Kingdom Come vybralo milion liber
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kingdom Come vybralo milion liber

Kingdom Come vybralo milion liber

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

19. 2. 2014 23:13 89
Reklama

Vývojáři ze studia Warhorse si mohou oddechnout. Přesně 36 hodin od spuštění kickstarterové kampaně pro Kingdome Come: Deliverance bylo vybráno požadovaných £300 000, v přepočtu 10 milionů korun, a vývoj hry bude pokračovat. Po dlouhém období nejistoty, kdy vývojáři neúspěšně sháněli distributora, jde jistě o potěšující zprávy, a to nejen pro zaměstnance Warhorse Studios, ale především pro fanoušky, kteří hru v uplynulých dvou dnech finančně podpořili. Další dění kolem hry můžete sledovat v této průběžně aktualizované novince.

19. 2. 23:51 - MILION LIBER!

V prvních a posledních 48 hodinách přibývá v kampaních na Kickstarteru nejvíce peněz a toto nepsané pravidlo se projevilo i v případě Kingdom Come: Deliverance. Sprint z posledních několika málo dní, kdy se podařilo vybrat v rekordním čase dalších 200 000 liber, byl úctyhodný a krátce před čtvrteční půlnocí mohli ve Warhorse otevírat šampaňské. Hranice jednoho milionu liber, tedy více než 33 milionů korun, byla překonána a do konce stále zbývá necelý den.

Aktuálně vybraná částka navíc není pouze trojnásobkem toho, co si vývojáři na startu přáli, ale také rekordním zápisem do historických tabulek nejúspěšnějších kampaní na Kickstarteru. Česká hra momentálně okupuje 27. místo, a i přes to, že už svoji pozici pravděpodobně nevylepší, může jít o jistý průlom v chápání vydavatelských modelů pro AAA hry, jak o něm hovoří Dan Vávra v našem speciálu.

S pokořeným milionem byl navíc vyvěšen i nový záchytný bod, který má hodnotu 1 200 000 liber a vývojáři po jeho pokoření budou moci najmout kvalitnější herce pro dabing hry i performance motion-capture. Jak se vám aktuální stretch-goal líbí?

18. 2., 21:39 - ZÁZNAM HODINOVÉHO STREAMU

V posledních hodinách kampaně na Kickstarteru se vývojáři z Warhorse rozhodli obšťastnit fanoušky hodinovým streamem hratelné části Kingdom Come: Deliverance, která sloužila jako demonstrace základních mechanismů pro případné zájemce z řad vydavatel a posléze i jako maetriál pro sepsání prvních preview vybranými novináři. Pokud vás hra zajímá, jde o poměrně ucelený pohled na to, jak by mohlo Kingdom Come vypadat a během hraní, kterého se ujal Dan Vávra a později i Viktor Bocan, se dozvíte další zajímavé střípky informací.

Vedle odsouhlasení PS4 a Xbox One verze vyšlo dnes také na jevo, že bude s vývojáři z Warhorse spolupracovat Chris Roberts, který momentálně stojí za projektem Star Citizen. Nepůjde o zaměstnání Chrise v pražském studiu, ale spíše o jakési sdílení informací ohledně CryEngine, na kterém obě hry běží. Jako symbol určité otevřenosti a spolupráce mezi nezávislými tvůrci to vnímáme velmi pozitivně.

18. 2., 08:28 - KINGDOM COME SCHVÁLENO PRO KONZOLE

V čele s Danem Vávrou se vývojáři z Warhorse na videu chlubí balíčkem, jež čerstvě dorazil do kanceláří studia – Xbox One ve verzi pro vývojáře. Warhorse tím oficiálně oznamují, že prošli prvotním a u nové generace konzolí také notně zjednodušeným procesem schvalování, a k vývoji pro Xbox One i PlayStation 4 dostali zelenou. Jednání se Sony i Microsoftem tedy dopadla dobře a my můžeme jen vyhlížet, jak toto očekávané RPG dopadne nejen na stolních počítačích.

Pro ty z vás, kteří hru na Kickstarteru podpořili, to znamená jediné – možnost volby platformy, na jakou byste tento titul rádi obdrželi (o plánovaných rozdílech mezi jednotlivými platformami jsme vás již informovali v našem speciálu). Otázkou ale je, jak to bude s krabicovou verzí hry a stejně tak visí otazník nad tím, zdali bude i na konzolích přístupná slibovaná betaverze. Tak jako tak, držíme palce a opozdilé přispěvatele odkážeme na oficiální stránku Kickstarteru. Do konce kampaně zbývají již jen hodiny a do vybraného milionu také mnoho nezbývá. Pokud se navíc podaří tuto magickou hranici pokořit, můžeme se údajně těšit na něco speciálního, tak neváhejte!

