EA zůstává v ČR, do Polska míří vedení
Aktualizováno ve 13:00
Se svým vyjádřením přispěchal Dušan Benža z EA Czech, aby uvedl na pravou míru všechny informace, které se kolem údajného zrušení české pobočky EA objevily v článku Media & Marketing a má pro nás dobrou zprávu - EA Czech pokračuje!
"Česká pobočka Electronic Arts se nikam nestěhuje. Jedinou změnou je interní reorganizace marketingových aktivit, které budou od podzimu řízeny z centrály ve Varšavě. Klíčové tituly Electronic Arts v čele FIFA 14 a Battlefield 4 budou mít v Čechách i na Slovensku nadále plnou marketingovou podporu," říká Benža ve své zprávě médiím a potvrdil, že v rámci vydání hry FIFA 14 spíše než na podpoře poháru CONCACAF pracují na spolupráci s Fotbalovou asociací ČR, pravděpodobně kvůli získání práv na zařazení nejvyšší české soutěže a českého národního týmu do hry.
Původní zpráva:
Mezinárodní společnosti hromadně opouští český trh a tomuto trendu se podle dosud nepotvrzených informací nedokázala vyhnout ani česka pobočka Electronic Arts. Po náznacích a předpovědích informuje magazín Marketing & Media, že EA Czech končí a přesouvají své marketingové oddělení do Polska. Poslední aktivitou EA Czech byla podle portálu Marketing & Media příprava kampaně ke Konfederačnímu poháru FIFA (mistrovství Jižní Ameriky), jejíž realizace se ale ve světle aktuálních informací nezdá být pravděpodobná.
Důvody, které vedly k uzavření EA Czech, jsou podle M&M patrné na první pohled, jedná se především o záležitosti spojené s daněmi, složitost celého daňového systému a v neposlední řadě také holý fakt, že se zahraničním firmám investice do tak malého trhu nevrací zpět. V případě EA může poslední faktor platit i přes to, že se hry tohoto vydavatele prodávaly ve stále větším počtu. O vysvětlení jsme nicméně požádali zástupce EA a čekáme na jejich odpověď.
Z pohledu hráčů by se i přes konec EA Czech nemělo stát nic podstatného. Hry budou v našem regionu stále vydávat a z největší pravděpodobnosti se o podporu postará právě tým v Polsku. Ostatně, česká centrála doposavad spravovala i slovenský a maďarský trh, takže podobné spojování a centralizace několika zemí dohromady není nic neobvyklého. Otázkou však je, nakolik zůstane zachována četnost lokalizací, na které jsme si v České republice začali pomalu zvykat.
Zprávu budeme průběžně aktualizovat o nové informace.