Jak už bylo naznačeno v průběhu minulého týdne, nejnovější vydání časopisu LEVEL odhaluje další detaily o hře Kingdom Come: Deliverance od českého studia Warhorse.
Jednou z nejzásadnějších informací rozsáhlého preview je spuštění Kickstarterové kampaně na 500 000 dolarů již dnes večer kolem 18:00, které bude doprovázet nový trailer. Vzhledem k tomu, že Warhorse nesehnali pro svoji hru žádného distributora, je crowdfunding jedinou cestou, jak dotáhnout vývoj do konce, pokud se podaří onu částku vybrat, dosavadní investor - Zdeněk Bakala - přislíbil doplatit zbylé výdaje. Daniel Vávra nicméně přiznává, že v opačném případě nevidí mnoho eventualit a vývoj bude muset být pravděpodobně ukončen.
Další informace z preview hovoří o tom, že hra bude rozdělena na tři epizody, každá přibližně po 30 hodinách herního zážitku, což je ústupek, který ve Warhorse i podle vlastního vyjádření v jednom z vývojářských deníčků učinit nechtěli. Ani tak bychom ale neměli být o nic ochuzeni a dočkáme se nevídaně realistické hry s mladým kovářem v hlavní roli.
Kolem realismu se nicméně točí celé preview a například informace o tom, že budeme muset ve hře oblékat několik vrstev oblečení včetně podvlíkaček, zní opravdu zajímavě. Stejně jako detaily o soubojovém systému, který působí propracovaným a unikátním dojmem. Vývojáři vysvětlují, že se bude každý úder vypočítávat v reálním čase, takže pokud někoho praštíte mečem po hlavě, nejdříve se vyhodnotí poškození helmy, dále přenesení síly na hlavu nepřítele a případné zranění, ve stejném momentu ale dojde i na přepočet trajektorie meče, který se z helmy sklouzne na rameno a klíční kost... Tímto způsobem bychom mohli popisovat ještě dlouho, fakt je ten, že obrázek si budeme moci udělat až poté, kdy si Kingdom Come: Deliverance budeme moci zahrát, sám Dan Vávra ale o soubojích tvrdí, že nebudou zrovna jednoduché, vše v souladu s realismem středověku, ve kterém se hra odehrává.
Poslední zajímavůstkou je vyřešení záhady kolem ztraceného hradu, naše úvahy byly správné a opravdu se jedná o hrad, který kdysi stával v Ratajích nad Sázavou, tam se bude odehrávat část děje hry a vývojáři si dali nad rekonstrukcí městečka opravdu záležet. Nejen, že za přítomnosti archeologa digitálně rekonstruovalo již zmiňovaný hrad, ale i v případě domácích stavení vycházeli z dobových plánků a nákresů. Máme obavy, že obyvatelé Ratají budou mít letos v létě překvapivě mnoho turistických návštěv.
Zdroj: LEVEL
njn: Dan Vávra v nejakom článku o tom hovoril a vraj si nechali spraviť v zahraničí prieskum či by o stredovek bez mágie bol záujem a bol a vraj ich čísla dosť prekvapili asi sú už ludia všetkej tej mágie presýtení a chceli by nejakú zmenu, príklon k realite by nebol na zahodenie
ruthan: Skvelý článok Dan zas raz napísal niečo hodné zapamätania
Editováno: 21. 01. 2014 v 13.35
ruthan: Shrnul to pravdivě. Hodně věcí se zkusilo a nešlo. Navíc z článku nevyplývá nic o rasismu, tak jak se rasismu definovát. Bohužel dnes hodně lidí vidí rasismu za hodně věcmi a člověk ani nemůže říc pravdu natož vlastní názor.
Ať už to dopadne úspěchem nebo selháním, v obou případech bude mít půlka hráčů radost. Buď bude polovina lidí jásat, že česká hra pořád umí prorazit a nebo bude ta druhá půlka hráčů jásat, že ten zloun Vávra, který plival na takovou debilitu jako Skyrim, konečně neuspěl. A protože jsme národ nepřejících hajzlů, tak ta radost bude větší, když to neuspěje
Jen pro doplneni, abyste vedeli koho podporujete, Hellboyuv clanek o romskem problemu, at projektu fandim, uz mi to preslo dost pres caru - tahle generalizace na zaklade genu, ktery si nikdo nevybira je zlo.
http://danielvavra.blog.idnes.cz/c/2086…
Jinak hlavni je, ze to Bakala zaplati zbytek, tech 500k dolacu je smesna castka (Bakala podle me i na episodickou variantu bude muset dat aspon 5x tolik). Tohle se urcite vybere, jen bych se vsadil, ze CR prijde velka cast toho co vyberou, az se budou delat vtipy, ze by to mohli spustit na Startovaci:)
SkillJam: Uvidíme podle infa. Zaklínač 2 byl taky na epizody ale bylo to vše v jedné hře a nemusel jsi čekat.