13. 2., 22:58 - ŽIVOUCÍ SVĚT A UMĚLÁ INTELIGENCE

Na čtvrteční večer si studio Warhorse schovalo v pořadí pátý video update. V téměř devítiminutovém videu vývojáři mluví o herním světě, ve kterém má být čilý ruch a život, a to zejména díky aktivitám NPC postav. Ty prý plní svou každodenní rutinu uvěřitelně a inteligentně tak, jak to jen jde. Nehratelné postavy přitom reagují na vaše činy i akce dalších lidí.

„Všichni mají nějaké zájmy. Jeden chlapík třeba každý večer chodí na pivo. Když však jednou přijde do hospody, zjistí, že je plná. Systém zkontroluje jeho další zájmy a řekne mu - hospoda je plná, takže si zanadávej a jdi třeba na ryby nebo domů a jdi spát dříve než obvykle,“ popisuje vyspělost systému před kamerou jeden z vývojářů, který má na starosti právě umělou inteligenci. Zdůrazňuje také funkce postav v herním světě. Lidé v Kingdom Come svou práci skutečně dělají, a tak třeba vytváří různé zboží.

Na vývoji AI se podílí i skupina AMIS z MFF Univerzity Karlovy. Tvůrci se zabývají nejen inteligencí lidí, ale i zvířat. „Nemáme draky, máme ale kuřata,“ usmívá se vývojář a pak doplní: „Všechna zvířata jsou vlastně NPC. Mají svůj vlastní denní cyklus, v noci spí nebo loví. Zvířata se chovají odlišně, některá na hráče útočí, jiná od něj utíkají.“

Příště se dočkáme livestreamu hratelné verze, kterou Dan Vávra ukazoval vydavatelům. O podrobnostech o vysílání vás pochopitelně budeme informovat, jakmile je pánové z Warhorse zveřejní!

10. 2., 10:32 - PŘEDSTAVENÍ SOUBOJOVÉHO SYSTÉMU

Ve studiu Warhorse se skutečně činí a přináší nám další update a vývojářský deníček. Tento je zaměřen na soubojový systém a na to, jak ve studiu postupně přicházeli na jeho současnou podobu. A že to nebylo nic jednoduchého, tak o tom snad ani nelze mít pochyb. Již pěkně dlouho všichni moc dobře víme, že ve Warhorse cílí nejen ke hvězdám, ale především také k maximální možné míře realismu.

Své soupeře budete bodat, sekat, ale třeba i kopat a samozřejmě se budete také bránit a využívat protiútoků. A to všechno autoři vystavěli za pomocí kamer zaměřených na zkušené šermíře zaměřující se na středověké souboje. Jedna z největších obav autorů pak přitom byla otázka, jak to vůbec bude vypadat v pohybu při pohledu z první osoby a zda je něco takového vůbec reálné. Inu, a jak se to zatím vede i jaké další obstrukce museli naši krajané obejít, na to se už se podívejte v přiloženém a anglicky mluveném videu.

A vedle toho se můžete podívat také na něco málo statistik. Pod textem vám ukazujeme koláč, kterak a především odkud na projekt přitékaly finance. Zajímavější je ale statistika zemí, ze kterých tyto prostředky šly. Suverénně vedou spojené státy, ze kterých přišla takřka čtvrtina financí. Opodál ale nestojíme, z České republiky autoři obdrželi 11 % z vybrané částky. V přepočtu na počet obyvatel se už ale situace ustálila a jsme suverénně na prvním místě s více jak padesáti procenty. Poplácejme se tedy po zádech a přejme autorům hodně zdaru!

Kingdom Come vybralo milion liber
i Zdroj: Hrej.cz

8. 2., 21:32 - DVA NOVÉ STRETCH-GOALS

Kampaň Kingdom Come na Kickstarteru zřejmě brzy překročí další milník, jímž je hranice 700 tisíc liber a s ní spojený vyspělý motion capture. Tvůrci tak odhalili další dodatečné cíle (stretch goals), aby motivovali nové přispívající.

Pokud se podaří vybrat 800 tisíc liber, přijdou si na své milovníci boje na blízko a speciálně šermu. Mohou se totiž těšit na výuku různých pohybů se zbraněmi od středověkých bojových mistrů přímo v herním světě. Natočena budou rovněž výuková videa určená pro všechny, kteří dají více než 20 liber. Warhorse na vývoji vyspělého soubojového systému spolupracují se specialisty na středověký boj, takže je na co se těšit.

