které sám k vývoji Banished používal, chce hráčům a moderům umožnit pohodlný způsob, jak do hry přidávat vlastní obsah. Že se nejedná o nic snadného jako zaškrtnutí políčka nebo napsání linky kódu naznačuje Hodorowicz v otázce modů a achievementů:
"Některé modifikace, jako třeba překlady, neovlivní obtížnost dosáhnutí jistých achievementů, ale jiné modifikace mohou dovolit stavět domy zadarmo či přidávat zdroje a vesničany stisknutím tlačítka. To pak zjevně ruší princip dosažení achievementu."
Na podporu modifikací si asi ještě chvíli počkáme. Hodorowicz momentálně pracuje na tom, aby se různé modifikace mezi sebou nebily a aby uložené pozice vypisovaly seznam použitých modů. Kdy by měla být hra updatovaná tvůrce sdělit zatím nechce. Poslední update hry na konci června opravil problém s vesničany, kteří kvůli uvolněným pracovním pozicím cestovali přes celou mapu.