Zombie H1Z1 se od DayZ chce lišit
Kdybychom měli spočítat všechny openworldové hry se zombiemi, které se v poslední době objevily na trhu, snad by nám nestačily ani prsty na rukou. Sony Online Entertainment chce přispět svojí troškou a finišuje poslední úpravy svého H1Z1, které ještě v létě chce vypustit do předběžného přístupu na Steamu. V rozhovoru pro stránku PCGamesN se hlavní designer hry Jimmy Whisenhunt rozhovořil o rozdílech, které by z H1Z1 měli udělat unikátní hru.
Zatímco DayZ je o přežívání v post-apokalyptickém prostředí, H1Z1 vychází z otevřenosti světa a volnosti aktivit, které můžete provádět. Jídlo si budeme muset ulovit, vodu z přírodních zdrojů před požitím převařit, po dešti nechat uschnout zmoklé oblečení a auta z podmáčené hlíny vytlačit.
H1Z1 nebude jen o simulaci malých činností, ale také větších principů, jako globální potravní řetězec. V divočině narazíme na vlky, kteří samozřejmě zombie nežerou, a tak se budou spíše soustředit na lov vysoké zvěře nebo i lidí. Nápodobně, lidé mohou nalézt chutné sousto v uloveném vlku. Zombie však nediskriminují a sežerou člověka, jelena i vlka. Občas se může stát, že při průzkumu narazíte na právě probíhající boj mezi zvěří a nemrtvými a budete doufat, že se jejich pozornost neobrátí na vás.
Kromě obživy vás bude zajímat i potenciální střecha nad hlavou. Kromě možnosti na sebe naskládat prkna a plechy na provizorní přístřešek, ale budou existovat i plány na komplexnější budovy. Budování základny od počáteční základny až po opevněné sídlo bude vyžadovat suroviny, pro které se budete muset postupně vydávat dále a dále. Sami pevnost nepostavíte a zabezpečená základna bude vyžadovat kromě spousty zdrojů a vynaloženého času i pořádnou dávku spolupráce. Časem sice stromy dorostou a zvěř se do vylovených oblastí navrátí, ale rychlejší bude vyrazit na výpravu do neznáma.
Společně s budováním základny ve hře nebude chybět crafting, který se bude podobat tomu ze Star Wars Galaxies. Přetáhnutí kmene z padlého stromu v craftingovém okně objeví možnost výroby prkna. Přetáhnutí prkna craftingový řetěz rozšíří o možnost výroby klacku. Z klacku je možné vytvořit past na malou zvěř nebo s kusem hadru si udělat pochodeň, která v černočerné noci bude zatraceně hodit. Rozšíření tohoto systému půjde i do možnosti vytvořit si kompletně obnovitelné zdroje potravin a materiálu.
Nakonec, rozdíl mezi H1Z1 a DayZ bude v následcích vašeho chování. I tady se budou moci hráči navzájem zabíjet a okrádat, ale nebude to tak jednoduché. Střelné zbraně mají zpětný ráz, který míření ztěžuje a bude k těmu třeba přistupovat taktičtěji. Hráči také budou moci vykukovat zpoza rohů a uhýbat výpadům útočícího nepřítele, zombie nebo třeba onomu vlkovy.
Zda H1Z1 opravdu bude natolik odlišné, aby nás v záplavě open-worldových zombie simulátorů přežití zaujal, se dozvíme už docela brzy. V létě na Steamu bude spuštěný předběžný přístup, do kterého si mohou hráči koupit vstup za 20 dolarů. Plná verze by měla být F2P a pohánět ji nejspíše budou mikrotransakce.