Rasy, nepřátelé a multiplayer v Destiny
Jedna z nejočekávanejších her součastnosti je stále opredena rouškou tajemství, která se však postupem času více a více odkrývá. Nové informace zveřejnené na fóru Bungie.net představují čtyři rasy nepřátel a jejich jednotky, které ve hře potkáte.
Fallen, tedy Padlí, jsou vesmírní piráti, kteří pocházejí z linie čestných a vznešených rodů. Nyní však žijí jako agresivní kočovníci pořádající výpady z hlubokého vesmíru. Stále nosí na sobě znaky svých dřívějších rodů, ačkoliv od svých kořenu nemohou být vzdálenější. Při zabití lze spatřit, jak jim z hlavy uniká jejich duše.
Cabal by se dali přirovnat k pozemským starým Římanum ve vesmírném měřítku. Militantně založená rasa, rapidně se expandující za pomoci industriálního zázemí, se nebojí válečných konfliktů. Po zabití cabalského vojáka z jeho těla vyteče černý olejnatý sliz.
- Legionář - základní pešák
- Centurion - rychlejší jednotka, která se po bojišti pohybuje za pomoci jetpacku
- Gladiátor - obří a velice silný voják s rotačními kulomety
- Psion - používají k útokum svoji mysl a také řídí obří cabalské lodě.
Vex jsou tajemní roboti s organickými prvky ve svých tělech. Pro transport používají warpové brány a je možné, že do světa Destiny přicestovali z jiného času (a prostoru). Někteří se podobají lidem, jiní spíše připomínají zvířata s velkými drápy. Ať je jejich původ jakýkoliv, robota v sobě nezapřou - headshoty s nimi nic nedělají. Je lepší mířit na jejich svíticí jádro v hrudi.
- Goblini - malé jednotky, které útočí ve skupinách
- Hobgoblini - větší jednotky s ocasem
- Minotauři - ještě větší jednotky, mají tři zářící oči
- Hydry - trojhlavé létající stroje se střílnou na každé hlavě
- Harpie - menší, ale rychlé létací jednotky
Hives, tedy Roje, je prastará rasa, která přežívá ve svých lodích, jež fungují jako sarkofágy. V nich se zaboří hluboko do planet, kde si posléze vykopají rozlehlé jeskynní komplexy. Po zabití se jejich těla rozpadnou na rozžhavený prach.
- Thrallové - jednotky bez zbraní či brnění
- Troopeři - nejpočetnější jednotky v armádě
- Rytíři - útočí za pomoci obřích ostrých mečů
- Kouzelníci - dokažou lítat a sesílat kouzla
- Zlobři - obří jednotky, které žijí hluboko pod zemí. Mohou střílet fialový paprsek čiré energie ze svých hlav.
Současně se na fórech NeoGAF zveřejnily informace o multiplayeru. Zatím se ví o dvou módech - v prvním se týmy hráčů perou o převahu na třech bodech, v druhém se získávají body za zabití nepřátel a oživování spoluhráčů. Mapy jsou vyvedené i vertikálně a každá z herních tříd má možnosti, jak se nahoru a dolu snadno pohybovat. Prostředí arén je dynamické, můžeme tedy očekávat určitě změny v prostoru v průběhu zápasu. Také to vypadá, že se předměty sebrané v singleplayeru budou moci užít právě v soubojích s ostatními hráči. Avšak, zřejmě pro vyvážení výhod daných výbavou, všichni hráči na začátku zápasu začínají bez těžké munice a nejspíš ji tedy budou muset najít až v arénách.
Čím více se o Destiny dozvídáme, tím více se těšíme, až se v průběhu příštího roku objeví na obou Xboxech i obou PlayStationech. Uzavřená beta hry se spustí začátkem příštího roku, kdy můžeme čekat další vlnu novinek.