Na bojování je pak zaměřena i odměna za překonání hranice 900 tisíc. Tvůrci by v případě jejího dosažení přidali speciální turnajový mód, v němž by hráči mohli bojovat s jakýmkoli vybavením v několika režimech v pravých středověkých turnajích s jedním či více soupeři. Dobová pravidla a uznání těch nejlepších jsou samozřejmostí. Turnaje by mohly být vhodné i pro multiplayer, o této možnosti se ale ve zprávě nepíše.

6. 2., 19:32 - CHYTŘÍ KONĚ

Jen několik dní trvalo vývojářům z Warhorse zveřejnění v pořadí již třetího vývojářského deníčku, ve kterém se probírali koně. Samozřejmě ty ze hry, na kterých se budeme v roli kováře Jindry honit za dobrodružstvím. Namísto Dana Vávry se tentokrát slova ujal programátor, aby vysvětlil, s čím vším Kingdom Come přijde. Vedle několika rychlostí pohybu a spousty animací nabídnou koně také dodatečný úložný prostor a budou mít naprogramovanou vlastní inteligenci. Jak vysvětlují vývojáři, kůň se bude chtít vyhnout nebezpečí, anebo nějaký pokyn jednoduše neudělá, samozřejmě jde ale o extrémní případy jako skok z hodně vysokého srázu a podobně. Programátor ve videu rovněž upozorňuje, že zatím neproběhlo snímání motion-capture pro zvířata, proto se může zdát pohyb nepříliš realistický.

3. 2., 20:15 - UKÁZKA UPRAVOVÁNÍ POSTAV

Druhý video update, který vývojáři uvolnili v době, kdy hra na Kickstarteru přesáhla hranici 600 tisíc liber, se zabývá postavami a jejich upravováním. RPG Kingdom Come by mělo nabídnout zřejmě až tisíce postav, které se budou lišit jak tělesnými proporcemi, tak oblečením a výbavou. Oblečení se přitom věrně přizpůsobí tělu toho, kdo jej má na sobě. 

Systém nabízí 16 slotů, kam můžete umístit oblečení či výbavu složenou z různých vrstev. Ty mají odlišné vlastnosti, a tak se hodí proti rozdílným zbraním. Kupříkladu kroužková zbroj skvěle poslouží proti mečům, šípy ale nezastaví. Snadno se tak poškodí, což hra také reflektuje – oblečení se může potrhat, zašpinit nebo třeba zbarvit krví a vy jej pak dokonce budete moci vyprat.

Dan Vávra tvrdí, že editor postav usnaďnuje jeho týmu práci a rovněž slibuje, že jej bude moci využít i moderská komunita. Více se už dozvíte přímo ve videu, které přikládáme. Příště se prý dočkáme informací o jízdě na koni.

29. 1., 15:24 - (NEPOTVRZENÉ) JMÉNO HLAVNÍHO HRDINY

V diskuzi na Kickstarteru se objevil link na dosud neviděné video, ve kterém je možné zhlédnout krátký rozhovor mezi strážným a hlavním hrdinou. Ačkoliv není kvalita obrazu valná, podstatný je hlas a jméno hlavní postavy - Henry - tedy česky Jindřich, který jde do města za svým mistrem Rackem Kobylou ze Dvora. Na vyjádření Warhorse k tomuto videu, případně upřesnění informací čekáme. Video se nachází na osobním YouTube kanále Petra Dvořáka.

28. 1., 00:26 - OTÁZKY A ODPOVĚDI

V pořadí již šestý update si vývojáři z Warhorse nechali na pondělní noc a jde o opravdu výživný flák informací, které odpovídají na opakující se otázky. V první řadě jde o PayPal, který není možné přidat na Kickstarter jako další platební možnost. Vývojáři však slibují, že po skončení kampaně spustí vlastní crowdfundingovou platformu na stránkách hry a PayPal bude jednou z možností.

V další části se velice podrobně řeší otázky kolem hlavní postavy - už delší dobu víme, že nebude možné změnit pohlaví (případná hra za ženu bude jen jakýsi tutoriál v samotném úvodu) ani obličej. Ve hře nicméně můžete svévolně měnit účes a samozřejmě oblečení. Vlastní oddíl si pro sebe následně uzurpovala i probíraná velikost mapy, která se s devíti čtverečními kilometry může zdát malá. Vývojáři ale ubezpečují, že malá opravdu není a dá se srovnat s rozlohou světa Read Dead Redemption. Zároveň platí, že chtějí vývojáři zachovat sandboxový ráz, tudíž nebudou hráče do ničeho příliš nutit a nechají ho ovlivňovat chod herního světa.