Ale doufal jsem prostě v otevřenou hru kde budou rozhodnutí následky a pod. Epizoda tohle dost omezuje.
Divný, že nevyšel investor. Když vidím kolik prachů investoři dávají na šíleností z silicon valley tak to je k podivu. Tam to často taky neuspěje a jsou to někdy opravdové šílenosti.
red: Odkaz na Kickstarter není, kampaň bude spuštěna večer, pravděpodobně v 18:00, je to napsáno v úvodu novinky. Co se týče nějaké podpory nebo nepodpory, s informací přišel exkluzivně časopis Level, i kdyby to byl časopis Sluníčko tak to takto odzdrojujeme, nic zvláštního na tom není...
2 poznamky
- kde je odkaz na kickstarter ? to si ho musime sami vyggoglit ?
- hrej.cz najednou zase podporuje casopis level ? :-D
Podle mě nemají nejmenší šanci vybrat 500 000 dolarů. Ale rád bych se mýlil. Rozdělení na epizody se mi také nelíbí.
Je to škoda, že to nebude velký hra v jednom celku podle plánů. Z toho odpadají další navazující věci, jako volný pohyb a nutnost nečekat na další část apod.
Každopádně přispěji, protože jsou vlastní cestou a je to prostě promakaný. I když se obávám,že většina která vychvaluje do nebes RPG hlavního proudu, které nejsou v skoro ničem novém ani tak propracované nedají nic. Jak se známo většin lidem stačí jednoduché věci a nějaké lepší model poškození apod je jím jednom, když mají záchvaty radosti i idiostkých voleb v ME (hodný/zlý)-.
Tak to jsem nečekal! Jestli to však nezaplatí lidé z ČR, tak to nezaplatí nikdo.
Frank Horrigan: asi jdou v pravou chvíli, jestli nemají peníze, tak buď teď anebo nikdy
Rampouch: To jo, jenomze Bohemka si u Army vystacila s vlastnimi zdroji, nemusela kupovat zadny komercni engine, tudiz mohla fungovat principem nula od nuly pojde. A hlavni faktor je, ze Arma tu komunitu uz ma od dob Flashpointu. Jestli byla spokojena a nebo ne, v podstate nebyla a neni konkurence v zanru, tudiz skalni military fandove se ji museli drzet. A posledni vec je ta, ze nadsenci pro armadu jsou po celym svete, je jich urcite vic nez nadsencu pro stredovek. Treba se mylim, ale pokud se nekdo ve veku cilove skupiny o tuto dobu zajima, zpravidla je to pres zanr fantasy. Kdyz uz to srovnavame s Armou, stacil mirny posun do "blizke budoucnosti" a komunita zacla reptat. Z toho vyplyva ze vzdy najdes vic nadsencu pro zanry soucasnosti.
Deliverance nema zadnou komunitu, ohledem na malo pristupny komercni engine nepritahne ani modarskou komunitu, zbyvaji pouze nadsenci pro realnou simulaci stredoveku. Ziskat jich dostatek fakt nebude lehke. Stejne asi uvazovali i osloveni distributori.
Za poslední 5 let je tohle jediná hra, na kterou se fakt těším. Na kickstarter jsem nikdy peníze neposílal, ale teď to určitě udělám. Jen se trochu bojím, jestli na něj nejdou moc brzy - hra ještě neměla takovou publicitu, pořád jsou tu tisíce potenciálních zájemců, kteří o hře ještě neví
Držím jim palce, ať se Kickstarter povede, každopádně ty peníze dám, protože si nedokážu představit, že by tahle hra neměla vyjít. Přišli jsme o 2K Czech a jediné velké studio tu má být Bohemka?
Urcite prispeju a doufam, ze klacek, ktery mu pod nohy hodil LEVEL v podobe nedodrzeni terminu vydani casopisu lehce preskoci a na uspech kickstarteru to nebude mit zadny vliv.
njn: Arma má velmi malou komunitu a přesto ta hra pořád vynáší, takže si asi představ, jaké to bude s Kingdom Come, která bude mít 10x větší komunitu
VazBič napsal 21. 1. 2014 v 13.34
Ví se zhruba kdy večer (v kolik hodin) má být ta kickstarterová kampaň odhalena? Jinak si taky myslím, že nutnost mít magii ve "středověkých" hrách je mýtus, který si myslí pouze vydavatelé her a ne jejich hráči. Úspěch her jako je Assassins creed (sic je to krapet scifko) či Mount and blade jasně dokazují, že magii hráči nejen že nepotřebují, ale dost možná jsou jí dokonce přesyceni.