Indie scéna obdrží s Xbox One více moci
Marc Whitten z Microsoftu potvrzuje, co ještě hodiny nazpět bylo pouhou spekulací - v srpnu na GamesComu, kam mimo jiné zamíří i početná výprava z naší redakce, se dozvíme něco více o nových pravidlech vydávání nezávislých her na Xbox One.
Více moci do rukou dostanou samotní vývojáři - to například spočívá ve větší kontrole nad tím, kdy hra vyjde a za kolik
Detaily ale nyní mohou stát stranou, důležitá je základní premisa celého vydávacího procesu. Ten se z větší části přesune do rukou samotných vývojářů. Po ústupku se čtyřiadvacetihodinovou online DRM tu máme ústupek další. A nutno podotknout, že se to zatím jeví jako krok vůči nezávislé komunitě maximálně vstřícný.
Kontrola obsahu vydávaném na Xbox One bude ze strany Microsoftu povrchnější než kdy dříve a společnost tak bude vyhledávat pouze zásadní prohřešky vůči podmínkám služby Xbox Live a nejzávažnější bugy. A to v zásadě to znamená, že zda hra vyjde či nikoli bude nyní více než kdy dříve v rukou samotných tvůrců her.
Každé schválení od velkého bratra by pak nemělo trvat déle než 14 dní, přičemž mnohem více moci do rukou dostanou vývojáři - to mimo jiné spočívá například i ve větší kontrole nad tím, kdy hra vyjde a za kolik.
A perlička na závěr - konzole dostupná pro koncového zákazníka půjde prý lehko přeměnit v debugovou konzoli - zařízení, které je schopné přehrávat nedodělané kódy her. Zatím to dokonce vypadá tak, že debugové jsou všechny s tím, že Microsoft jen online pošlé do té či oné konzole signál o tom, že se má začít chovat jinak.
Inu, pokud vše dopadne jak má, tak si tento krok směle dovolíme jako slušný krok vstříc nezávislé vývojářské komunitě, co říkáte?