V Titanfall bojuje až 50 jednotek
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka V Titanfall bojuje až 50 jednotek

V Titanfall bojuje až 50 jednotek

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

10. 1. 2014 14:49
Reklama

Dva dny stará zpráva o tom, že se v akci Titanfall proti sobě postaví „jen“ dvanáctka hráčů ještě nestihla vychladnout a vývojáři se už snaží prvotní zklamání mírnit, jak se jen dá. Po výrocích jednotlivých vývojářů z Respawnu zejména v diskuzi na NeoGAF tedy přebírá slovo vedoucí designér Justin Hendry a začíná počítat.

Navzdory tomu, že lidé z Respawnu ještě včera posílali hráče, kterým jde jen o čísla, hledat jinou sérii, v rozhovoru pro Polygon dnes Hendry uvádí, že dvanáctka hráčů může být doplněna dvojnásobným počtem vojáků s umělou inteligencí a technicky vzato se výsledné číslo ještě může zvednout o dalších dvanáct kusů AI, vystoupí-li hráči ze svých titánů a použijí je jako kráčející podporu.

Bavíme se tedy o padesáti bojujících jednotkách, což může být třeba při vzpomínce na Hawken docela solidní řežba. Je to zároveň i Hendryho odpověď, která vysvětluje, že větší počet hráčů by měl za následek frustraci a totální chaos: „Zatímco ve většině her si můžete sednout a bránit dvě cesty, v Titanfallu se k vám může nepřítel dostat oknem za vámi, oknem zleva, může přiběhnout zepředu, seběhnout ze schodů, projít dveřmi a podobně. Ve výsledku tak máte pět směrů, odkud vás může někdo zabít, a čím více hráčů kolem vás bude, tím spíš vás někdo odpraví zezadu a nedá vám šanci zorientovat se.“

Ve hře máme přinejmenším dvě mapy, které jsou opravdu velké, jedna přímo obrovská.

Jistě, podobná prohlášení můžeme brát za účelné vychloubání, objektivně ale dáváme Hendrymu za pravdu i díky záběrům, které jsme mohli doposud vidět. Titanfall je zkrátka svižnou akcí, kde se navíc počítá s tím, že hráči opravdu budou z titánů vystupovat a snažit se využít výhod, které jim pohyb bez ocelového skeletu kolem sebe nabídne. Narážíme tím na další vlastnost hry - běhání po zdech - které je podle slov vývojářů velmi rychlé a korunuje celkový zážitek.

Hendry v rozhovoru dále uvádí, že během vývoje začali na počtu 8-12 hráčích na každé straně, kvůli výše uvedeným důvodům ale pozvolna stav snižovali. V jednu chvíli dokonce přemýšleli nad tím, že se proti sobě postaví jen dvoučlenné týmy, na základě interních diskuzí a testů ale nakonec skončili u soubojů šest na šest. Obavy bychom pak neměli mít ani o velikost map, která by tímto faktem neměla být ovlivněna: „Ve hře máme přinejmenším dvě mapy, které jsou opravdu velké, jedna přímo obrovská,“ říká Hendry a vysvětluje, že velikost není dána technickými limity. Jediným hnacím motorem byl pro vývojáře pocit ze hry, na kterém ostatně podle Hendryho vždycky záleží nejvíc: „Až hráči začnou hrát Titanfall jako Titanfall [tak, jak zamýšleli vývojáři], počet hráčů se stane zcela irelevantní,“ uzavírá designér.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama