V Division se budete starat o potraviny
S.T.A.L.K.E.R. se ve své době pokoušel o reálnou simulaci přežití v postapokalyptické divočině se vším všudy. Od původního plánu sice autoři nakonec v zájmu hratelnosti i včasného vydání titulu nakonec opustili, přeci jen se ale tento výjimečný titul dočkal svého, a to za pomocí fanouškovských modifikací.
Těžko v dnešních dnech očekávat podobný postoj k realistické hratelnosti, tím méně očekáváme takový přístup od vydavatele tak navyklého ždímat tolikrát osvědčené recepty. Přeci jen to ale vypadá, že bychom se mohli dočkat promyšlených a aspoň trochu realistických prvků i v The Division z dílen francouzského Ubisoftu.
Řeč je o sběru základních surovin – pitné vody a jídla ve světě, ve kterém společnost spadla na své dno (opět). Ve hře se tak dostává pozornosti potravinám hned v několika rovinách – po jídle budete jak aktivně pátrat, tak s ním budete i obchodovat. Na samotné konzumaci však hratelnost lpět s největší pravděpodobností nebude.
A při tom všem zápolení budete muset také přemýšlet. Zpočátku sice budete vlastnit všechny základní zásoby, ale ty nejsou na příliš dlouhou dobu a je jen a jen na vás jak s nimi naložíte a především – jakým způsobem si budete obstarávat nové.
O tom a o mnoha dalších věcech mluví za autory Mathias Karlson (game designér) a Axel Rydby (ředitel pro design) ze studia Massive Entertainment. Celý rozhovor nabízíme níže, je však kompletně v angličtině.