dan-vavra-pise-jak-tezce-se-rodi-hra
Novinka Dan Vávra píše, jak těžce se rodí hra

Dan Vávra píše, jak těžce se rodí hra

Ondřej Švára

Ondřej Švára

27. 9. 2013 11:20 4
Reklama

"Když máte pevně daný termín, ve kterém se mají všechny věci poskládat dohromady do hratelné verze hry, vede to vždy ke „kouzelným“ situacím..."

Tak právě touto větou startuje další blogový příspěvek Dana Vávry z Warhorse studios na téma "spojování nespojitelného". A to samozřejmě v dobrodružné hře, kterou Warhorse, jak známo, již nějaký čas vyvíjejí. Ale nejen v ní. Vávra píše o problémech, které jsou v herním vývoji vcelku obecné. Připomíná některá typická úskalí, kterým vývojáři čelí. I ti z Warhorse.

Mezi obvyklé problémy patří například unikátní schopnost veřejnosti všímat si problémů, které samotné studio v danou chvíli ani příliš nevnímá. "Když spojíte dohromady všechno, tak nefunguje nic... a samozřejmě na sebe začnete klást větší nároky, takže přestanete tolerovat „drobné“ nedostatky, jako třeba clipping (mizení grafiky příliš blízko kameře) a také kosmetické věci, jakože nám tady trochu prolézají zbraně skrz sebe, což vyřešíme někdy potom," konstatuje Vávra.

Vtip je v tom, že právě těchto drobných chybek, jež studio dočasně toleruje, si všímají lidé zvenčí, kterým se hra v nehotovém stavu ukazuje. Čili první věc, které si při souboji všimnou, je právě onen clipping a to, že zbraně prolézají skrz sebe. "Co na tom, že v žádné jiné hře nikdy nikdo neměl takhle [dobře] zpracované souboje, prostě to nějak bliká a vypadá to nepřesně = fuj," glosuje Dan. A když prý chce takové věci odstranit, tak zjistí, že k tomu potřebuje rovnou novou verzi enginu a ta má vyjít až za měsíc, jinak řečeno přesně týden po tom, co se hra odprezentuje.

Dan Vávra píše, jak těžce se rodí hra
i Zdroj: Hrej.cz

Chcete vědět víc? Třeba to, jak těžce se připravovalo reklamní video očekávané hry k prezentaci? Čtěte Danův blog na známé adrese.

P.S.: Čtěte, protože se dočkáte mnoha kouzelných vět. Například této:"Změnili jsme nehezky vypadající vousy jedné z postav za hezky vypadající, načež v animaci zmizelo této postavě z ruky jablko, které si prohlížela..."

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama