Vývoj her přímo v LucasArts končí

4. duben 2013 11:05 / Marek Švrkala / Novinky / Diskuze (0)

Společnost Disney se rozhodla uzavřít herní vydavatelství a studio LucasArts. To přitom koupila teprve loni v říjnu, a to společně se společností LucasFilm. „Po zhodnocení naší pozice na herním trhu jsme se rozhodli zrušit interní vývoj her v LucasArts a přejít k modelu licencování, což by nám mělo pomoci k dosažení širokého portfolia titulů značky Star Wars s minimálním rizikem. Důsledkem této změny je propouštění v LucasArts,“ píše se v prohlášení společnosti Disney.

Podle různých zdrojů by měla být propuštěna většina zaměstnanců, což je mezi 150 až 200 lidmi. Minimálně přerušen je rovněž vývoj titulů Star Wars: First Assault a Star Wars 1313 – je však možné, že je lidé v Disney nakonec po vyhodnocení nechají dokončit na zakázku v nějakém externím týmu. Podle informací Kotaku ale budou oba projekty zrušeny úplně, což nás hlavně v druhém případě celkem mrzí.

Vše však jde ruku v ruce s už dříve oznámenými plány mateřské společnosti Disney. Ta se nyní chce zaměřovat hlavně na casual tituly, jako je Disney Infinity, sociální hry a mobilní trh. Chvíle pro značku Star Wars pak přijde později spolu s oživením filmové série.

Studio LucasArts patří k nejznámějším jménům mezi herními vývojáři. Založeno bylo už v roce 1982 a postupně si získalo slávu především díky oceňovaným adventurním značkám Monkey Island, Maniac Mansion nebo Indiana Jones. Vedle nich LucasArts proslavily hry ze slavného univerza  Star Wars. V posledních letech ale studio nedokázalo na jejich dřívější kvalitu svými vlastními tituly navázat. To pak podtrhly různé zprávy o problémech v této společnosti, a tak nakonec její uzavření není velkým překvapením.

Zdroj: Game Informer, Kotaku, WSJ

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!