Z technických otázek se probírala podpora modifikací, kterou ve Warhorse staví na seznam velmi vysoko a počítají s vydáním editačních nástrojů. Až modaři si proto budou muset v případě zájmu poradit se 3rd person kamerou, kterou vývojáři naopak neplánují, a to zejména s přihlédnutím k soubojovému systému. Od začátku se rovněž nepočítalo s podporou Oculus Rift, bez ohledu na to, že CryEngine je s touto technologií virtuální reality plně kompatibilní. Bude záležet na tom, jak se vývojáři popasují s takovými věcmi, jako je jízda na koni, vaší případnou nevolnost si nechtějí vzít na triko. A co se týče DRM, hra vyjde v první řadě na Steamu, další možnosti, jako například vydání na GOGu, se teprve zvažují a nemohou být v tuto chvíli potvrzeny.

Jako poslední věc si zasluhují zmínku hardwarové nároky, které však vývojáři v této fázi popisují jen velice zeširoka: "Máte-li počítač s podobně výkonným hardwarem jako má Xbox One a PS4, spustíte Kingdom Come: Deliverance bez problémů." Zkušení hráči si pod tím umí představit dostatečně konkrétní sestavu, potřebujete-li ji mít černou na bílém, budete muset počkat.

Celý informační update uzavírá dlouhé sedmnáctiminutové video, ve kterém Dan Vávra poměrně do detailu hovoří o historickém pozadí herních reálií. Video rovněž obsahuje in-game sekvence, které jsme dosud nemohli vidět.

27. 1., 21:37 - PŮL MILIONU POKOŘENO

Ačkoliv po dosažení cílové částky začala frekvence příhozů na Kickstarteru pozvolna upadat, hra pořád táhne a dnes večer pokořila hranici půl milionu liber. V přepočtu se jedná o téměř 17 milionů korun, díky kterým se mohou hráči těšit na plnění prvních stretch-goals. Jak už napovídá obrázek z předchozího updatu, Kingdom Come se dočká živých nahrávek doprovodné dobové hudby v jednotlivých lokacích a samozřejmě i vlastního soundtracku.

Z ostatních novinek je nutné zmínit i vyjádření Dana Vávry na konto českého dabingu ve hře, které učinil na facebookových stránkách Warhorse. Český designér uvedl, že dabing by do hry přidali opravdu moc rádi, vzhledem k rozashu jde ale o hodně složitou a nákladnou záležitost. V tuto chvíli prý mohou vývojáři na sto procent slíbit lokalizaci v podobě titulků, nic dalšího zaručit nemohou. Největší překážkou je především to, že dabing vzniká v zárodku už při snímání motion-capture, kde se vedle pohybu těla snímá i mimika tváře. V kombinaci s tím, že čeští hráči budou tvořit jen fragment všech případných kupujících, by byl performance motion-capture v češtině dle slov Dana Vávry ekonomickou sebevraždou. Celou situaci ale budou ve Warhorse ještě zvažovat, takže nestříhejte Zikmundovi vousy, když je do strniště daleko... Nebo tak nějak!

25. 1., 02:37 - STRETCH-GOALS A NOVÉ ODMĚNY

Ještě v průběhu páteční noci stihnuli vývojáři splnit dva sliby, které dali fanouškům hry Kingdom Come. V první řadě jde o již několikrát zmiňované stretch-goals, tedy nové prvky hry, které bude možné zapracovat po vybrání dalších cílových částek. Nemá smysl je rozepisovat do textu, sami se na ně podívejte v obrázku, který jsme pro vás přeložili do češtiny (Překlad obrázku je dílem redakce s možností volného užití).

Kingdom Come vybralo milion liber
i Zdroj: Hrej.cz

Druhým slibem byly nové tiery, dohromady přibyly hned tři. Podle očekávání jde ve dvou případech o ty nejvyšší možné částky, tedy 3000, resp. 5000 liber. Jako Illuminatus dostanete nad rámec všech odměn ručně malovaný dekorativní štít a delší, jeden a půl ruční meč. Jako Svatý bude přispívající veden jako pomocný producent a dostane možnost společně s vývojáři projet skutečná místa, kde se hra odehrává. Pro oba tiery pak platí možnost vypravit se do studia Warhorse na návštěvu. Třetí tier, Wenzel der Faule (Václav IV. Lucemburský) nahrazuje již vyčerpaný tier Císař a odměnou je jednak meč a jednak tzv. smírčí kříž, tedy kamenný kříž, jehož postavením se mohl člověk vykoupit ze svých hříchů. Tyto kříže budou ve hře různě rozesety a jejich najití bude podléhat zisk achievementu. Kříže pak ponesou jména těch, kdo si vybrali Václavův tier.

