Připravujeme pro tebe úplně nový web. Buď mezi prvními, kdo ho vyzkouší... beta.hrej.cz

SOMA představuje hlavní herní pilíře

13. prosinec 2013 14:59 / Marek Švrkala / Novinky / Diskuze (1)

O hororu SOMA, který připravuje studio Frictional Games, jsme psali už několikrát – želbohu ale povětšinou nepříliš konkrétně, neboť tvůrci byli na informace skoupí. Nyní však vydali nový článek na blogu, kde popisují pět hlavních designěrských pilířů, kterých se při vývoji hry drží .

Prvním bodem je „příběh je vším“ nic by nemělo bránit plynutí příběhu, jehož součástí prý budou logické hádanky, ale i útoky nepřátel. Každá z příšer by dokonce měla disponovat vlastní umělou inteligencí. Druhý pilíř „berte svět vážně“ se týká herního světa – propracovaný by měl být každičký detail. Žádný předmět přitom nemá být na svém místě pouze pro účely hratelnosti či hádanek, ale kvůli příběhu.

Po vytvoření herního světa a příběhu se tvůrci chtějí zaměřit na samotné hráče. Bod „ve velení je hráč“ souvisí s tím, že hráči by měli posunovat děj sami svými rozhodnutími a akcemi. S tím souvisí i pilíř „důvěřujte hráči“ - tvůrci nechají pařany chovat se tak, jak sami uváží. Pokud tak přeruší rozhovor s důležitou informací, bude to na jejich vlastní odpovědnost.

Posledním designovým cílem je – „témata se sama objeví skrze hraní“. SOMA se má zabývat tématy jako smysl života nebo vědomí, přičemž vývojáři je nechtějí nastolovat skrze cutscény nebo dlouhé rozhovory, témata by totiž měla vyplynout automaticky z hraní. Sami jsme zvědaví, jak se autorům podaří s jejich cíli popasovat. Vytvoří skutečně titul, jenž nerušeně spojí hádanky, příběh a akční prvky?

Podle nového traileru, který přikládáme, se zdá, že by vývojáři rozhodně neměli mít problémy s vytvořením atraktivního herního světa a s naladěním strašidelné atmosféry. O tom nás ostatně švédští šikulové z Frictional Games přesvědčili už v případě série Amnesia.

Zdroj: oficiální blog hry

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
-1
Khalashnikovf napsal 15. 12. 2013 v 10.27

Proč pořád jen Amnesia? Co takhle jim dát i k dobru jejich prvotinu, která byla v mnohém zajímavější, Penumbru?

Nahlásit nevhodný obsah