24. 1., 21:35 - OBJASNĚNÍ SITUACE

V průběhu pátečního večera se na Kickstarteru objevil v pořadí již třetí update, ve kterém vývojáři blíže vysvětlují situaci, předcházející zahájení kampaně. Ještě před tím, než se pro ni lidé ve Warhorse rozhodli, zahájili dvoufázový průzkum mezi vybranou skupinou hráčů z Německa a Spojených států, tedy zemí, které jsou pro ně z hlediska případného prodeje Kingdom Come: Deliverance nejdůležitější.

Sám designér Daniel Vávra uvádí, že ho výsledky průzkumu doslova šokovaly a nikdo nečekal tak pozitivní reakci, kterou od hráčů dostali. Téměř všichhni se shodli na tom, že se jim realismus a absence magie velice zamlouvá, drobné problémy však měli s hlavním hrdinou. Bylo to ale dáno zejména tím, že o něm zatím věděli jen opravdu málo, zajímavostí pak je, že pětina hráčů by dala přednost možnosti zvolit si, zda bude v hlavní roli stát muž, anebo žena. Dan Vávra se ve svém příspěvku navíc zamyslel i nad tím, že by výsledky průzkumu zveřejnil, informace by z nich mohli čerpat i jiní vývojáři pro svoje hry.

Sumáře s pozitivními reakcemi byly ihned odeslány již dříve osloveným vydvatelům, ti se ale ani tentokrát nenechali zviklat. Až později si ve Warhorse dozvěděli, že odmítavý postoj možná nebyl způsoben samotnou hrou, ale hlavně nejistou situací před zahájením prodeje nových konzolí. Jednoduše řečeno, čekalo se na to, jak budou konzole výkonné, a jaký zájem vyvolají u hráčů jisté tituly s dlouhou historií.

Souběžně s čekáním na vyjádření od oslovených vydavatelů ale přemýšleli ve Warhorse dopředu a v jednu chvíli se údajně zamýšleli i nad tím, že se nechají najmout pro neherní projekt. Nabídka prý příšla v době konání veletrhu E3 a Dan Vávra mluví o filmu, který se měl vzájemně podporovat s jiným projektem.

Poslední eventualitou pak zůstával crowd-funding, na který nakonec došlo. Vývojáři věděli, i po domluvě s jediným investorem hry, že jdou do rizika, a pokud by kampaň nevyšla, Warhorse by bylo z největší pravděpodobnosti uzavřeno. Na druhou stranu, v případě úspěchu je Kickstarter podle Dana Vávry nádherným způsobem, jak vyvíjet hru přímo pro fanoušky. Co se týče slibovaných stretch-goals, na Facebooku Warhorse je vývojáři slibují zveřejnit už velice brzy, sledujte naše zpravodajství.

Kingdom Come vybralo milion liber
i Zdroj: Hrej.cz

24. 1., 01:00 - SPLNĚNO

Po vybrání cílové částky navíc nic nekončí, a jak sami vývojáři ve druhém updatu své kampaně upozorňují, už od pátku můžeme očekávat první strecth-goals, alias další bonusy k vývoji, podaří-li se vybrat nově stanovenou finanční hranici. Vývojáři rovněž upozornili, že po domluvě s investorem, který přislíbil doplatit vývoj, najde-li se dostatek zájemců na Kickstarteru, zůstanou všechny vybrané peníze nad rámec stanovených 10 milionů ve firmě a logicky poslouží k dalšímu vývoji hry.

V následujících dnech rovněž vývojáři přislíbili zveřejňovat další informace o vývoji důležitých prvků hratelnosti, přidají informace o editoru postavy a představí možnosti úprav. Dojít by mělo i na další informace o soubojovém systému a samozřejmě také o grafickém zpracování a možnostech nejnovější verze CryEnginu. Jako poslední lákadlo, proč sledovat kampaň i nadále, přidávají vývojáři z Warhorse slib, že se na samém konci, tedy po 20. únoru, dočkáme nějakého velkého překvapení.

Co se týče našich dojmů ze hry, rozhodli jsme se neopakovat již vyřčené informace a chystáme pro vás exkluzivní materiál včetně videorozhovorů s tvůrci. To všechno navíc s jedním velkým překvapením přímo od naší redakce!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama